|
Post by Just wondering on May 8, 2006 15:02:19 GMT 1
Vad tror vi om den matchen? Tror vi att "nygamlingarna" kommer slå hårdare i år?
|
|
|
Post by JR on May 9, 2006 23:01:39 GMT 1
Jag tror inte det blir lika stora siffror som förra året (12-39), men nog går Bulldogs segrande ur den här striden. Jag tror på 12-21. Fler TDs i luften än på marken. Kanske har gräset blivit klippt i år till skillnad från i fjol. Då var det tungsprunget...
|
|
|
Post by Just wondering on May 10, 2006 15:15:11 GMT 1
Tror på en jämn tillställning. Av vad jag har sett och hört från Falun så har dem legat på bra under försäsongen och är redo att köra nu under bra ledning av Kevin Johnson
|
|
|
Post by Messer Schmidt on May 11, 2006 16:05:56 GMT 1
Första matchen på säsongen är alltid lite oviss men jag tror på en Bulldogsseger. Falun behöver nog ett år till på sig att mogna.
|
|
|
Post by jag on May 11, 2006 20:48:19 GMT 1
Äsch, jag lägger in en brasklapp och tror att Falun tar hem det här. Inte för att jag vet så mycket om nån av dem. Men nån skräll ska vi väl ha?
|
|
|
Post by Tore67 on May 12, 2006 14:15:06 GMT 1
Lär bli en ganska jämn match... Frågan är hur fan vädret blir och vilka som gynnas av det regn som det verkar ska bli där uppe.
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on May 12, 2006 15:10:42 GMT 1
eventuellt regn brukar väl vara till gagn för en tekniskt underlägsen underdog...så om det blir riktigt värdelöst väder blir det en jämn match som falun kan vinna....annars tror jag mest på bulldogs
|
|
|
Post by Spmannen on May 12, 2006 15:34:26 GMT 1
Bulldogs har ett bra defence och får de bara ordning på sitt offensiva spel också så tror jag att de åker hem med en seger i bagaget.
|
|
|
Post by Just wondering on May 13, 2006 12:04:00 GMT 1
Såg Roslagen i scrimmagen mot STU och så länge Falun kan stänga ner Bergas försök till att passa och inte släppa ut QBn (förutsatt att det är Ola som springer) så är det mest mitten man behöver oroa sig för. Det är där man måste täppa till ordentligt. Berga kommer tungt i mitten och det är väl lite deras signum att vara tunga just där. Så Kan Falun stänga ner mitten så blir det ett spännande möte
|
|
|
Post by Henrik Holopainen on May 13, 2006 18:21:59 GMT 1
Så var de dags att dra igång säsongen på allvar, första matchen mot Falun Copperheads kommer att bli tuff. Copperheads har haft turen och fått över en head coach från USA .Och därmed kan de ha blivit en del förändringar i laget sedan sista mötet 2005. Alltid lika kul att möta Copperheads, rent spel och full fart. Laget som gör minst misstag och håller premiär nerverna i styr kommer att vinna bataljen.
PRELIMINÄRA STARTERS:
Offence:
QB: Ola Eimre OL: Johan Sundström OL: Mathias Kock OL: Markus Berg OL: Christoffer Boman OL: Stefan Hållén RB: Kenneth Gustavsson RB: Nicklas Roos WR: Lucas WR :Erik WR: Tord
Defence:
DL: Jimmy Askild DL: Linus Flodin DL: Johan Bergqvist DL: Christoffe Boman LB: Kenneth Gustavsson LB: Nicklas Roos LB: Gustav Taube LB: Ola Eimre DB: Robin Zetterström DB: Robin DB: Rickard
Mvh Head Coach Bulldogs Henrik Holopainen
|
|
|
Post by hs on May 14, 2006 17:26:21 GMT 1
34-0 till Bulldogs
|
|
|
Post by citysuns on May 14, 2006 18:17:44 GMT 1
Grattis, Bulldogs! Med en sådan HC kan det väl bara gå bra.
Härligt att se dig som HC, Hollo! Om jag får tillfälle så ska jag försöka följa någon av era matcher, fast det vore kul att se dig på planen också.
Andreas Östlund
|
|
|
Post by John Falun on May 14, 2006 19:01:19 GMT 1
De gamla bestarna från Berga kom än en gång och spöade oss från Falun. Första matchen för våran del och mycket nerver spelade in - vi hade även många som gjorde sin första match. Efter första halvlek stog det 26-0 om jag inte minns helt fel. Efter andrahalvlek snäppte vi på defence upp oss och släppte "Bara" in en TD. Men som vanligt var det riktigt roligt att möta hundarna från berga och måste säga att de har höjt ribban sen förra säsongen och jag önskar dem lycka till.
MVH John Johansson #56 LB Copperheads
|
|
|
Post by En som undrar on May 15, 2006 9:09:07 GMT 1
Vilka styrkor/svagheter fanns att finna hos de båda lagen?
|
|