|
Post by hmmm for president on Mar 10, 2006 8:23:06 GMT 1
hmmm har helt rätt.. Tesen lyder: Om inga matcher har spelats än, finns det inget lag.. Står det inget i tidningarna, finns det inget lag.. Så då är väll Limhamn det ända laget som existerar i södra..
IDIOT!
Det finns annat som kan spela in än träningsmatcher och såvidare. Är man lite insatt i fotbollssverige kan man få reda på en hel del om i stort sätt alla klubbar i södra, alla känner nån som snackat med nån från ett motståndarlag.. eller? inte hmmm tydligen..
|
|
|
Post by hmmm on Mar 10, 2006 9:01:49 GMT 1
visst förekommer det utbyte av info mellan lag och spelare, men oftast har man inte hela bilden vilket gör att det hela riskera att bli en aning subjektivt i bedömningen, men det är väl lite av det roliga hos somliga antar jag
|
|
|
Post by Mannen on Mar 13, 2006 12:31:16 GMT 1
Hur ser det ut med traningsmatcher i ar? nagra bestamda an?
|
|
|
Post by hurricanes on Mar 13, 2006 16:02:18 GMT 1
Vi ifrån Hurricanes har inga bokade ännu men är intresserade. Så är något lag intresserade av en match/scrimmage så maila mig på uffe@hurricanes-afc.se
Mvh Uffe Hurricanes AFC
|
|
|
Post by Andy on Mar 14, 2006 18:31:44 GMT 1
Vi ifrån Hurricanes har inga bokade ännu men är intresserade. Så är något lag intresserade av en match/scrimmage så maila mig på uffe@hurricanes-afc.se Mvh Uffe Hurricanes AFC Vore ju bara dumt att ha träningsmatch mot någon i sin egen serie så här tätt inpå seriestart. Men Hässleholm hade kanske tänkt sig att möta något annat lag, då kan det ju vara aktuellt. Men som sagt med tanke på skador och annat så är det bara dumt att ha träningsmatch. Vore kul om iaf några lag är kvar i serien när den slutar...
|
|
|
Post by martinandren on Mar 14, 2006 21:23:26 GMT 1
Men å andra sidan så är det lika stor risk att man skadar sig under seriespelet. Och skulle man hålla på och tänka att man kan skada sig hela tiden så ska man nog inte hålla på med någon idrott, eller ens gå upp på morgonen... Jag anser att det gynnar ett lag mycket om man har nån/några träningsmatcher/scrimmages innan säsongen börjar. Då ser man vad man beöver jobba mer på!
|
|
|
Post by Andy on Mar 14, 2006 22:29:16 GMT 1
Men å andra sidan så är det lika stor risk att man skadar sig under seriespelet. Och skulle man hålla på och tänka att man kan skada sig hela tiden så ska man nog inte hålla på med någon idrott, eller ens gå upp på morgonen... Jag anser att det gynnar ett lag mycket om man har nån/några träningsmatcher/scrimmages innan säsongen börjar. Då ser man vad man beöver jobba mer på! Jag håller helt med dig. Det roligaste med div 2 södra är att det är fler lag än någonsin tidigare. Som alla vet är fotboll en kontakt sport villket är det som ger sporten sin charm. jag är nog inte helt fel ute när jag påstår att de störta problemen för lagen i div 2 är ekonomin och spelarmatrialet. Alla lag kan inte skryta med 70 pers på träning utan många lag är glada om 15-20 pers är på träning. Får man då skador tidigt på säsongen finns det ju en risk att laget måste dra sig ur serien vilket då drabbar alla iform av färre matcher. Finns ju inget som säger att folk inte skadar sig när väl serien drar igång och då faller mitt resonumang...men varför ta onödiga risker?
|
|
|
Post by Sportchef on Mar 15, 2006 8:32:08 GMT 1
Ja det finns för och nackdelar med det mesta. Men vi i Hurricanes är fortfarande sugna på en scrimmage eller två innan serien drar igång. (om nu snön vill försvinna ) Med tanke på hur många rookies vi har vill vi ju gärna att de får känna på lite allvar innan serien startar. (de gamla med för den delen ) Som sagt hör av er om intresse finnes. Mvh Jonas Griph Sportchef Hässleholm Hurricanes
|
|
|
Post by Infiltratr on Mar 18, 2006 4:18:15 GMT 1
Crocodiles har ett väldigt tunt spelarmaterial som det ser ut nu.
|
|
jimmy
Bänkvärmare
|
Post by jimmy on Mar 21, 2006 17:40:03 GMT 1
Crocodiles har ett väldigt tunt spelarmaterial som det ser ut nu. men det ser ganska bra ut iallafall vihar ett par killar som gör lumpen å ett par som e på g till baka så jag e inte orolig vi syns på planen mvh jimmy
|
|
|
Post by Tompa on Mar 24, 2006 14:28:44 GMT 1
vem sa att ystad rekryterade spelare? sa vitt jag vet sa rekryteras det inget, spelare kommer tillbaka fin lagsammanhallning i Rockets
|
|
|
Post by javisst on Mar 24, 2006 16:22:14 GMT 1
vem sa att ystad rekryterade spelare? sa vitt jag vet sa rekryteras det inget, spelare kommer tillbaka fin lagsammanhallning i Rockets Som tompa sa; det kommer tillbaka spelare b.la ola shöön och joakim palm
|
|
|
Post by Hrt p stan on Mar 24, 2006 16:23:47 GMT 1
Hehehe.... på tal om ingenting: Hörde att Hyllen och Eklund och tim??? Skulle spela med lund iår... inte alla matcher men några...
Roligt för defence i div 2!!! hehehehe
|
|
|
Post by va on Mar 24, 2006 17:42:12 GMT 1
så är Lund Limhamns farmarlag?
|
|
|
Post by Mannen on Mar 25, 2006 3:58:06 GMT 1
Roligt for defence div 2. Helt klart kommer det att bli kul! Hoppas att ar de med i alla matcher, blir lite mer fart och mer spannande att se pa. Dessutom vilken spelare i div2 vill inte ha en chans att pukla pa ss spelare?
|
|