|
Post by Marcus on Jan 25, 2007 12:14:25 GMT 1
Bästa fotbollen i norr? njaaaaa
inte riktigt säker på det, flames har tappat massa spelare likaså jämtland.
Förutom Lidköping Lakers så är västra den bästa d2-serien i år. (..kommer bli)
|
|
|
Post by Qbs on Jan 25, 2007 16:10:33 GMT 1
Vem blir qb i de olika lagen? Luleå: Mattsson? måste väl vara 40 tagg nu Sundsvall:U19 qb? Jamtland: Jörgen Wedmark/Jens Unosson eller u19 qb? Umeå: Victor Fredriksson, grym arm, ocoachad
|
|
|
Post by Varfrd on Jan 25, 2007 17:38:55 GMT 1
Vad grundar du dina påstånde på?
Ser inte att Div 2 västra kan mäta sig med en serie där 3 utav 4 lag kommer ifrån högre division, vara av 2 lag spelade i SS för 2 år sedan, 1 i ss förra året och där det 4:de laget kvalade till 1:an förra året.
|
|
|
Post by herregud on Jan 26, 2007 0:08:53 GMT 1
Jamtland katastrofala 2 år i ss, ok år 3 med 6 jänkare inte så imponerad
både Sundsvall och Umeå var kassa i div1 och vann bara mot varandra
Luleå kvalade till ettan?HAHAHAHAHAHHAAH de hade 0 matcher i serien och var direktkvalificerade
Umeå vinner serien då de har det mest kompletta offenset och är iaf lite ödmjuka
|
|
|
Post by dmjuk on Jan 26, 2007 6:36:11 GMT 1
Herregud
Om resultatet beror på ödmjukhet så kommer ditt lag inte nå långt. Om du nu huvudtaget spelare fotboll, vilket man starkt kan betvivla utifrån så kallade analys av lagen i div 2 norra.
För att kunna bedöma lagen bör du ha sett dem spela, annars så är din åsikt inte värd ett skit. Och då undrar jag när du sett dessa lag spela och mot vilka lag dom spelade emot.
Sedan så kan jag upplysa dig att även om du har 22 jänkare lär det inte hjälpa dig så mycket då endast en för vara inne på plan och spela, från sett i div 2 där reglerna är lite annorlunda.
Så slutligen är det bara att konstatera att div 2 norra kommer att bli mycket intresant.
LE har fått in nygamalt blod i tränarstaben som är mycket kompetet vilka kommer att spora och utveckla klubben till att lyfta sig flera nivåer.
WH har ett ugnt och mycket utvecklingsbart lag, nu har de ett års erfarenhet i div 1, plus att de ungdomarna fått mogna ytterliggare. Hade klarat sig helt ok i ettan i år.
JR har genom sin ungdomssatsning en mängd juniorer som kontinuerligt fyller på seniorlaget, deassa får nu tillsamans med en mängd gamla avdankade SS rävar en möjlighet att skolas in seniorlaget.
SF har nu fullt ut genarationsväxlat sitt lag och kan nu påböra sitt avancemang mot högre divisioner igen. Har en mycket kompeten tränarstab och har även de en bra mix av ungdommar och gamla rutinerade rävar.
Serien hade lika gärna kunnat heta div 1 norra, inget av lagen skulle kunna rå på övre halvan i SE men flera av lagen skulle klar sig bra där.
Kommer bli roligt att få se sveriges bästa div 2 fotboll och en massa härliga norrlandsderbyn dvs. ca 40 mils resa till varje match.
|
|
|
Post by Na on Jan 26, 2007 13:56:12 GMT 1
säger inte reglerna för SS att man får ha två jänk och 4 övriga världen i laget?
