|
Omg VI
Jun 12, 2007 8:11:15 GMT 1
Post by Resultat on Jun 12, 2007 8:11:15 GMT 1
Lite tankar om sista omg. innan det konstiga sommaruppehållet Göteborg - Gefle : Är väl den mest lättippade matchen i denna omgång. Gefle har haft problem och manfall denna säsong, vilket är tråkigt, för de spelar en bra och hård fotboll. Kanske kan man få in lite nytt manfolk med den beryktade värvningen av gammalt folk under säsong. Trots detta tror jag att Göteborg blir numret för stort för Gefle, för Göteborg har fått igång bågge sina lag delar. Res: 40 - 12 Norrköping - Uppsala: Lär bli en tight match! Norrköping verkar ha gått igång sitt offence, och därmed blivit ett lag att räkna med. Uppsala å andra sidan har spelat tight mot svåra motståndare som b la en förlust mot STU med ynka 3 poäng. Tror denna match avgörs med en sen TD åt ena eller andra hållet. Ska jag tippa säger jag ändå: Res 21- 14 Örebro - STU Örebro visade i helgen att man kan spela bra fotboll, mot Djurgården. Tror ändå att STUs passing offence blir för svårt för de svarta riddarnas relativt unga defense. Res: 0 - 34 Vad tror ni andra?
|
|
|
Omg VI
Jun 12, 2007 9:01:53 GMT 1
Post by tippnisse on Jun 12, 2007 9:01:53 GMT 1
Göteborg - Gefle Här kommer Göteborg inte ha några problem mot ett tyvärr tamt Gefle. Det finns mycket potential hos Gefles unga grabbar! Men tyvärr räcker inte det. Göteborg går ganska enkelt vinnande ur denna sammandrabbning.
36 - 6
Norrköping - Uppsala Uppsalas offense imponerade starkt i deras senaste match. Då inte bara för att motståndet var Örebro som för tillfället är i en svacka. Tänker mest på QB Linus Hagwalls one-man-show. Uppsala passade in samtliga TDs (Linus sprang in en själv). samt +70% i completions. När får vi se linus starta i Seniorlandslaget? Norrköpings DBs bör träna HÅRT i veckan.
12 - 28
Örebro - STU
Ytterligare en lektion i hur amerikansk fotboll ska spelas i superettan. Örebro, tyvärr; men än en gång måste ni tyvärr se er slagna. Tips - se till att inte Anders Onselius får leka allt för mycket utanför fickan.
6 - 42
|
|
|
Omg VI
Jun 13, 2007 16:55:06 GMT 1
Post by scores on Jun 13, 2007 16:55:06 GMT 1
Göteborg - Gefle : Matchen mot stu visade gbg sin svaga sida, klas spelade inte , varför ska jag ej spekulera i, men med klas i spetsen och piff och puff (läs nilsson och rönnberg) där bak kan detta bli en en ensidig match. Res: 64 - 00
Norrköping - Uppsala: Förra matchen visade Nkpg att dom kan scora, rb´s som scorar, qb som scorar, wr´s som scorar, detta kan bli bra. uppsala med sigvardsson och hagvall i spetsen kan bli en tuff nöt att knäcka för nkpg. tror ändå nkpgs offense avgör
Res 36 - 24
Örebro - STU
Förlåt örebro, men ni harb inget att hämta här, stu vinner med stora siffror. Res: 0 - 56
|
|