|
Post by Ystrm on Jun 7, 2007 20:47:37 GMT 1
Våga stå för vad ni tycker!
Brukar vara inne å läsa här på forumet om hur snacket går före och efter matcherna. Men alltför ofta så får man läsa inlägg som är dåligt skrivna, med sakfel om hur matchen har spelats och påhopp på spelare som är skrivna av anonyma signaturer. Jag tycker att det är helt okej att lyfta fram vad man har för åsikter, även om det kan innebära att man trampar någon annan på tårna, men då ska man fan skriva vem man är! Är jävligt trött på alla anonyma signaturer som snackar skit här på forumet. Om man nu inte gillar Örebros coachning eller att domarna suger så kan man ju FÖRSÖKA ha ryggraden att skriva under inlägget med sitt eget namn å vilken klubb man tillhör.
Vem som helts kan ha en åsikt, konsten är att våga stå för den när andra inte håller med….
Tobias Yström #13 Norrköping Panthers
|
|
|
Post by Anonym on Jun 8, 2007 18:38:16 GMT 1
Våga stå för vad ni tycker! Brukar vara inne å läsa här på forumet om hur snacket går före och efter matcherna. Men alltför ofta så får man läsa inlägg som är dåligt skrivna, med sakfel om hur matchen har spelats och påhopp på spelare som är skrivna av anonyma signaturer. Jag tycker att det är helt okej att lyfta fram vad man har för åsikter, även om det kan innebära att man trampar någon annan på tårna, men då ska man fan skriva vem man är! Är jävligt trött på alla anonyma signaturer som snackar skit här på forumet. Om man nu inte gillar Örebros coachning eller att domarna suger så kan man ju FÖRSÖKA ha ryggraden att skriva under inlägget med sitt eget namn å vilken klubb man tillhör. Vem som helts kan ha en åsikt, konsten är att våga stå för den när andra inte håller med…. Tobias Yström #13 Norrköping Panthers Amen!!!
|
|
|
Post by na on Jun 10, 2007 10:00:20 GMT 1
Ystrm: jag tycker det gäller för mer än bara division 1 forumet.
|
|
|
Post by Jonas 86ers on Jun 12, 2007 9:07:36 GMT 1
Yström - Jag håller till fullo med dig! Det finns allt för mycket trashtalkers på forumet som inte står för sina åsikter.
Sen tycker jag generellt många inlägg håller jävligt dålig standard och klass... men men.
Stå upp för vad ni tycker!!
//Jonas Lindgren, RB #1, 86ers
|
|
|
Post by sebbe on Jun 16, 2007 16:16:44 GMT 1
Varför skapar ni inte konton så är det lättare att veta att det varkligen är ni?
//Sebastian Bjernegård LB #52 Arlanda Jets U16
|
|
|
Post by djones on Jun 16, 2007 17:27:46 GMT 1
Tänkte utnyttja friheten att vara anonym Ser faktiskt inget problem med att vara anonym så länge man håller sig till forumets regler dvs skippar personangrepp, rasistiska uttalanden osv. Det är faktiskt skönt att kunna ha en åsikt utan att riskera att bli utthängd för den. Denna åsikten står jag för XXX
|
|
|
Post by markuslinderum on Jun 16, 2007 19:20:04 GMT 1
Jag har inget problem med anonymitet, det är ju en rättighet man har här på forumet. Jag har dock aldrig behövt använda det själv någonsin. Antingen är det en åsikt jag yttrar som jag alltid kan stå för i alla sammanhang eller så handlar det om saker mellan mig och personer som jag hellre i så fall kontaktar på andra sätt än detta forum.
Problemet som jag ser det är att vissa individer gömmer sig bakom denna anonymitet för att kunna sprida dynga och försöka starta intriger. Sådana personer stöter man på vart som helst, på jobbet, på nätet och så vidare.
Det är fullständigt lönlöst att försöka tala dessa individer till rätta, vädja till deras förnuft eller komma med hot. Ignorera istället så att de inte får vatten på sin kvarn, dessa drullputtar som inget hellre vill än att sitta framför sin dator och se vilken kalabalik hans uttalande skapade.
Tänk om alla vi som faktiskt är här med goda intentioner totalt kunde ignorera dessa gnällspikar och knasbollar.
Visst kan det vara svårt och ibland kan klargöranden av hur det egentligen ligger till vara på sin plats, om någon nu startat något illasinnat rykte om ens egen förening och man sitter i en position i sin klubb där man faktiskt vet hur saker och ting förhåller sig. Men snälla, gör som jag, ge er inte in i direkt munhuggeri med dessa här gunstig junkrarna, dessa forumets små pojkvaskrar.
Slut från mig!
|
|
|
Post by crap on Jun 16, 2007 19:52:39 GMT 1
skit prat och annat skräp kommer alltid att finnas, inte mycket man kan göra åt det.
Däremot har jag nog förståelse att man ibland vill skriva anonymt och nu pratar jag om kritik med argument och inte sk. skitprat-
Det blir lätt så att om man sätter ut namnet så glöms kritiken och diskussionen man vill starta glöms. Det hela börjar handla om personen som skrivit kritiken. I stil med "ja ja han säger så för att han inte får speltid, eller hans lag förlorade", osv. Om man skriver saklig kritik med argument så tycker jag at det är ok att vara anonym, det betyder inte att man inte vågar stå för sin åsikt. Detta är trots allt ett forum och ingen plats var beslut görs.
|
|
|
Post by anonym on Jun 16, 2007 23:46:05 GMT 1
Tänkte utnyttja friheten att vara anonym Det är faktiskt skönt att kunna ha en åsikt utan att riskera att bli utthängd för den. Denna åsikten står jag för XXX Jag vet med mig att flera stycken är rädda att kritisera flera personer i förbundet. Om vi ser till allt som sagts med Elidomarna så är en del domare som inte fick Elitlicens rädda att kritisera delar av DU öppet. Särskilt när dom efter att dömt med delar av DU kritiserat domslut öppet i omkläddningsrummet och sedan inte fått döma mer. Sådant är en anledning och ser man till att man en gång kanske vill bli något inom den amerikanska fotbollen och då vågar man inte kritisera personer i FS, TU eller DU.
|
|