2+4=6 senast jag räknade efter...
|
|
|
Post by JR on Jan 26, 2007 14:34:27 GMT 1
JR hade:
Darnell Macklin USA Desmond Thompson Kanada med EU pass Kevin Gagnon Kanada Mike Dibattista Kanada med EU pass Albert Fernandes Spanien
sen tycker jag det verkar vara lite småstadskomplex i norr"mycket kompetenta" tränare överallt trots idel förluster...
|
|
|
Post by Och on Jan 26, 2007 16:33:39 GMT 1
Och ett lag får fortfarande bara vara 1 jänk inne på planen.
JR Och , jag som trodde att även spelarna hade en viss betydelse i ett lags framgångar, men jag har tydligen fel.
Så det beror alltså helt uteslutande på tränarna. Duktiga tränar = vinst, Dåliga tränare = Förlust.
Nja! jag vet inte om jag håller med dig riktigt, men vi kan väll testa tesen.
Vi ber saff att ta över ett NFL lag Exempelvis Bears, sedan så ställer jag upp som tränare för det laget. D.v.s Berars kommer att få en väldigt kass tränare. sedan så låter vi JR få Bears tränare. JR får en väldigt bra tränare och så kör vi i ett år lämpligen i SS eftersom JR har en så bra tränare kommer de vinna lätt och Bears kommer att bli sist och välja att hoppa ner minst en division.
|
|
|
Post by En som var dr on Jan 26, 2007 16:46:06 GMT 1
Ojoj mycket känsligt ämne detta, personligen tycker jag Jamtland har otroligt talangfulla spelare
Men helt enkelt inte kunskapen bland sina tränare att utveckla dem längre än vad de gjort, en jänkartränare som fick ordning på skeppet vore perfekt, men det kanske inte Jamtlands svenska tränare vill ha in? Vad ska de då coacha och då finns det nån som kan sätta deras allsmäktiga kunskap på plats...
03(senaste året Jamtland vann en match) förlorade Jamtland sista matchen mot Sundsvall och vann knappt mot Gefle matchen innan, det var tom nästintill mot Luleå(13-9 vinst, Luleå var kraftigt på dekis) och knappa vinster mot Umeå och Odensala, face it ni är inte the nuts
Men man kan ju vrida och vända på det att Umeå/Luleå/Odensala var otroligt välcoachade lag med bra spelare, men så var det ju inte
nej ni gick upp med en pappersprodukt, ni ska ha cred för att ni höll er kvar i ss sålänge som ni gjorde
|
|
|
Post by Dr phil on Jan 26, 2007 20:19:22 GMT 1
Känsligt ämne!
Ja, det är väldigt uppenbart med tanke på hur bitter du verkar vara.
Inte så att du var med i den andra pappersprodukten det året, den som gav upp mitt i serien...
|
|
|
Post by wwehd on Jan 26, 2007 22:33:34 GMT 1
....bla bla bla.."dåliga tränare"...bla bla.."bra spelare".bla bla bla.."pappersprodukt"..bla bla....gäsp.
Kan inte en enda liten tråd möjligtvis kanske få slippa denna evinnerliga pajkastning?
Själv är jag bara glad över att Div. 2 Norra finns som serie överhuvudtaget. Det tror jag dom flesta andra är också.
Lets play ball!
|
|
|
Post by testestare on Jan 27, 2007 23:44:06 GMT 1
Japp din tes är testad, och helt klart skulle detta resultat uppnås!
Vilken generation växlades bort?
|
|
|
Post by JR on Jan 28, 2007 14:37:17 GMT 1
mycket snack om skitsnack om jämtland ja tycker att allt kommer visa sig i sommar om vi kan vinna elr inte. förresten odensala som någon skrev om va ju ett lag som startades av föredetta jämtlands spelare här i östersund så det visar bara hur många som älskar fotbollen här i östersund!
peaz
|
|
|
Post by JR on Jan 28, 2007 14:38:57 GMT 1
ursäktar stavfelet i förra medelandet!
|
|
|
Post by Quarterbacks on Jan 28, 2007 15:37:39 GMT 1
|
|