|
Post by Publik on Jun 18, 2007 12:11:29 GMT 1
Kollade in serien och om jag inte räknar helt fel så kommer STU, Gävle, Djurgården och Uppsala spela 1 match mer än Norrköping, Örebro och Göteborg
Hur blir det då med seriesegern, vilken ordning räknas det? Är det vinstprocent först?
Eller inbördes möten först?
|
|
|
Post by Que on Jun 18, 2007 12:25:12 GMT 1
Tydligen är det vinstprocent som räknas ut efter att alla matcher är spelade. För oss i södra konferensen kan det kännas lite orättvist då förlusterna tar "hårdare". Vi får sämre procent eftersom vi spelar en match mindre.
Jag säger dock inte att det hade varit bättre med dubbelmöten mot alla. 12 matcher + final kanske är lite mycket?
|
|
|
Post by koll on Jun 18, 2007 13:01:48 GMT 1
Först av allt är poängen. Om lag har lika poäng blir det vinstprocent. Därefter poängskillnad osv men det är rätt ointressant eftersom vinstprocenten kommer att skilja lagen åt.
Helt rättvist system. Hade Göteborg slagit STU och gått obegsegrade genom serien så hade de även vunnit serien trots att de hade spelat en match mindre.
|
|
|
Post by Konstigt on Jun 18, 2007 16:25:18 GMT 1
Hur kan det vara rättvist.
Om Göteborg hade slagit STU men förlorat mot Norrköping och STU inte hade förlorat mot Örebro och vunnit resten hade det sett ut så här.
STU 8-1 89% GBG 7-1 87.5%
Jätte rättvist.. grymt bra planerat SAFF
|
|
|
Post by rhellgren on Jun 18, 2007 16:39:55 GMT 1
Förklara det orättvisa i detta. 8-1 är ju bättre än 7-1.
Det jag dock undrar är hur en TIE räknas. Vi i norrköping är 2-1-2( W-T-L) vad ger det för vinstprocent. (endast svar av dom som vet tack)
|
|
|
Post by Konstigt on Jun 18, 2007 16:56:58 GMT 1
Förklara det orättvisa i detta. 8-1 är ju bättre än 7-1. 8-1 är bättre än 7-1 pucko men om det ena laget spelar bara åtta matcher och det andra nio hur kan det räknas som rättvist? Sen är det vinstprocent som räknas inte tieprocent. Vunna matcher delat med spelade matcher. Check out the brain on Brad (rhellgren)
|
|
|
Post by Hlften on Jun 18, 2007 17:00:24 GMT 1
Jag vet hur det räknas i NFL. Där ger en vinst 1,0 och en förlust 0,0. Oavgjort ger 0,5. Vill man vara petig, vilken någon säkert vill, så sätter ju amerikanerna ut punkter, men det gör inte jag !!
Således borde det ge 0.5 vinster.
W-L-T
2-2-1 ger 50 vinstprocent (2+0+0,5 delat på 5)
Angående STU och GBG kan jag bara säga att det är bra att vi har slutspel, vilket gör att flera lag går vidare. Men hela systemet är något osvenskt och komplicerat.
Det borde vara åtta lag i division 1 !!!
|
|
|
Post by Koll on Jun 18, 2007 18:50:23 GMT 1
Tja, varför skulle det vara orättvist? STU slog ju Göteborg så vad är det att orda om? Även om Göteborg hade spelat en match till i sin konferens så hade de fortfarande hamnat efter STU eftersom då hade inbördes möten varit avgörande.
Så Konstigt, "check out the brains..bla bla". Right back at you!
Sen vet jag inte om det är SAFFs fel att Västerås drog sig ur serien men det är ju ett fritt land så får du tycka vad du vill konstigt.
Och du konstigt, du har fortfarande inte gett något förslag som skulle vara bättre...fast det är ju klart, gnälla är ju alltid enklast.
Heppårej
|
|
|
Post by Nollkoll on Jun 19, 2007 6:39:43 GMT 1
Koll:
Västerås drog sig ur??? De spelade ju inte ens FÖRRA året!
Var det Koll du kallade dig sa du? ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Koll on Jun 19, 2007 7:24:42 GMT 1
Hahaha fan där gick man bort sig Den bjuder jag på! Svenne nollkoll
|
|
|
Post by ojoj on Jun 19, 2007 7:30:51 GMT 1
Hej
Nu tycker jag ni kan komma ur sandlådan för detta börjar bli tråkigt.
Mvh En trött läsare
P.s. Jag vet att man inte behöver läsa
|
|
|
Post by Redo on Jun 19, 2007 10:06:01 GMT 1
Det som är intressant är vilka som kommer 1:a respektive 2:a Då dessa har fördel av hemmaplan i semifinalerna.
Sen tror jag att lotten avgör vem som får hemma favör i finalen.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Vi får se hur det slutar men det verkar bli en mycket jämn div 1 där alla kan slå varandra.
Blir kul att se vilka förstärkningar som kommer efter uppehållet.
DIF säger t.ex på sin hemsida att de skall ha en mexikansk QB efter uppehållet.
|
|