|
Post by Preview omgang 5 on Jun 4, 2007 21:53:11 GMT 1
Hur tror ni att det går i omgång 5 då?
DIF-ÖBK:
DIF har ett tungt lag som har stora chanser att vinna matchen, ett mycket bra försvarande lag på passningar. ÖBK har inte så mycket att sätta emot, har endast en oavgjord på tre matcher och när dom förlorat så har det blivit med mycket. Så i denna match är det DIF som är favouritlaget.
Resultat: DIF-ÖBK 34-6
GRD-NKP:
Bottenmöte som båda kan vinna. GRD har ett starkt men ett tunt lag som förlorat sina tre matcher men ev så kommer det några nygamla tillbaka och förstärker laget rejält (enligt deras hemsida). NKP har en oavgjord match och två snöpliga förluster. Så om dessa "nygamla" spelare kommer tillbaka inför denna omgång så tror jag att GRD kommer att ta hem denna match
Resultat: GRD-NKP 28-13
STU-GBG:
Seriens toppmatch med två obesegrade lag varav GBG har spelat en match mindre. STU har inte imponerat så mykcet men ändå lyckats vinna matcherna. GBG har ett rätt så tungt lag. Min vilda chansning blir att GBG vinner denna hårda match.
STU-GBG 14-21
|
|
|
Post by Gefle on Jun 5, 2007 4:24:57 GMT 1
Tror inte en enda av de som fyller på Gefle kommer vara spelklara före uppehållet.
|
|
|
Post by No snooker on Jun 5, 2007 7:21:55 GMT 1
Sju man var på läkar undersökning igår, alla har spelat tidigare, vissa van U-19 finalen för två år sedan, flertalet har spelat senior football många år. Enligt rykten så skickade HC Djurhed ut ett upprop efter att ha spelat jämt i sina matcher men torskat på orken, om att rädda Devils kvar i SE, och detta har hörsammats!
|
|
|
Post by henrik on Jun 5, 2007 8:32:09 GMT 1
Kul både för Gefle och för serien!! Dom har redan ett schysst lag med flera vassa playmakers och en bra linje - med lite bredd tror jag de kommer bli farliga resten av året.
|
|
|
Post by coolt on Jun 5, 2007 10:14:43 GMT 1
Är det ngn som har koll på vilka dessa spelare skulle vara då??
Dif - Öbk: tror att dif kommer få det svårt mot öbk, dom är unga snabba hungriga efter vinst nu, tight match. resultat: 21-14 eller 14- 18
Grd-Nkp: Panthers som gav stu en fight i helen som var, kunde lika gärna vunnit matchen, jag tror nkp blir numret större för grd
18- 24
Stu- Gbg: Stu som kommer tro att dom vunnit matchen när dom går in på plan, får fetstryk av gbg
7-36
|
|
|
Post by japp on Jun 5, 2007 21:35:37 GMT 1
Dif-Öbk Dif tar hem det och kör över öbk. 36-0
Grd-Nkp Nkp har inte haft det lätt, men inte grd heller, tror att nkp offense får till det denna matchen, en blow out. 0-42
Stu-Gbg Stu tror detta ska vara en walk in the park, gbg smäller skiten ur dom och tar hem det 14-28
|
|
|
Post by bULLEN on Jun 5, 2007 22:09:49 GMT 1
Öh, jag tror er uppfattning är väldigt felaktig om oss:
Stu- Gbg: Stu som kommer tro att dom vunnit matchen när dom går in på plan, får fetstryk av gbg
Stu tror detta ska vara en walk in the park, gbg smäller skiten ur dom och tar hem det
Ingen hos oss tror nog ens att vi är favoriter. Vi har inte kommit upp i den standard vi tror oss kunna nå än i år och GBG har varit väldigt stabila. Dessutom bra många spelare i deras trupp med mycket superserierutin. Varför skulle vi tro att det ska bli en walk in the park? Vår inställning är att GBG är riktigt bra och storfavoriter, om vi kan spela på topp och få ut max av vårt material så kan vi nog skaka GBG, men allt annat än att de är storfavoriter existerar inte. Men det ska bli kul att se hur långt vi räcker på söndag.
De andra matcherna tippar jag så här:
DIF-ÖBK 28-6
GRD-NKP 12-20
|
|
|
Post by publik on Jun 7, 2007 19:59:21 GMT 1
Tror att marvels vinner ganska lätt om man kollar på tidigare matcher tror det blir ca:40-6 till marvels
|
|
|
Post by Publik on Jun 7, 2007 22:01:53 GMT 1
Tror att marvels vinner ganska lätt om man kollar på tidigare matcher tror det blir ca:40-6 till marvels Visste inte att Bulls och sveriges baksida redan hade spelat??? Trodde deras första möte är nu på söndag
|
|
|
Post by Xchiefs on Jun 7, 2007 22:55:33 GMT 1
forna solna och göteborg giants har gjort upp för men de matcherna vann solna
|
|