|
Post by Maybe on Oct 13, 2005 9:19:02 GMT 1
Djurgården is in most likelyhood gonna have a b team in div 2.
|
|
|
Post by Mannen on Oct 14, 2005 8:59:46 GMT 1
Ett b-lag, även om U-19 spelarna ska spela U-19 och inte senior-fotboll. Hur många lag som hade tänkt spela i Div 2 södra nästa år kommer att kunna ställa upp med ett U-19 och ett seniorlag? Detta eftersom U-19 nu ska spelas på våren och då koliderar med seniorernas säsong. Har en känsla av att det inte blir många U-19 lag, inte i södra i alla fall.
|
|
|
Post by Skit i SM on Oct 14, 2005 9:38:20 GMT 1
Om SAFF vill ha en SM-serie på våren och 5 lag ställer upp och Fotbolls-Sverige sedan anordnar en serie på hösten med 18 lag, vilka är då de egentliga U-19 mästarna ? och vilka har fått spela i mycket och rolig fotboll ?
Vi kör U-19 på Hösten ändå, oavsett vad SAFF säger !!!
|
|
|
Post by aengus on Oct 14, 2005 10:06:52 GMT 1
helt rätt.
|
|
|
Post by skandal on Oct 14, 2005 10:53:55 GMT 1
ja norra har svårt att få en serie ändå, jamtland blir direktkvalificerade om allt går samtidigt, skandal saff!
|
|
tt
Bänkvärmare
|
Post by tt on Oct 14, 2005 11:12:25 GMT 1
bra genomfört av saff, OM de vill gå tillbaka att alla bara skall ha seniorlag dvs...FYFAN!
|
|
|
Post by Guest on Oct 14, 2005 11:50:20 GMT 1
Ja detta var ett av de sämsta beslut som saff någonsin har tagit. Det förstör fotbollen och sätter tyngd på redan pressade lag. Visst de stora lagen i Stockholm eller Göteborg kanske klarar av att ha både u-16/u-19 och senior på våren men titta på de mindre lagen, jag kan nästan garantera att det kommer bli den tråkigaste u-19 SM serien någonsin pga att det inte kommer finnas några lag som kan spela..
|
|
|
Post by frdel on Oct 14, 2005 12:02:29 GMT 1
det jag inte förstår är FÖRDELEN med detta förslag, kan nån förklara den för mig
|
|
|
Post by SweRock on Oct 14, 2005 12:45:48 GMT 1
Hur i h-lvete tänker SAFF? Skulle vara väldigt intressant att höra någon med insikt i besluttagandet berätta hur de har tänkt när det beslutat om detta!!
Helt j-vla otroligt... man tappar allt hopp om att det överhuvudtaget skall utvecklas en "riktig" fotbollskultur i Sverige.
Tycker att det är så tragiskt, varje säsong kommer det nya "korkade" beslut. Nä, f-n lika bra att lägga av med den här sporten i Sverige... hur skall sporten kunna utvecklas, när den motarbetas av sitt eget förbund?
|
|
|
Post by vilka on Oct 14, 2005 12:52:57 GMT 1
finns det föreningar som på allvar ställt sig bakom detta förslag? vill gärna veta vilka föreningar som kan genomföra detta, grattis till dem isånnafall
|
|
|
Post by En som hnger med on Oct 14, 2005 13:42:26 GMT 1
JA, ca 15 st var med på ett möte den 3 sep. Övriga föreningar undlät sig att skicka sin ordförande till detta möte. Detta tycker jag är tragiskt! De föreningar som inte var med har enligt min mening inte mycket att klaga på. Tar man inte vara på de möjligheter att vara med och påverka ska man inte sitta och kasta skit på de beslut som sen tas. Vill du veta vilka som var med så har du mötesprotokollet på följande länk www.amerikanskfotboll.com/forbinfo/ordfk050903.doc
|
|
En som inte var med
Guest
|
Post by En som inte var med on Oct 14, 2005 14:29:53 GMT 1
Ja tittar man på intresset vad det ju inte mycket att hurra för men av alla som var där var det endast 4st som inte kom från Stockholmområdet. Då räknar jag inte de som tillhör förbundet eller distrikten. Varför var det så lite från övriga landet? Inte bara säga att det är dåligt av klubbarnas ordföranden utan fråga sig varför de inte kom? Kan vi göra något bättre till nästa gång för att locka fera till mötet.
|
|
ta bort uppehllsfan
Guest
|
Post by ta bort uppehllsfan on Oct 15, 2005 12:46:46 GMT 1
ta bort sommaruppehållet, då får kidsen vila över en månad innan sin serie
|
|
|
Post by Tomas Bodin on Oct 15, 2005 16:14:57 GMT 1
Kan ingen från SAFF yttra sig. Det värkar ju som om merparten av alla i Fotbollssverige vill ha U19 på hösten. Varför ändra?! SAFFs ansvarig ge svar!
|
|
|
Post by saff on Oct 15, 2005 16:26:47 GMT 1
det är nog därför SAFF tagit bort sin gästbok, de vill nog inte ha en diskussion ang detta...
|
|