|
Post by D1 on Aug 15, 2007 22:22:53 GMT 1
Slutspurt i ettan och det är fortfarande ovisst hur serien slutar. Klart är att STU, Göteborg och Dif är semifinalklara, medan Uppsala behöver 2 poäng till för att vara säkra på att ta sista platsen före Norrköping.
Gefle - Djurgården Red Devils är lite på gång nu och har slagit Örebro och varit riktigt nära mot Uppsala senaste veckan. Samtidigt är Dif under isen och kunde inte producera ett smack mot ett starkt decimerat STU utan flera tongivande och sin OC. Jag tror på skräll här och att Gefle då i praktiken säkrar sitt kontrakt. GRD 21- Dif 14
Norrköping - Örebro Hur denna match kunde sluta 6-6 i våras är obegripligt, men än mer obegripligt är att ÖBK's enda seger kom mot serieledarna STU! Örebro kan alltså skrälla, men Norrköping i jakt på semifinal fixar detta enkelt. NKP 34-ÖBK 6
Uppsala - STU Det var riktigt spännande i första mötet, kan det bli det igen? nja, jag tro STU börjar få upp ångan nu och kommer spela bättre på defense än i första matchen. De behöver få igång sitt offense också inför slutspelet, kanske några juniorer som kliver in och lyfter nivån? STU 39-U86 14
Min sluttabell blir efter grundserien: STU Northside Bulls 8-1 Göteborg Marvels 7-1 Djurgårdens IF 7 5-4 Uppsala 86ers 3-6 Norrköping Panthers 3-1-4 Gefle Red Devils 2-7 Örebro Black Knights 1-1-6
Örebro till tvåan.
Semifinaler: STU-Uppsala Göteborg-Dif
|
|
|
Post by Question Mark on Aug 15, 2007 23:04:55 GMT 1
Looking at your table you don't even understand what you have written... If Uppsala is gonna go 3-6 and Norrköping 3-1-4, then your semifinal game would have Norrköping in it with their 7 pts placing them above Uppsala...?!
PS: The day Djurgården will lose to Gefle is NEVER!!! And wouldn't it be cool if STU Lost to uppsala...then they could make it to the semifinals.
|
|
|
Post by D1 on Aug 16, 2007 0:15:59 GMT 1
Mitt fel. Norrköping blir så klart fyra och spelar semi borta mot STU.
|
|
|
Post by Hahaha on Aug 16, 2007 6:35:40 GMT 1
Looking at your table you don't even understand what you have written... If Uppsala is gonna go 3-6 and Norrköping 3-1-4, then your semifinal game would have Norrköping in it with their 7 pts placing them above Uppsala...?! PS: The day Djurgården will lose to Gefle is NEVER!!! And wouldn't it be cool if STU Lost to uppsala...then they could make it to the semifinals. Spänn av. Den där tjommen skriver alltid upp STU och ned DIF. Det är hans liv...
|
|
|
Post by anon on Aug 16, 2007 6:53:44 GMT 1
ett starkt decimerat STU utan flera tongivande och sin OC. Vilka tongivande spelare saknade STU under denna match?
|
|
|
Post by Svar on Aug 16, 2007 22:30:56 GMT 1
Spelare som är att betrakta som starters som saknades och som inte är skadade:
DL Jake Söderström DL JP Lannefors DB Peder Jungstedt DB Marlon Ahlm WR Robert Andersson (spelade bara andra halvlek) WR Alexander Bruce WR Simon Almgren WR Jesper Hermodsson OL Patrik Bylesjö OL Mattias Franzén OL Dennis Larsson QB Anders Hermodsson
Kan vara nån jag missat, men dessa var borta.
|
|
|
Post by garfield on Aug 16, 2007 22:38:27 GMT 1
men nu räckte det till vinst..... jag tror på vinst till stu med bättre marginaler än sist, då det skiljdes 3 poäng. sen vinner DIF mot gävle i en jämn match södra no idea
|
|
|
Post by hcbulls on Aug 17, 2007 0:47:45 GMT 1
Orka hålla på och älta vilka som var med och inte. Jag är grymt tacksam att seniorerna klarade av en så svår match på ett så bra sätt förra veckan mot DIF. Den segern ger oss ett bra läge att vinna serien och därmed få hemmaplan i semifinal och eventuell final. Det ska bli väldigt kul att möta Uppsala igen, de gjorde en bra match senast mot oss och var nära att åka hem med en vinst. Vi tror och hoppas på en bra insats av oss denna söndag, vi har tränat riktigt bra under veckan - många spelare tillbaka och bra tempo. Dessutom får vi ökad bredd tack vare att U19 inte spelar samma dag. Blir kul att se vad coach Östlund hittar på för gameplan denna vecka! Och eventuell publik kan få se ett spektakulärt återseende på Studenternas, för första gången i grönt!
|
|
|
Post by henrik on Aug 17, 2007 13:26:53 GMT 1
|
|
|
Post by citysuns on Aug 17, 2007 21:53:50 GMT 1
Ja, det borde kanske ha varit en preview men tiden tillåter inte riktigt det. Flagg landslaget, Uppsala 86ers och i morgon en spelning med bandet. Man är väl knappast sysslolös om dagarna.
