|
Post by Chato on Aug 6, 2006 9:36:07 GMT 1
Hur gick matchen!? Hur många poäng vann Panthers med?
|
|
|
Post by Ex Player on Aug 6, 2006 18:01:16 GMT 1
Det kom inga domare från STU Det är jävligt dålig stil av en klubb så stor
|
|
|
Post by bulls60 on Aug 6, 2006 18:08:48 GMT 1
Var framgår det att STU var ansvariga för matchen? Kan inte se det på något domarschema?
|
|
|
Post by domarkoffe on Aug 6, 2006 19:13:35 GMT 1
Det kom inga domare från STU Det är jävligt dålig stil av en klubb så stor Kan bara hålla med Bulls60, det har uppenbarligen brustit i kommunikationen. Synd att du inte vågar skriva ditt namn, gnälla verkar du ju iallafall kunna göra. Själv så var 2st domare från STU i Västerås och dömde Västerås-Ekeby, när det saknades domare på den matchen. Men se till att lägg ut ett domarshema så skall vi gladeligen lösa våra domar uppdrag
|
|
|
Post by ordfdifaf on Aug 6, 2006 21:16:58 GMT 1
Hej på er! Så här ligger det till angående denna tyvärr på plan inställda match. STU har genom sin domaransvarige "Norrland" bekräftat att de gjort en miss när de inte kom och utförde sitt domaruppdrag. Det framgår nämligen med all önskvärd tydlighet, i det av Micke Roos utsända domarschemat, att STU var ansvariga för att dömma denna match. Då STU nu bekräftat att det är de som har missat kommer de även att bekosta ny resa och planhyra för att DIF B och Norrköping skall kunna genomföra denna match. Utmaningen blir att hitta en dag då vi kan genomföra matchen. Den just nu enda möjligheten är att Norrköping åker till Nyköping i helgen i stället för DIF B och därefter till DIF B i sista omgången. Nåväl, tänkte att ni borde känna till detta så det inte skall snackas illa om STU mer i denna tråd. Joachim Skoogberg Ordförande Djurgården Amerikansk Fotboll www.difaf.se
|
|
|
Post by undran on Aug 7, 2006 9:49:53 GMT 1
har någon kontrollerat med t.ex. SAFF eller STAFF/MSAFF att det går att ändra spelschemat på det sätt som beskrivs av ordfdifaf?
|
|
|
Post by brsrk on Aug 7, 2006 10:36:03 GMT 1
Jag är inte säker på att jag förstår hur Joakim menar att det skulle lösa problemet. Som jag ser det är den enklaste lösningen att vi spelar matchen en vardagskväll i nästa vecka. Men det förutsätter ju att det är genomförbart för Norrköping.
För övrigt passade vi på att spela en scrimmage i stället, eftersom vi alla ju ändå var där och var ombytta. Det var bra träning, och jag vill tacka Norrköping för att man ställde upp med gott humör, trots att det måste varit väldigt irriterande att åka hela vägen bara för att få matchen inställd.
|
|
|
Post by Northside Bulls on Aug 7, 2006 21:14:44 GMT 1
Vi ber om ursäkt...
Vi har tyvärr gjort ett misstag som domaransvariga i denna match. Det får skyllas på den sk mänskliga faktorn, då vi hade domare tillgängliga. Dessa domare hoppade bla in med kort varsel för döma Västerås-Ekeby. Men felet är vårt, och vi kommer att se över våra rutiner. Jag vill dock säga att just domarkåren inom Solna Täby United-alliansen normalt tillhör våra relativa styrkor. Dessa goa gubbar försöker alltid ställa upp, det var enbart ett administrativt misstag som vi gjorde.
Vi ber Norrköping, Djurgården och tillresta supportrar om ursäkt. Vi skall försöka kompensera den ekonomiska skadan för lagen på bästa sätt. Och vi hoppas verkligen att en ny match kommer att spelas under kommande månad.
För Northside Bulls,
Michael Persson, Ordf.
|
|