|
Post by guest on Nov 29, 2005 21:56:57 GMT 1
Christoffer Hagselius i Halmstad Eagles är outstanding!
|
|
|
Post by guest on Dec 19, 2005 14:20:08 GMT 1
Ted Rasmusson!!! Har ni sett han spela?
|
|
|
Post by Vikingen on Dec 20, 2005 9:54:18 GMT 1
Ja... Han rådde ju inte på Lugis defense. Istället hittade Lugis QB mot Ystad, Phil Corter, rätt med några snygga TD-passar.
Ted är duktig, men tyvärr inte den bästa Qbn jag sett eller mött i div 2. Den som imponerat mest på mig personligen är Skövde/Lidköpings Qb som trots dålig uppbackning visade på bra spelförståelse och tuffhet i kvalmatchen mot Lugi.
Varför diskutera bästa qb i div2, är det inte mer intressant att prata om bästa offense/defense eller mest värdefulla spelare?
För övrigt känns det som att det blir en grym div2 södra nästa år! Kul!
|
|
|
Post by vilken on Dec 20, 2005 11:03:00 GMT 1
syftar du då på skövdes fd jlandslags QB Linus Hagwall eller lidköping 2 m glorified lineman Peter Rebscher, Rebscher kämpar men mycket till qb är han icke
|
|
|
Post by Marco on Feb 4, 2006 20:09:57 GMT 1
Skulle nog lägga min röst på Ali Sharif samt Ola Eimre gällande denna topic, men Tommie Andersson har jag ej sett ännu.. Tidigare i J-VM??
|
|
|
Post by qb killah on Feb 4, 2006 20:26:03 GMT 1
Tommie Andersson spelade finnkampen i år(backup till CJ Haraldsson) får nog betraktas som outstanding i div2(och jag vet det gick knaggligt för honom i finnkampen) Filip Söderholm(fd jlandslag) Jpkg och Linus Hagwall (också fd jlandslag)Skövde är också två qbs som är rörliga med ordentlig armstyrka
ang Eimre och Sharif, du måste ha spelat med dem i jlandslaget eller nått, Sharif faller ihop under press, har en arm men få egenskaper som krävs av en QB, Eimre=glorifierad kicker
|
|
|
Post by Inside CC on Feb 4, 2006 20:32:29 GMT 1
Ali Sharifs största problem är att han tror att han är Peyton Manning och att hans bror är Marvin Harrison. I slutspelet mot Lund hade han över 5 sek i fickan men fick ändå inte iväg bollen för att han bara tittade efter sin bror och ingen annan WR. Crusaders första completion kom när Branni Stankovich kom in som QB enough said.
|
|
|
Post by coach21 on Feb 8, 2006 1:11:57 GMT 1
Nice to see the Division 2 QB discussions but in my opinion none have had the opportunity to prove themselves and none belong to a true passing team other than way up in the north.We will see in august who is the best now wont we fellas.
|
|
|
Post by Dan Marino on Feb 8, 2006 17:33:25 GMT 1
vem är den snabbaste qb'n , och vilken qb kastar längst/bäst prec. (bäst) i div 2 ?
|
|
|
Post by wtf on Feb 8, 2006 23:10:57 GMT 1
coach21 what are you talking about? Tommie Andersson played on the National team and was a div2 qb for borås, and Ive watched the highlight film you got in your website and you guys only play a dink and dunk passing game nothing special...
|
|
|
Post by sderspelare on Feb 13, 2006 10:31:41 GMT 1
på tal om Qb's i div.2... vem är qb i hurricanes?? är det en rookie eller stämmer ryktet om Mr. Andersson som Qb??
Lugi, kommer de att få hjälp från limhamn, eller bara stjälp..? kommer Corter att vara qb eller ska den andre (glömt namnet) göra det? kanske en possitions kamp?
Det är fortf Ted Resmusson som är qb i Ystad, om rycktet stämmer.. eller?
och kommer C4 att använda lill-Pandrea som qb igen eller?
som synes är det inte mycket koll på de andra div.2 men av de jag sett är C4's "inhoppare" nr 1 bäst på Qb possitionen. han har inte direkt den bästa armen. menhan är störst hot!
|
|
|
Post by Lund on Feb 13, 2006 16:30:11 GMT 1
Lugi spelade med tre olika Qbs 2005
Corter, som nämnts ovan - och som jag tror kommer visa att gammal är äldst säsongen 2006
Jesper Levalius - spelade även lite Lb och Special Teams.
Nils Tott - var tränare tillsammans med Hans Ramel.
Om Phil Corter fortsätter spela qb så tror jag att han har stor potential att leda Lugi mot ännu en divisionsseger, med tanke på de receivrarna Lugi har.
|
|
|
Post by dfdfdfdf on Feb 23, 2006 0:35:54 GMT 1
Att inte ens Filip i Jönköping är nämnd är otroligt. Jag måste säga att det är bland de bästa quarterbacks jag har sett. En bra arm, råstyrka, snabb och smart. Han kanske föll bort ur diskussionen då ingen visste om Jönköping skulle ha något lag.
|
|
|
Post by Zev Baharav on Feb 23, 2006 12:22:59 GMT 1
Filip (Jkpg) är omnämnd här i positiva ordalag..., ta en titt igen...
Zev
|
|
|
Post by Stor och stark on Feb 23, 2006 12:39:26 GMT 1
Bästa Qb i Div 2??? Borde inte frågan lyda minst dåliga Qb i Div 2. Faktum är att sverige saknar någon riktigt bra Qb (anledning till alla jänke qbs i SS). Jag hoppas att vi kan lyfta denna position och att det läggs ner mycket krut på både qbs och ders tränare. Deet finns talang men tyvärr så lyckas vi inte utväckla denna. Satsa på era Juniorer, gamal hundar går in.........
|
|