|
Post by Hugin on Jan 20, 2007 11:07:36 GMT 1
Det är rykten och åter rykten...
Dock så är nog möjligheten stor att det kommer vara lite nya namn i Coachingstaben hos JR. Förra året tog ganska mycket på tränarna, det var minst sagt ett händelserikt år.
Får jag gissa så dycker det upp minst 1 ny tränare med haedcoach erfarenhet från SS... rykten och åter rykten...
Sedan så har tilförlitliga källor viskat att JR kommer få lite påfyllninge av gamla föredettingar.... En gång i tiden kallades dom sig mansgrisar, vad vi ska kalla dom nu vet jag inte, men deras fotbollskunskap är det inget fel på. De flesta har SS erfarenhet, så de ska nog kunna hävda sig i Div 2 Norra. Men som jag sagt tidigare så är detta bara rykten och åter rykten...
Mvh Hugin!
|
|
|
Post by ter igen on Jan 20, 2007 19:18:37 GMT 1
Jag har hört att Jämtlands senior lag kommer att, i stort sett, bara bestå utav juniorer. Åter igen rykten men det borde väl inte vara för långt från sanningen med tanke på alla SS spelare från förra året som lämnar Jämtland.
|
|
|
Post by haha on Jan 20, 2007 19:29:45 GMT 1
Har han varit hc för JAMTLAND i ss så betyder det faktiskt inte ett skit... Gissar på Lollo, Hopstadius och de gamla vanliga grabbarna som coachar nu när Jonken har dragit
|
|
|
Post by JR on Jan 21, 2007 13:34:31 GMT 1
Aktuell tränare var inte med i JR coachingstab. Så du kan utesluta ovan nämda namn.
Och ett tränarbyte blir det oavsett om Jonken drar eller stannar i stan.
Och ryktet att ALLA SS spelare lämnar är nog lite överdrivet eller rättare sagt ganska så mycket överdrivet. Sedan får man som sagt inte glömma att jämtland hade ett lag till i Div 1 för inte allt så länge sedan...
Så JR kommer ha en bra mix av både äldre och yngre spelare. Inget lag för SS men så är det ofattbart stor skillnad på SS och Div 2 norra, så det behövs nog inte.
|
|
|
Post by HC on Jan 21, 2007 15:46:21 GMT 1
Forna Sundsvall Hc´n(i ss alltså) Johan Andersson kanske? Han har ju jlandslagserfarenhet också
|
|
|
Post by Haha on Jan 22, 2007 20:12:11 GMT 1
Som om det skulle finnas några mer kvallificerade tränare i norrland... LOL!
Och för övrigt spelar ingen roll vilken HC JR väljer dom vinner ändå...
|
|
|
Post by dumdum on Jan 22, 2007 21:20:38 GMT 1
0-38 i ss spel, kvalififcerat var ordet
|
|
|
Post by Dumdumdum on Jan 22, 2007 21:46:39 GMT 1
52-6 mot norrlandslag i Div 1 o 2
|
|
|
Post by inskrnkt on Jan 22, 2007 22:37:28 GMT 1
SS= enda som ens kan klassas som närheten till "riktig" fotboll i sverige...tror inte Jamtarna vinner en match i år(kanske mot Luleå då) spec om de spelar endast U19 spelare och några överreklamerade gamlingar, Jamtland är experter på att skriva upp sig själv och inte prestera
|
|
|
Post by Inskrnkt och naiv on Jan 23, 2007 6:10:14 GMT 1
Vad spelar du då Oriktig fotboll! 2 år sedan spelade jag i SS, förra året i div 1, och i år kommer jag spela i Div 2 norra. Jag kan lova dig det spelas "riktig" fotboll i alla divisionerna. Det är bra mycket bättre att tro på sig själv och vara partisk för sitt eget lag än att sitta och racka ner på anadra lag, det är bara barnsligt och naivt. Så till tippandet så kan jag bara säga vilka som vinner i år... SF till ettan nästa år!
