|
Post by Staffan Eagles on May 7, 2006 19:26:55 GMT 1
Det var med strålande solsken som Eagles tog emot gästande Hurricanes på Sannarps IP idag. Hässleholm imponerade med över 30 dressade spelare (i Limhamnströjor) och flera för mig bekanta ansikten. Hurricanes linje hade både storlek och styrka med sig och det var med viss nervositet jag kollade våra första spel för att se var det banade. Matchbilden var som väntat av en seriepremiär ganska skakig och inte något vidare publikfrieri. Eagles hade en hel del fumbles och en interception och för hurricanes såg det ungefär likadant ut, någon mer bortkastad boll men kanske inte fullt så många fumbles som Eagles. Eagles första punt blev vidrörd av en HH-spelare och Eagles tog tillbaka bollen i red-zone. Några spel senare så scorade vi vår första TD men misslyckades med 2-poängaren. Vårt Defense gjorde ett grymt bra jobb att stänga ner HH spel efter spel och det kom att prägla matchen igenom. Vi hade en D-line som gjorde ett hästjobb för resten av laget och vår NT Henrik Wulff gjorde livt surt för pågarna från Hässleholm. Vi hade också ett bekymmer som märktes mer och mer under matchen, nr 15 Ulf Andersson i Hurricanes sågs överallt på planen och stoppade det mesta vi presterade. Om vi fick en block på honom så brukade vi ta yards men annars såg det tungt ut för de offensiva enheterna. I pausen ledde vi med 14-0 och försökte dryga ut det i andra halvlek men fick något så ovanligt som en defensiv TD i tredje kvarten. 20-0 blev slutresultatet, kunde varit en defensiv TD till men vi fick en oavsiktlig avblåsning och fick spela om spelet istället. Inget att klaga över i efterhand då domarinsatsen i övrigt var klanderfri och höll jämn kvalitet samt utfördes raskt och övertygande ++++
Tord 6p Jesper 6p Dan 6p Markus 2p
|
|
|
Post by Headref on May 7, 2006 20:36:00 GMT 1
Då det som vanligt i de flesta premiärmatcher brukar vara vädligt tråkig och match överlag så hade ni ett bra tempo och inte mycket klagomål.En del flaggor av mitt "lag" även en ovanlig som inte kastas så ofta.
Väl spelat MVH Dennis Svensson Limhamn
|
|
|
Post by M Hammargard on May 7, 2006 21:10:03 GMT 1
Kanske hade vart läge att klaga på det. Vid oavsiktlig avblåsning får det lag som sist var i besittning välja att ta bollen där den blåstes av eller spela om försöket.
|
|
|
Post by En som var p plan on May 7, 2006 23:31:15 GMT 1
Det var inte i det läget som det var en td. Straffet som utdömdes var att en i halmstad gjorde en otillåten blockering efter en interception men innan tdn...
|
|
|
Post by Guest on May 8, 2006 12:20:56 GMT 1
sa vitt jag vet sa e det inte en "oavsiktlig" avblasing?
|
|
|
Post by var dr on May 8, 2006 15:49:22 GMT 1
Hurricanes fummlade bollen på egen 20yds-linje och Hurricanespelaren höll på att få tillbaka bollen men misslyckades med detta och det var då som en dommare blåste av spelet. Halmstad var på väg att ta bollen och skulle ha varit ohotad och kunnat springa in den för en TD.
|
|
|
Post by p on May 8, 2006 21:55:08 GMT 1
limhamn är tydligen överallt....både i lund och hässleholm
|
|
|
Post by Sknis on May 8, 2006 22:10:00 GMT 1
limhamn är tydligen överallt....både i lund och hässleholm ?
Dennis Svensson Limhamn Dommare och Lugi /Lihamn som spelare mennnn inte i Hässleholm.
|
|
|
Post by M Hammargard on May 8, 2006 23:29:32 GMT 1
HAHAHAHA Stackars domare. Han fick nog svälja pipan efter det. Var det du Dennis?
nuts happens. Som tur är så avgjorde det inte matchen. Jag har varit med om en liknande situation i Lund år 2000. Man är inte så kaxig som domare då.
PS Det var inte jag som flöjtade då DS
|
|
|
Post by Viking on May 9, 2006 0:16:50 GMT 1
Om jag inte minns helt fel så va dommarna ganska kaxiga den matchen, dom dömde TD trots en oavsiktligavblåsning och vägrade erkänna sitt misstag förren efter många minuters diskution då bortalagets amrikanska coach sa att dom gjort fel! /JT
|
|
|
Post by M Hammargard on May 9, 2006 5:29:24 GMT 1
Om man ska lyckas som domare så måste man lära sig att inte visa att man är nervös, och att man inte har en aning om vad man håller på med. Det blev fel då och det blev inte heller rätt efter diskussionerna med HC:s. Som tur var så var jag inte Huvuddomare och hade inget med situationen att göra.
|
|
|
Post by Dennis Svensson on May 9, 2006 12:32:01 GMT 1
Nädu Hammis det var inte jag som gjorde den avblåsningen som tur var, det har ju hänt men inte den dagen. MVH Dennis
|
|