|
Post by Wolves HC Therus on Aug 8, 2005 7:09:14 GMT 1
Göteborg- Karlskoga 6-8
En jämn o tuff tillställning som slutade i wolves favör efter en tidig TD run och exp pass för två.
Lite payback för wolves som förlorade hemma med 18man mot GBG´s 11, nu var Marvels 22 och Wolves var 15 man, det är alltså bevisat igen att spelar truppens storlek saknar betydelse.
Marvels stängde effektivt ner wolves run precis som sist och man tog endast 92 yards på marken, sist kunde man passa lätt mot GBG men detta var svårare denna dag, mycket blitzar från göteborgs sida och en regnblöt boll underlättade inte. Man lyckades dock skrapa ihop 103yards passing för en total av 195 yards offensivt.
Mest var det spel på mitten av planen fram o tillbaks, göteborg sprang tungt i mitten medan wolves varvade utside spel med pass. En tung o jämn match.
Västra blev nu intressant, GBG, skövde och wolves ligger lika på 4 pts var, GBG o skövde har en målskillnad på -22 och wolves - 53. Någon av dem kniper andra platsen. Eftersom GBG möter skövde och Karlskoga möter Crusaders så är väl GBG favoriter, men man vet aldrig.
En spännande omgång i västra nästa helg med andra ord. Tack marvels för en grymt svårspelad match. " Vilket spel skall man kalla när nästan inget fungerar".
Div II västra s v o f ps p Carlstad B 5 4 0 1 129-33 8 Skövde/Li 5 2 0 3 66-88 ( - 22) 4 Göteborg C 5 2 0 3 88-110 ( - 22 ) 4 Karlskoga Wolves 5 2 0 3 72-125 ( -53) 4
|
|
|
Post by PS on Aug 8, 2005 20:53:54 GMT 1
Först och främst grattis Wolves till segern.
Borås drog sig ur och nu blev det intressant. Vem får åka till Lund?
Wolves har det sämsta utgångsläget. Måste vinna mot Carlstad + att den andra matchen i västra skall sluta lika. En riktig högoddsare, chansen finns där, men jag tror tyvärr inte att det blir så.
Göteborg gissar jag drar det längsta stråt och vinner matchen mot Skövde/Lidköping. Tekniskt kanske Skövde/Lidköping spelar bättre, men Göteborg spelar fysiskt tuffare och det tror jag kommer avgöra.
//PS
|
|
|
Post by Thomas 44 marvels on Aug 9, 2005 16:16:50 GMT 1
ah de va en riktigt bra match i söndas.. mycke kul å spela.. kommer bli grymt kul å se hur de blir nu i serien.. hoppas juh givetvis att vi vinner:p men man vet aldrig.. synd att vi förlora.. men ny match på sönda mot skövde/lidköping.. bara å fokusera vidare.. linus ditt popcorn ska du spela? ses på plan! ha de gött gubbs..
|
|