|
|
|
Post by Moggelito on Jan 23, 2007 8:44:19 GMT 1
Hahaha "inskrnkt" passande namn ;D precis vad du verkar vara som anser att det bara spelas fotboll i SS. Vad kallas det vi sysslar med i de lägre divisionerna då? Å klassen gamling kan jag nog höra till numera, men avlagd vet jag inte haha å jag vet att trots ålder så dräller det av fotbollskompetens i Jamtlandsskogarna *drömmer tillbaka till goa Hogztiden* ;D Och enbart för att reta upp inskrnkt å hans kompisar så tänker jag tippa att Jamtland vinner enkelt, just bara för att ett gäng gamlingar tar på sig skydden i år ev
|
|
|
Post by inskrnkt on Jan 23, 2007 12:25:32 GMT 1
Självklart är det på papper fortfarande fotboll, men köttmonster uppimitten och totalt obefintligt passinggame, jag vet inte jag...
för att reta Jamtarna tillbaka lite:
Luleås Coachstab har Tim Foster och Markus Karjalainen(College + div proffsspel)
Sundsvall har 3 coacher med nån form av landslag på meritlistan
man är inte kunnig eller"bra" bara för att man hållit på sen 80 talet
|
|
|
Post by Div 2 west on Jan 23, 2007 14:22:21 GMT 1
man är inte kunnig eller"bra" bara för att man hållit på sen 80 talet AMEN! Tack! äntligen någon som fattat det. - Finns det nåt mer tröttsamt än att höra Sveriges "gamlingar" prata om hur de va "back then" bla bla bla? Tror det beror på en ångest att dom börjar inse att dom e stora tjocka och inte hänger med längre. Faktum är att MÅNGA spelare jag spelat med kan MYCKET mer fotboll på plan och utanför plan än "de gamle" för att det handlar itne om antal år, utan hur ambitiös spelaren är. En spelare som tränar varje dag och springer mönster på sin trädgård lär sig lika mycket fotboll under 1 ÅR, som en lökig gammel fotbollspelare som spelat i 15 år som bara kommer på matcherna och tycker att hyfsat e bra nog.
|
|
|
Post by skrnor on Jan 24, 2007 14:38:53 GMT 1
klassiska ursäkter/skrönor de brukar köra med
"hade jag inte haft jobb här och bott i en stad med ett ss lag hade jag spelat i landslaget"
"Finns många i div2 som platsar i landslaget men det är ju politik"
"killarna i landslaget är inte sååå bra"
"när jag började spela var det RIKTIGA atleter som spelade, inte bara datanördar som nu"
och den roligaste
"jag tål inte juniorer som kommer upp och är kaxiga/inte ödmjuka"
gamlingarna som har denna inställning och ursäkter brukar ofta vara sånna som har inställningen "jag kan allt, och behöver inte bli coachad eller lära mig nått"
Komiskt att det är likadant i hela landet...
|
|
|
Post by Inte s ung lngre on Jan 24, 2007 22:30:29 GMT 1
Det är helt riktigt!
Det är ungdomen som är vår framtid!
Och sedan käre inskränkt, att ha varit springpojke i landslaget eller att ha spelat i landslaget är inte, med betoning på inte, det samma som att jag är en bra coach...
Nu vi jag dock betona att jag med detta inte avser att förta något vad tränare i sundsvall gör och allra minst Johan då jag vet att de jobbar hårt och är duktiga i sundsvallsstaben.
Istället för att fokusera på diverse ovidkommande så kallade "meriter", så är det bra mycket bättre att titta på resultatet som en tränare uppnått med hänsyn tagen till villka förutsättningar som har funnits.
Och utifrån den aspekten vill jag berömma både Sundsvalls och Jämtlands tränare, för de har med små medel lyckat ta sina respektive lag till SS vilket är en bevis på ett utmärkt jobb. Tyvärr så räkte ingen av lagen till riktigt i SS men båda lagen har visat att de har både kunskapen och förmågan att ta sig ditt.
Det råder för mig inga tveksamheter om att Div 2 norra kommer att vara den div 2 serie där det kommer att spelas den bästa fotbollen och jag ser med glädje fram emot när någon av dessa lag åter är med i SS och slås om mästerskapsmedaljerna.
|
|