Men på söndag så är det dags igen att få träffa lite välbekanta ansikten. Förra gången så vann STU med tre poäng och då var jag mest positiv över att vi kunde bjuda upp till kamp. Nu har man ju insett att det här mycket unga 86ers laget kan slå vilka som helst i serien om man spelar på topp. Vilket i och för sig verkar gälla alla lagen i den här serien. Förra veckan så spelade vi en mycket viktig match mot Gävle som vi lyckades vinna efter massor av dramatik. Uppsala låg under med 21-6 och QB Linus Hagvall hade fått bäras av planen och inte mycket pekade på en vändning. Otroligt nog lyckades Linus ta sig ut på planen och hitta hem med ett antal passningar innan extra/extra reserv RB´n Christian Taxén kunde springa in med bollen. Efter kick off hann Gävle knappt dra igång nästa spel innan ett supertaggat Uppsalaförsvar kastade sig över bollen och Christian Ulfvendahl slet åt sig den och nästan retligt enkelt sprang in med den i endzone. På en minut så hade två juniorspelare vänt på biffen och när Ulf Sigvardsson fångade en tvåpoängspass så var matchen vunnen. Snacka om att resa sig på nio.
Den här veckan verkar alla dock väldigt nöjda med segern mot Gävle och träningsnärvaron har varit långt under den normala. Mestadels så är det en stor frånvaro på offensespelare. QB Linus Hagvall är helt ute från matchen mot STU och det innebär att junioren Fabian Söderberg får göra sin första match från start som det ser ut. RB Jonas Lindgren som hade en mycket bra match senast mot STU är ute för resten av säsongen. Förhoppningsvis så är någon av hans många ersättare tillgänliga eller så får Taxén återigen spela RB. Solnabekantingen Jacob Hermodsson ser också ut att missa matchen och det finns tyvärr ännu mera skador på recieverfronten.
Defense ser dock helt okej ut, och även om unge Martin Söderman är borta. Gustaf Hallgren spelar på defense, nu när han slipper spela O-line. Robban Lundström är tillbaka och hade en fantastisk match senast mot Gävle och Robban missade ju förra matchen mot STU och vill nog visa att gubben kan än.
Man kan lätt inse att det här blir en tuff match för Uppsala, men finns viljan kvar från Gävlematchen så finns också möjligheten att vinna mot serieledarna, även om en viss Jörgen Tegefjord skulle stå på planen. För att gamla gubbar gör comeback i den här sporten, är inget ovanligt. Själv så hoppas jag på att Herr Billgren har haft det fullt upp på sitt jobb (knappast troligt), och inte hittat på massor av nya spel som kan förstöra min gameplan.
Andreas Östlund, Uppsala 86ers
|
|
|
Post by hcbulls on Aug 17, 2007 22:05:24 GMT 1
Tråkigt med alla skador Andreas! Själv så hoppas jag på att Herr Billgren har haft det fullt upp på sitt jobb (knappast troligt), och inte hittat på massor av nya spel som kan förstöra min gameplan.Det har varit hur lugnt som helst. Massor av tid att leka mad scientist Matchupen Tegefjord-Lundström kan bli riktigt kul att se! Ses på söndag!
|
|
|
Post by 12 on Aug 18, 2007 9:08:17 GMT 1
T-t-t Andreas, nu var det ju faktiskt jag som satte 2-poängaren (ego-tripp)
|
|
|
Post by LG on Aug 18, 2007 10:37:21 GMT 1
GRD - DIF 20-16
|
|
|
Post by citysuns on Aug 18, 2007 11:11:30 GMT 1
T-t-t Andreas, nu var det ju faktiskt jag som satte 2-poängaren (ego-tripp) Vaa? Skrev jag inte det? Grattis Gävle till vinsten mot Djurgården. Det bevisade bara att vi gjorde en kanonfight när vi lyckades vända mot er. Visst känns det konstigt att något av årets lag skulle behöva tvingas till Div 2 spel nästa år? Örebro ligger sämst till just nu och dom vann ju ändå mot STU, så det vore verkligen inte bra för sporten. Jag får språka med seriemakarna och TU inför nästa säsong ;D Andreas Östlund, Uppsala 86ers
|
|
|
Post by G on Aug 18, 2007 12:23:29 GMT 1
Gefle-Dif startar kl. 16 så den är ej spelad ännu.
|
|