|
Post by henrik on Jul 27, 2007 14:08:26 GMT 1
Vi har idag gjort en press-release, där vi annonserar vårt nya samarbete med Oakland Raiders.
Projektet går i korthet ut på att vi skickar coacher till Raiders träningläger, där de får möjligheten att gå som lärlingar. Vår defensive coordinator Larry Lishey åker i dagarna över, som pionjär, för projektet.
Efter en release till TT, och de flesta större tidiningar, finns storyn nu publicerad i mängder av tidningar runt om i landet - Sundsvalls Tidning, Dagens Nyheter, Corren, Barometern, BLT, Smålandsposten etc.
Det är naturligtvis jättekul för alla parter - Djurgården, Oakland Raiders, och inte minst sporten som helhet med den här publiciteten. Hoppas att det kan vara en liten draghjälp för alla, som jobbar hårt för att sporten skall få lite mer mediautrymme och att den ska fortsätta växa.
|
|
|
Post by Kulkulkul on Jul 28, 2007 19:05:01 GMT 1
PRECIS sådant här behövs. Jäkligt bra jobbat!
|
|
|
Post by Lars on Jul 28, 2007 22:23:16 GMT 1
Självklart glad men vad vill Raiders få ut av samarbetet? Tror inte gör det bara för att vara schysst mot ett lag i lilla Sverige som de flesta amerikaner knappt vet existerar.
|
|
|
Post by henrik on Jul 29, 2007 5:52:24 GMT 1
Självklart glad men vad vill Raiders få ut av samarbetet? Tror inte gör det bara för att vara schysst mot ett lag i lilla Sverige som de flesta amerikaner knappt vet existerar. Det är mycket enkelt - de vill skapa publicitet kring Raiders på en ny marknad. Vår motprestation, i utbyte mot att de tar emot vår coach (och står för käk och husrum etc), är att kommunicera med lokal media. Det finns inget annat krav på motprestation, men visst kan man läsa mellan raderna att projektet bara kommer få fortsätta om vi lyckas skapa ett visst utrymme för Raiders i svensk press. Vi ser det dock som att man verkligen slår två flugor i en smäll - allt mediautrymme för sporten är ju positiv. Tips: Håll koll på raiders.com, för tanken är att coach Lishey skall skriva ett antal rapporter på deras hemsida. Ska bli kul att se!
|
|
|
Post by Lars on Jul 29, 2007 14:29:21 GMT 1
Tack för svaret! Precis det jag ville veta.
Grymt jobbat, ni har gjort både DIF och resten av Sveriges klubbar en stor tjänst!
|
|
|
Post by Mr Floppy on Jul 31, 2007 16:49:09 GMT 1
Med tanke på Raiders "framgångar" de senaste åren så kanske ni kan skicka några spelare till deras camp också... ;D
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Aug 3, 2007 8:00:11 GMT 1
|
|
|
Post by DMan on Aug 3, 2007 22:42:59 GMT 1
Check that out! ooootroligt. Fantastisk initiativ...Grattis DIF
|
|
|
Post by Undrar on Aug 7, 2007 21:51:30 GMT 1
Varför gör inte fler lag såna här grejer? det verkar oftast som det är Djurgården som gör nya "banbrytande" grejer, tänker på det här och deras samarbeten med kilroy osv. Men de är inte ens med i superserien. Skulle vara kul om fler bra organisationer försökte få igång liknande grejer.
|
|
|
Post by na on Aug 7, 2007 22:03:43 GMT 1
hmm... jag skulle vilja att mitt lag började samarbeta med Denver Broncos, de har sjukt grym linje, jämt som det verkar som vilken runningback som helst kan springa bakom, och sen skulle jag skola om mig till runningback för att se om jag oxå kunde göra 1000yards plus i NFL
|
|
|
Post by wesley86ers on Aug 12, 2007 21:54:30 GMT 1
hmm... jag skulle vilja att mitt lag började samarbeta med Denver Broncos, de har sjukt grym linje, jämt som det verkar som vilken runningback som helst kan springa bakom, och sen skulle jag skola om mig till runningback för att se om jag oxå kunde göra 1000yards plus i NFL Amen to that
|
|
|
Post by Roffekloffe on Aug 12, 2007 22:12:33 GMT 1
Satan wesley. Du måste sluta använda engelska fraser hela tiden man kan bli mobbad för sånt.
|
|
|
Post by Jonas 86ers on Aug 15, 2007 7:35:45 GMT 1
Satan wesley. Du måste sluta använda engelska fraser hela tiden man kan bli mobbad för sånt. Hans pappa är ju trots allt Amerikan, så han är ursäktad! Grattis DIF, jävligt kul för er och för sporten! Mvh Jonas Lindgren RB #1, 86ers
|
|
|
Post by wesley86ers on Aug 18, 2007 22:00:39 GMT 1
Satan wesley. Du måste sluta använda engelska fraser hela tiden man kan bli mobbad för sånt. Hans pappa är ju trots allt Amerikan, så han är ursäktad! Grattis DIF, jävligt kul för er och för sporten! Mvh Jonas Lindgren RB #1, 86ers Jag är faktiskt född i L.A amerikansk medborgare = amerikan? inte bara far min
|
|