|
Post by Amitech on Apr 12, 2005 6:57:29 GMT 1
Borde inte SAFF börja ställa lite högre krav på dessa klubbar som gång efter annan hoppar av? Man blir så trött.....
Var ska ni spelare som ändå vill spela ta vägen i år då. Tyresö igen eller? Losers!
|
|
|
Post by Kanske on Apr 13, 2005 18:12:18 GMT 1
Hoppas jag har jättefel. Nån som VET får jättegärna dementera mig annars. Kan det vara så att Truckers drar sig ur för att dom inte har råd att lösa ut sina spelare från Tyresö. Min kompis hade tänkt gå från Tyresö till en annan förening i år, men kan stoppas. Vet ej i nuläget om det löste sig eller ej. Tyresö vill enligt honom ha 3000-8000 kr per spelare beroende på spelare. Ponera att 10 st Truckersspelare licensierade sig för Tyresö förra året (hur många som sen spelade är en annan sak). Vill dessa nu tillbaka så blir det MINST 30.000. Lite väl saftigt för vilken förening som helst. Är det på detta sätt så borde Tyresö skämmas fruktansvärt, detta gynnar inte alls sporten. Men som sagt, dementera mig gärna, vore detta sant är det en stor skandal från Tyresös sida.
|
|
|
Post by hmm on Apr 13, 2005 18:16:56 GMT 1
Hade inte Tyresö och Tälje ett farmaravtal? Iså fall så ska dom ju inte behöva betala ett skit för att få sinna spelare tillbaka?
|
|
|
Post by finnpajsarn on Apr 13, 2005 19:37:59 GMT 1
Hoppas jag har jättefel. Nån som VET får jättegärna dementera mig annars. Kan det vara så att Truckers drar sig ur för att dom inte har råd att lösa ut sina spelare från Tyresö. Min kompis hade tänkt gå från Tyresö till en annan förening i år, men kan stoppas. Vet ej i nuläget om det löste sig eller ej. Tyresö vill enligt honom ha 3000-8000 kr per spelare beroende på spelare. Ponera att 10 st Truckersspelare licensierade sig för Tyresö förra året (hur många som sen spelade är en annan sak). Vill dessa nu tillbaka så blir det MINST 30.000. Lite väl saftigt för vilken förening som helst. Är det på detta sätt så borde Tyresö skämmas fruktansvärt, detta gynnar inte alls sporten. Men som sagt, dementera mig gärna, vore detta sant är det en stor skandal från Tyresös sida. Dessutom upphör Tyresös farmarlagsavtal med Södertälje och Katrineholm. Detta innebär att det inte finns någon möjlighet att använda sig av följande spelare: James Crandall, Nicklas Eklund, Stefan Galin, Anders Pettersson, Mikael Randevåg, Christopher Schyberg, Yerko Jorquera, Tobias Olsson, Niklas Olsson, Anders Olsson, Niels Ried, Eduward Rindelaub, Adam Rundh www.royalcrowns.com/read.asp?ID=1173så att gå tillbaka till telge ska väll inte vara något problem.
|
|
|
Post by Men vad d on Apr 17, 2005 22:29:08 GMT 1
Hur kan man ha ett farmaravtal när lagen själva inte har lag i spel? Alltså så måste en övergång ha skett, Katrineholm killarna spelade för Eskilstuna året innan så där var det definitivt inget farmaravtal..... Fattar ingenting, rykten säger ju att Tyresö begärt övergångs summor för dessa spelare...... Om så är fallet är det ju som att äta upp handen som föder en.....
|
|
|
Post by Tobbe78 on Apr 24, 2005 12:55:55 GMT 1
Som en del antyder så värkar det som om de lag som hoppar av kanske skulle kunna delta i seriespel om dom bara ville o offrade sig lite. Att ha ett fungerande lag och en fungerande organisation är ett helvetiskt jobb, än värre blir det när folk slutar av olika anledningar och lämnar uppgifter som måste lösas utan någon som löser dom. Det e den bistra värkligheten i en ideell förening där det enda som binder en är lojalitet o heder mot sina medmänniskor i föreningen. För er som inte förstår problematiken så är det så här…. I staden X finns det 15 killar som vill spela footboll, dom har en förening där dom ska ha 5 styrelsemedlemmar, 1 anti-dopingansvarig, 1 domaransvarig och förhoppningsvis en tränare, 7 domare 1 junioransvarig o lite annat folk. Det finns alltså uppgifter till alla o endå blir det över… och det förutsätter att alla kan lösa en uppgift annars förskjuts ansvaret över till nästa person och som det brukar när det blir så så är det en eller två som står där med allt jobb. Att köra o driva ett amerikanskt fotbollslag är så mycket mer komplicerat än att driva ”Joppes innebandygäng” i division 2…<br> I min förening har vi haft det tungt i flera år. Vi har snackat om en uppgångsspiral osv. Vi har haft perioder som gått lättare o en del som varit tunga som fan, som nu. Kämpar man, lägger ner tid och egna pengar i föreningen för att få det o gå runt så går det till en viss gräns, sen orkar man inte mer…<br> Förra året valde vårt lag att gå till ett annat för att få spela en hel serie och utvecklas, det beslutet fattades genom omröstning av föreningens medlemmar. I år har inget sånt beslut fattats (att vi ska gå gemensamt) och flera spelare hade redan innan säsongen flaggat för sorti från föreningen, just för att dom inte orkar att satsa på fotboll (träna) och sköta en massa förtroendeuppdrag. Själv ska jag ta första lediga året från fotboll sen -97 o det ska bli förbannat skönt. Mvh Tobbe #78 i Truckers
|
|
|
Post by framtiden on Apr 24, 2005 13:11:58 GMT 1
hur blir det med framtiden, har ni nå planer på att starta upp igen?
|
|
|
Post by Ordf Telge on Apr 25, 2005 19:39:29 GMT 1
Vi kämpar hårt med att åter utveckla amerikansk fotboll i regionen Södertälje, Botkyrka ochh Nyköping. Detta genom att köra ett gemensamnt U-19 lag pga av administrativa skäl i den nystartade klubben Botkyrka Raiders. Vi kör rekryteringar och träningar på skolor i de olika orterna. Alla som kan hjälpa till med goda råd, assistera på träningar, sponsorer eller känner till en gammal spelare i regionen hör av er då vi hoppas att vi gör det rätta i denna region. Ansvariga och drivande: Nyköping Mattias Blomgren, Södertälje Niklas Olsson Botkyrka Kolya Hardy. mer info www.telge-truckers.nu och www.raiders.se
|
|