|
Post by ja on Dec 2, 2005 15:28:30 GMT 1
ja det måste man ha
|
|
|
Post by inside information on Dec 3, 2005 14:06:38 GMT 1
Anledningen till att SMM inte har något b-lag kommer nog snart visa sig...
|
|
|
Post by Nils on Dec 3, 2005 14:27:58 GMT 1
Stockholm har ju aldrig haft ett b-lag så varför skulle man bry sig.
|
|
|
Post by rf on Dec 3, 2005 14:41:42 GMT 1
de har ett farmarlag:Norrköping Panthers
|
|
|
Post by atena on Dec 4, 2005 15:55:38 GMT 1
jag tror att Bulldogs blir årets flopp lag. Vad har dom att komma med? INGENTING.
|
|
|
Post by Fabian on Dec 4, 2005 16:40:46 GMT 1
de har ett farmarlag:Norrköping Panthers Ja och det verkar ju ha hjälpt Norrköping enormt... NOT!!!
|
|
|
Post by norrkping on Dec 4, 2005 17:01:20 GMT 1
"Ja och det verkar ju ha hjälpt Norrköping enormt... NOT!!!"
Lustigt då att de gick obesegrade genom serien och förlorade en jämn finalmatch.Tror det blev 12-6, till Westerbotten. Förövrigt vetjag inte hur pass mycket förstärkning de hade ifrån Sthlm detta året. Annars tycker jag inte att man ska räkna ut Roslagen, de spelade bra detta året de med.
|
|
|
Post by aaa on Dec 4, 2005 17:09:01 GMT 1
i finalen hade dom iaf 4personer på oline med stockholmshjälmar
|
|
|
Post by Fabian on Dec 4, 2005 17:24:46 GMT 1
Ja och vad beror det på? Vad många inte vet är att SMM de senaste åren haft många spelare med rötterna i SMM. De killarna i silverhjälmar är nog mer troligt Norrköpingsspelare i Silverhjälmar än SMM spelare.
|
|
|
Post by bb on Dec 4, 2005 17:49:31 GMT 1
bra att norrköping inte blev upplockade till ettan, de behöver få igång ett juniorprogram, jag fattar inte hur de överlevt sålänge utan ett...
|
|
|
Post by Willy Wonka on Dec 4, 2005 20:50:45 GMT 1
Håller med om att Bulldogs kommer att floppa. Vad jag hört tappar dom dom flesta bra spelarna. Samt att deras juniorer suger hårt.
|
|
|
Post by publik on Dec 4, 2005 21:02:48 GMT 1
,..kan säga att bulldogs inte tappat några nyckelspelare...så vad ska göra att dom suger? dom lyfte några ögonbryn förra året. tror knappast många trodde att dom skulle spela kval match.
|
|
|
Post by 79 on Dec 5, 2005 14:39:52 GMT 1
Det ska bli spännande att se hur många matcher vi får nere i södra. Dubbelmöten? Enkelmöten med slutspel? Ja vad tror ni?
|
|
|
Post by JO Sivtoft on Dec 5, 2005 18:33:19 GMT 1
Div II Södra
Eftersom det är sju lag är det nog inget annat att tänka på än enkelserie.
Dubbelmöte känns mycket avlägset med tanke på att det skulle innebära 12 matcher på 14 helger. Med tanke på att det dessutom är tre nya lag med varav ett är nystartat (Hässleholm), ett fullföljde ej serien förra året (Helsingborg) och ett ej har haft senior på flera år (Carlshamn) så vore det dödsdömt att tro att alla lagen skulle fullfölja serien om den blir så lång.
Ett alternativ är en A och en B grupp. Det narturliga vore då att lägga de tre lagen som nämts i B gruppen och det skulle ge 8 matcher medans de fyra andra i A-gruppen och de skulle spela 9 matcher. Risken med detta är om ett lag i B-gruppen ej fullföljer blir det bara två lag kvar. Enlig A o B principen kan då inte ett grupp B lag vinna serien men det är kanske acceptabelt då de är nya eller ej har fullföljt serien förra året.
Ett annat alternativ är två konferenser (väst o öst) med 4 och 3 lag och sen spelat det dm-semi och dm-final. Oavsett vilket är 8-9 matcher lite mycke första säsongen ett lag spelar senior.
Nu blir man väl som vanligt sågad av en massa andra som tycker det är för lite matcher, men det är bara att titta på historien. Min ståndpunkt är att, hellre en serie som alla lag slutför än en serie där matcher stryks.
Så mitt förslag är enkelserie 6 matcher som tar sju veckor. Men istället för ett slutspel så spelar de fyra bästa lagen ytterligare en match mot varandra (man behåller tidigare poäng) och vinnaren i serien efter dessa matcher tar kvalplatsen. Fördelarna är - de nya lagen behöver klara av att spela sex matcher för att fullfölja en säsong, är man bättre än så så är man ochså bland de fyra bästa och får spela tre till. - Man blir okänslig för eventuella avhopp. Visst matcher kommer att styrkas, men det går fortfarande att avgöra vilka som är 1-4 och som får fortsätta att spela.
Om det sen finns intresse så kan 5-7 möta varandra en gång till.
|
|
|
Post by JO Sivtoft on Dec 5, 2005 18:34:31 GMT 1
Div II Södra
Eftersom det är sju lag är det nog inget annat att tänka på än enkelserie.
Dubbelmöte känns mycket avlägset med tanke på att det skulle innebära 12 matcher på 14 helger. Med tanke på att det dessutom är tre nya lag med varav ett är nystartat (Hässleholm), ett fullföljde ej serien förra året (Helsingborg) och ett ej har haft senior på flera år (Carlshamn) så vore det dödsdömt att tro att alla lagen skulle fullfölja serien om den blir så lång.
Ett alternativ är en A och en B grupp. Det narturliga vore då att lägga de tre lagen som nämts i B gruppen och det skulle ge 8 matcher medans de fyra andra i A-gruppen och de skulle spela 9 matcher. Risken med detta är om ett lag i B-gruppen ej fullföljer blir det bara två lag kvar. Enlig A o B principen kan då inte ett grupp B lag vinna serien men det är kanske acceptabelt då de är nya eller ej har fullföljt serien förra året.
Ett annat alternativ är två konferenser (väst o öst) med 4 och 3 lag och sen spelat det dm-semi och dm-final. Oavsett vilket är 8-9 matcher lite mycke första säsongen ett lag spelar senior.
Nu blir man väl som vanligt sågad av en massa andra som tycker det är för lite matcher, men det är bara att titta på historien. Min ståndpunkt är att, hellre en serie som alla lag slutför än en serie där matcher stryks.
Så mitt förslag är enkelserie 6 matcher som tar sju veckor. Men istället för ett slutspel så spelar de fyra bästa lagen ytterligare en match mot varandra (man behåller tidigare poäng) och vinnaren i serien efter dessa matcher tar kvalplatsen. Fördelarna är - de nya lagen behöver klara av att spela sex matcher för att fullfölja en säsong, är man bättre än så så är man ochså bland de fyra bästa och får spela tre till. - Man blir okänslig för eventuella avhopp. Visst matcher kommer att styrkas, men det går fortfarande att avgöra vilka som är 1-4 och som får fortsätta att spela.
Om det sen finns intresse så kan 5-7 möta varandra en gång till.
|
|