|
Post by Guest on Jun 4, 2007 13:25:16 GMT 1
Jag tror inte att nr 36 i bulls flippade ut för ingenting. mattias hyllen måste väl ha sagt något dumt eller gjort nåt fult!
|
|
|
Post by stu on Jun 4, 2007 13:58:57 GMT 1
det gick nån och fota på matchen igår... kommer bilderna upp?
|
|
|
Post by hyllen on Jun 4, 2007 14:48:10 GMT 1
Tjena! Hehehe, ser rätt kul ut när man läser vad folk tänker och tror här på forumet, jag ska berätta vad som hände så slipper ni tro och spekulera =) Jag snappade iväg bollen på en punt och fick en kille rakt i huvudet (#36) så jag började blocka honom och han fortsatte ruscha sen efter punten var iväg så va vi lite heta i ansiktet på varandra, och vi puttade till varandra sen känner jag bara att benen försvinner under mej, och att han hamnar ovanpå mej, sen blev det ett jätte tumult med mina lagkompisar och även bulls spelare. jag får reda på att båda skulle åka ut ( ) utan ett call från domaren, dvs att dom hade inte kallat utvinsningarna än. våran coach och bulls coach pratar me domarna och dom kommer fram till att ingen av oss skulle åka ut. Det var från min sida inga hard feelings efteråt, och inte från #36 heller, vi tog i hand senare och allt va bra. men det är sånt som händer på en fotbollplan, men folk har fått det att låta värre än det var. Men jag tackar för dansen och samtidigt tackar jag Bulls för en hård och bra spelad match från deras sida, och jag citerar Onselius: "synd att det inte är dubbelmöten mellan oss." Nu ska ni få spekulera vidare. Hyllén #7 Nkpng Panthers
|
|
|
Post by bULLE on Jun 4, 2007 23:24:24 GMT 1
Så alla har det klart för sig: Matchen mellan Bulls och Panthers var en bra match mellan två tända lag. Det var dock ingen ful match och att domarna hamnade i skottgluggen beror på tveksamma calls på DPI, och andra judgement calls. ett par förtidiga avblåsningar och en del kommunikationsmissar gav också problem. Man som sagt två bra lag som spelade en bra match utan hard feelings efteråt. Allt annat är BS.
|
|
|
Post by fotbollsfest on Jun 4, 2007 23:58:51 GMT 1
Det var överaskande hur båda lagen skötte sig efter den "stora" incidenten, det var väntat att de skulle vara mkt känslor och fulheter, men det uteblev. Dock blev hela andra halvlek fullständigt sönderflaggad på var och varannat spel, som vare sig spelare inblandade i det ena eller andra laget förstod sig på. Största missen enligt min åsikt är när nervösa flaggor flyger, och domaren hellre hittar på något mycket tveksamt eller direkt felaktigt istället för att vinka av. Att de var osäkra på sina calls rådde det ingen tvekam om, det var sammanträde efter många många flaggor där de som sagt hellre dömde än erkände misstag. Då blir det ett än mer uppmärksammat misstag...
Normalt sett bryr jag mig inte, men finns det film så får ni se ilte för uppenbara händelser. Ett exempel är när en reciever snubblar ner på marken framför en linebacker som efter signalen hjälper honom upp, varvid linebackern döms för holding.
4 domare måhända, men man måste sköta sitt uppdrag. Jag tror det laget hade mått bra av lite mer pondus och självförtroende. Att bli övertalade att ändra på domslut är absolut inte bra för sporten.
Bra jobbat båda lagen för att spelet sköttes så snyggt trots upprörda känslor! Spänning in i det sista...
|
|
|
Post by Tips on Jun 5, 2007 9:15:27 GMT 1
Domarna i den här matchen hade en jobbig dag. Ett tips till er är att försöka öka tempot i matchen. Och sen krävs det lite mer beslutsamhet. Gör erat call och stå fast vid det sen. Inte stå och diskutera med varandra i flera minuter mellan varje spel. Om man som domare får upp tempot i matchen så hinner inte spelarna på planen och coacherna diskutera varje domslut utan måste koncentrera sig på själva spelet. I den här matchen var det väldigt mycket diskussioner mellan domarna. Rätt eller fel men ta ett beslut...direkt. Att stå och diskutera varje domslut blir ingen gladare av. Ett felaktigt domslut blir inte bättre av att domarna konfererar om det i 5 minuter. Avslutningsvis vill jag bara säga att domarnas insats inte på något sätt inverkade på slutresultatet....njaa...ev. någon tveksam PI och safty på slutet?? Personligen tycker jag STU ska vara väldigt glada att de kommer undan med ett W efter denna matchen. Enligt mitt tycke var Panthers det bättre laget men sköt sig själva i foten nere vid STU-s redzone flera gånger om...
|
|