|
Post by Footballspectator on Sept 13, 2007 15:51:20 GMT 1
Så är det någon som vet?
* Kommer Göteborgs Superhjältar att ta klivet upp till superserien?
* Tilllåter SAFF det om Marvels nu vill det?
* Om Marvels väljer att tacka nej, kommer STU få frågan då?
Jag är lite nyfiken inför nästa säsong....
|
|
|
Post by Gille on Sept 13, 2007 16:06:56 GMT 1
Superserien är väll stängd serie. Vinnaren från Div 1 är väll inte direkt kvalificierad, utan "alla" kan väll söka om SS-licens(?).
|
|
|
Post by jao on Sept 14, 2007 8:43:50 GMT 1
Jopp...så är det!
Jag tror nog att STU och möjligen DIF är de enda som klarar att gå upp rent organisatoriskt. Men spelmässigt är de ju ljusår ifrån att klara sig i superserien.
|
|
|
Post by na on Sept 14, 2007 9:12:15 GMT 1
GBG har ju varit i superserien relativt nyligen, klev inte de ned för att de hade spelarbrist eller något sådant, inte pga det organisatoriska? risken med att flytta upp dem borde rimligtvis vara att de drar sig ur igen, inte att deras organisation inte klarar av superserie spel.
vad gäller STU tror jag att de har åtminstonde delar av organisationen kvar sedan solna var i superserien och de borde rimligtvis kunna åtminstonde bjuda upp tyresö till en match.
DIF är mitt frågetecken, både spelmässigt och organisatoriskt. Jag säger inte att de inte skulle klara av superseriespel utan jag säger att de inte har erfarenheten av det. Jag tror nog att de med sitt namn som varumärke skulle kunna skaffa möjligheter att på sikt bli ett topplag i superserien, även om de har mycket kvar att jobba på.
|
|