|
Post by qb on May 18, 2006 10:35:31 GMT 1
fd jlandslagsqbn Filip Söderholm i jpkg Hawks är stor snabb och har en redig bössa, hade varit solklar för landslaget om han spelat i div1 eller SS
|
|
|
Post by vikingspelare on May 18, 2006 12:47:18 GMT 1
Kristianstads qb, #1 (Sorin?) är helt klart värd att nämnas. Såg inte så många passar men snabb, spelsinne och fakear dive djävligt bra. Lyckades även med att rädda C4 nån yard innan endzone på en djup pass på motsatt sida när han spelade CB. Han var klart största hotet i matchen mot Vikings.
|
|
|
Post by annan viking on May 18, 2006 14:37:55 GMT 1
Sorin?
Visst han springer bra med bollen, läser blockar bra och är absolut en atlet!
Man bra qb?! Du skojar. Kan knappt passa bollen och i deras triple-option läste han ganska dåligt. Framförallt valde han väldigt sällan att pitcha till rb trots tydligt pitchread. Även divereaden var inte bra.
En bra qb behöver nödvändigtsvis inte vara den som har mest all-purpose yards. Utan bör snarare vara någon som kan leda och styra offense bra. Hade inte velat vara Wr eller pitchman i C4.
Inget neg om Sorin som fotbollsspelare - men jag hade hellre sett honom som Wr/Rb på offense. Där är han troligtvis som bäst.
|
|
|
Post by qbs on May 18, 2006 14:57:16 GMT 1
qb´s i div2(ni som spelat med/mot komentera!!) norr: jokkmokk:Gery Dailey Luleå: ? umeå B: Östra: Falun:Erik Hell Roslagen:Ola Eimre(fd jlandslags qb) Nyköping: Norrköping:Fredrik Klintestam DIF B:Xavier Viteri Västra: Karlskoga:Rikard Therus Borås:Tommie Anderson(sen.landslagserfarenhet)/Kenny Friman(jlandslags qb en gång i tiden) Jbg:Kim Blidqvist(sen landslags erfarenhet) Jpkg:Filip Söderholm(fd jlandslagsqb) S/L:Peter Rebscher Söder: Helsingborg: ? Kalmar: ? Lugi:Philip Corter Ystad:Ted Rasmusson Halmstad:Cristoffer Hagselius Hässleholm: C4:Sorin Pandrea
|
|
|
Post by jadu on May 18, 2006 15:53:05 GMT 1
Roslagen:Ola Eimre(fd jlandslags qb) han va KICKER!!!! Lugi:Philip Corter SÄMST!!!(spelade inte hyllen i helgen, läste det innan?) C4:Sorin Pandrea kom igen,,, ett skämt...
|
|
|
Post by hyllen on May 18, 2006 15:56:38 GMT 1
Roslagen:Ola Eimre(fd jlandslags qb) han va KICKER!!!! Lugi:Philip Corter SÄMST!!!(spelade inte hyllen i helgen, läste det innan?) C4:Sorin Pandrea kom igen,,, ett skämt... Men du,,, Ärligt talat.... Ola va faktisk en bra qb,, inte sett så mycket men ändå... Phil är inte sämst,,, han hade 6 comp av 9 att i matchen mot c4.. han var den som spelade mest. jag spela en quarter typ. Sorin är inte ett skämt,,, men han kanske som nån sa inte ska lira qb... han e en bra atlet... Tack för mej o hoppas jag slipper bli sönder trashad för detta...
|
|
|
Post by hell yeah on May 18, 2006 16:51:46 GMT 1
tommie lär väll vara den bästa.
föresten att tala skånska,,,,, är landsföräderi
|
|
|
Post by beasts on May 19, 2006 9:18:56 GMT 1
Nyköping BB har Patrik Pennersten som QB, 17 år!
|
|
|
Post by Hylln on May 19, 2006 13:17:33 GMT 1
tommie lär väll vara den bästa. föresten att tala skånska,,,,, är landsföräderi men jag sa inget om att tommy inte va bra... O du skånska e fint =) Hyllen
|
|