Sivan for president
Guest
|
Post by Sivan for president on Dec 5, 2005 18:57:24 GMT 1
Bra förslag det sista JO! Det kan nog fungera som du säger att de som är mest sugna kan fortsätta spela matcher om de har vunnit tillräckligt många och fullföljer en "grundserie" då!
|
|
|
Post by Mannen on Dec 5, 2005 20:00:37 GMT 1
Varför inte spela dubbelmöte? 6 matcher på våren/tidig sommar. Sen ha spelledigt i juli sen köra igen 6 matcher till. Det ska ju inte vara U-19 på hösten så vi kan spela ut i september/oktober. kan köra 8-4 sen slutspel om man inte vill komma för långt ut på hösten. Vad sägs?
|
|
|
Post by nej on Dec 5, 2005 20:26:14 GMT 1
INGET sommaruppehåll! sämsta med fotbollen i sverige är det där förbannade sommaruppehållet!
|
|
|
Post by Mste bara frga on Dec 5, 2005 23:26:36 GMT 1
Varje säsong är det flera som säger att Bulldogs ska bli flopplag/borde dra sig ur/lägga ner osv. Det är svårt att hitta andra lag som lika många spyr galla över. Undrar bara varför så många verkar ogilla dom?
|
|
|
Post by Rhino on Dec 6, 2005 6:45:38 GMT 1
Nästa års flopplag i mina ögon är som vanligt Borås....... spelar 60-80% av serien vinner, kan "riskera" att gå upp till 1an å drar sig ur....... Vet inte vad dom är rädda för... Dom har gjort det och kommer göra det igen
|
|
Christer Nr13 Rhinos
Guest
|
Post by Christer Nr13 Rhinos on Dec 6, 2005 17:07:22 GMT 1
Vad det spekuleras hej vilt, roligt att något skrivs. Vill bara kommentera det som plitas ner på forumet och säga att rhinos inte är "rädda " för att gå upp till ettan.
Vi har inte tillräckligt med folk helt enkelt. Det är samma problem dom senaste åren. I början på säsongen så är det runt 20 på pappret. När det väl drar igång så är det 16. I mitten på säsongen så står vi där med 14 man varav ett par är skadade. Vet inte men det finns mycket gamla "meriterade" spelare i laget som drar runt det varje år. Många rookies som börjar orkar väl inte med det helt enkelt.
Det är kontentan av det hela. Men nu drar vi igång med juniorverksamheten men det dröjer ju ett par åt innan vi ser resultat av det i senior sammanhang. Tills dess så försöker vi "ragga" spelare.
// Örni // Nr:13
|
|
|
Post by Krister Hansson 33 on Dec 6, 2005 21:30:02 GMT 1
Anledningen till att någon drar sig ur ett seriespel skulle väl aldrig kunna vara för att man riskerar att vinna en serie. Jag kan väl aldrig tänka mig att SAFF tvingar någon att gå upp ett steg i seriesystemet. Vinner man serien/kvalet så har man kanske möjligheten men aldrig tvånget att ta klivet. Rätta mig om jag har fel, men det tror jag inte. Jag kan ju villigt hålla med om att drar man sig ur så har man floppat, det riktigt jävla fett också. Att man däremot skulle dra sig ur för att man är rädd för något är helt befängt.
Som Christer Nr13 sa så har vi en gryende juniorverksamhet som vi hoppas skall ta oss ur alla ovissheter om spelarbrist på några års sikt.
Vi syns på plan
|
|
|
Post by just wondering on Dec 18, 2005 23:58:52 GMT 1
Jag tror Falun Copperheads kommer slå mycket hårdare än förra året i DIV 2.. De har en ny coach Kevin Johnson i år som kommer att göra en stor skillnad för dalalaget..
|
|
|
Post by coach21 on Feb 8, 2006 1:26:28 GMT 1
The Division 2 doesnt look as if it has changed to much other than Umeå moving up. Words are spoken loudly here and yes I will be looking forward to playing against any of you in the playoffs up here in Jokkmokk.
|
|
|
Post by MarcoCavemanAho 1 on Feb 16, 2006 21:05:04 GMT 1
Måste bara lägga in en topic till dom som tror sig vara antingen gudar lr dom bäst vetande scribenterna.. Och då menar jag självklart dom som klankar ner på övriga lag istället för att tippa, övriga behöver ej ta till sig.. Anser bara att detta forum lr detta ämne gör det bara till ett tillfälle för ``dessa´´ snorvalpar att hävda sig, men mitt råd är att göra det på plan, lyssna på dom ``gamla rävarna´´ så går nog allt bra.. I övrigt önskar jag det bästa i träning och hälsa till alla lag under off-season, ses i sommar/Marco
|
|
|
Post by John 56 on Feb 18, 2006 20:55:10 GMT 1
Bulldogs är och kommer alltid vara ett farligt och tufft lag som spelar riktig fysisk fotboll vad jag har fått erfara. /John, Falun.
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Mar 24, 2006 22:30:58 GMT 1
Ja det är en grov underskattning att tro att bulldogs inte kommer vinna matcher i sommar.....jag måste erkänna att jag personligen inte är särskilt förtjust i bulldogs som lag, tänker vara ärlig och säga att de gnäller en hel del och bjuder på mycket efterslängar........MEN, de spelar tungt och hårt offence och bestämt defence.....dom har höjt sin splestandard under senare år och även tidigare när framgångar uteblev så kan man aldrig påstå annat än att de genomförde matcherna med mycket vilja och hjärta
|
|
|
Post by guest on Mar 26, 2006 17:13:42 GMT 1
hur tror ni det kommer gå för dom nya lagen, nyköping och djurgården
|
|