|
Post by L on Aug 6, 2007 6:39:02 GMT 1
Ny vecka nya matcher. hur ser det ut?
STU - Djurgården
Gefle - Uppsala
Norrköping - Göteborg
|
|
|
Post by Ecke on Aug 6, 2007 6:42:48 GMT 1
Mina vinnare.
STU vinner enkelt 21-7
Gefle - Uppsala är svårare. men tror uppsala vinner med 28-14
i sista matchen vinner Göteborg bekvämt med 40 - 12
|
|
|
Post by tipparn on Aug 7, 2007 7:31:53 GMT 1
jag tror Uppsala dänger Gefle ordentligt. en tidig TD får deras ny vunna självförtroende (om dom nu har något) att gå ur. Uppsala springer sönder Gefle och då och då kommer några väl placerade pass. och uppsala vinner med 27-0.
|
|
|
Post by Tipp tippeli tipp on Aug 7, 2007 8:11:26 GMT 1
Ecke:
Tror du verkligen att Panthers skulle släppa in 40 poäng mot Göteborg? De släppte in 18 mot STU, och endast 16 mot Marvels i första mötet. Nej nej! Glöm inte heller att Panthers har ett riktigt vasst run-defense. Här blir det jämt så det förslår...en TD åt ena eller andra hållet avgör. Marvels - Panthers 21-28
Nästa match är intressant. Gävlarna från Gävle har fått fart under galoscherna (cleetsen) och det glädjer mig att se! Ett lag med klassiska anor förtjänar det! Å andra sidan är ju Uppsala också ett anrikt lag. Men det verkar som om Uppsala är i lite utav en downhill just nu. Jag sticker ut hakan och säger vinst till Devils! Gefle - Uppsala 32-21
Stockholms Derby! STU tar sig an Djurgården. Lär bli en intressant match! Kan Djurgårdens nya qb leverera? Kan STUs duktiga DB:s leverera? STU - Djurgården 38- 24
|
|
|
Post by No tipp on Aug 7, 2007 8:21:35 GMT 1
Nja, jag tror inte att det blir a "walk in the park" för Uppsala. Och man kommer definitivt inte att springa sönder GRD. ÖBK, STU, DIF har inte haft så många rushing yard på Devils och det hade inte U-sala sist heller. Devils problem sitter i pass cover! Med två "ny gamla" CB´s och två rävar som safetys ska det problemet vara undanröjt. Och nu är tydligen JW spelklar också. Nä,.....28-21 till GRD är mitt tips.
|
|
|
Post by tipparn on Aug 7, 2007 11:06:59 GMT 1
Roligt med lite argumentation. hur som helst så tror jag på vinst för Uppsala och tror på samma match scenario som ovan. det blir dock en bra fotbolls match hoppas jag!
|
|
|
Post by Kenta on Aug 9, 2007 15:39:26 GMT 1
SLÄNG UPP LITE PREVIEWS! så man kan läsa lagets interna förutsättningar osv..
|
|
|
Post by instlld on Aug 9, 2007 17:57:50 GMT 1
vad jag har hört verkar det som om matchen NP-GBG kan bli inställd pga av domarbrist, finns det inga domare kvar i landet----
synd på en kanske viktig match. om det blir så dvs...
|
|
|
Post by na on Aug 9, 2007 23:20:38 GMT 1
tidigare år har ju DU varit så nogranna med att det inte får ske att en match ställs in pga domarbrist, så det lär väl inte ske den här gången heller
|
|
|
Post by Jocke on Aug 11, 2007 10:41:39 GMT 1
Tipset:
Göteborg - Norrköping 28-12 Gefle - Uppsala 14-19 STU - Djurgården 38-17
|
|
|
Post by Marvels on Aug 11, 2007 17:08:39 GMT 1
Göteborg - Norrköping 16-12
|
|
|
Post by Domare on Aug 12, 2007 16:49:56 GMT 1
vad jag har hört verkar det som om matchen NP-GBG kan bli inställd pga av domarbrist, finns det inga domare kvar i landet---- synd på en kanske viktig match. om det blir så dvs... Det finns gott om domare i Sverige. Dock inte i västra distriktet. Där tar inte föreningarna sitt domaransvar på allvar. Givetvis med undantag för Marvels. Lag som Lidköping, Karlskoga och Borås förstör för andra lag. Tycker det är trist att de som blir drabbade är seriösa föreningar. Dessutom är det patetiskt att inte kunna visa upp ett fungerande domarlag efter ca 15 års verksamhet.
|
|
|
Post by calle on Aug 12, 2007 17:53:19 GMT 1
bulls-dif 16-0
|
|
|
Post by John Doe DIF on Aug 12, 2007 18:41:04 GMT 1
DIFS offence hade sin sämsta match i historien, believe me jag var där, STU spelade med hjärta och vilja en välförtjänt seger, tveksam bortdömd TD för dif men vad fan thats life
|
|
|
Post by lngt frn ss on Aug 12, 2007 18:58:16 GMT 1
Ingen bortdömd TD alls för DIF, däremot fumblar RB´n in bollen i endzone för Touchback, STU var taggade men såg inte alltför vassa ut på offense men vann ändå
DIF är helt klart låååååååååångt från SS
|
|