|
Post by bullsinfo on Jun 3, 2007 15:32:46 GMT 1
En kort telefonrapport avslöjade att Bulls vann med 17-18 mot Panthers.
Mer info kommer senare./Bulls Info.
|
|
|
Post by Stabila domare on Jun 3, 2007 19:59:50 GMT 1
Mycket spännande när domarna utvisade en spelare från vardera lag, och 10 minuter senare ändrar på sitt domslut... Motiveringen? Om jag förstod rätt så var det för att båda lagen hade pratat sinsemellan och domarna tyckte att alla hade därmed lugnat ner sig. Därför ville de inte förstöra stämningen med att låta spelarna fortsätta vara bänkade?
|
|
|
Post by GbgLover on Jun 3, 2007 20:09:46 GMT 1
Mycket spännande när domarna utvisade en spelare från vardera lag, och 10 minuter senare ändrar på sitt domslut... Motiveringen? Om jag förstod rätt så var det för att båda lagen hade pratat sinsemellan och domarna tyckte att alla hade därmed lugnat ner sig. Därför ville de inte förstöra stämningen med att låta spelarna fortsätta vara bänkade? Huh?! Får man göra så?!
|
|
|
Post by Anton on Jun 3, 2007 20:59:31 GMT 1
Hehe, gällande domarna finns det en hel säck med skräckhistorier att dra. Min personliga åsikt är iaf att de inte avgjorde matchen på ett eller annat sätt utan mest var... eeeh... jaaa....utan mest gjorde.... eeeh... ja, det var 4 domare helt enkelt I vilket fall som helst tyckte jag det var en jämna och väldigt rolig match att spela! Anton nr 3. Panthers
|
|
|
Post by skdare on Jun 3, 2007 22:37:31 GMT 1
MVP i Norrköping NR 89 Martin vänt och i STU NR 41 vet ej vad han heter.
Bra match och domarna var fyra
|
|
|
Post by skumt on Jun 3, 2007 23:22:36 GMT 1
vilka var det som blev utvisade och sen kom tillbaka??
|
|
|
Post by cv on Jun 4, 2007 0:04:48 GMT 1
det va mattias hyllen och nr 36 i bulls som rök ihop men det va ju inte direkt knytnävsslag eller så, utan mer av en balett
|
|
|
Post by FYI on Jun 4, 2007 1:18:48 GMT 1
Bara så ni vet, NKP hade både Ted Hagberg och Daniel Andersson på OL... Stabil högersida.
|
|
|
Post by TB on Jun 4, 2007 1:37:25 GMT 1
Fotboll handlar om kontrolerat våld... med betoning på kontrolerat våld...
|
|
|
Post by FIY2 on Jun 4, 2007 1:38:15 GMT 1
Ted spelade andra halvlek. Ted och Daniel spelade tackle på var sin sida....
|
|
|
Post by why on Jun 4, 2007 7:56:28 GMT 1
varför vann de inte då??
|
|
|
Post by wwehd on Jun 4, 2007 8:24:23 GMT 1
Fotboll handlar om kontrolerat våld... med betoning på kontrolerat våld... Nej. Våld har INGENTING med vår sport att göra. Våld har ingen plats alls på idrottsarenor. Hårt spel ja. Våld nej.
|
|
|
Post by skdare on Jun 4, 2007 11:57:45 GMT 1
Det förvånade mig inte att det var Hyllen som var med i gruffet.
|
|
|
Post by Okej on Jun 4, 2007 12:13:41 GMT 1
Det förvånade mig inte att det var Hyllen som var med i gruffet. Om du nu använder namet åskådare, så kan du ju berätta varför du inte är fövånad över att det var hyllén som var med? Domaren tackade tillome hyllen vid ett flertal tillfällen då det var gruff på plan för att han särade på ett antal spelare och kallade tillbaka sina spelare in i huddlen. jag såg vad som hände vid tillfället, men hur domaren såg på saken var ju inte lika som vi i publiken och dom 2 sidlinjerna såg det. Hyllen som var longsnapper på en punt, blockade nr 36 i Stu, dom fortsatte att blocka/försöka ta sig av blocken, vi ett tillfälle blev nr 36 övertänd och tog ett strypgrepp på hyllen och satte fälleben på honom, och domaren står ca 3 yards därifrån och kastar flaggan direkt. Sen blir det ett stort gruff med att stort antal spelare från båda lagen, och domaren medelar efter ngn minut att båda spelarna blir utvisade, vilket många tyckte var väldigt skumt, då det var en spelare som fick flip inte 2, och det kunde lika gärna varit några av dom spelarna som sprang in på plan från båda lagen som skulle blivit utvisade. Men domarna skötte det hela bra och tog ett snack med varandra och med coacherna. sen togs beslutet att ingen utvisning skall kallas och att båda flaggorna tog ut varandra. I det stora hela en tuff och hård match och det smällde nog mer än någon annan match iår. 17-18 chockade nog dom flesta.... En annan åskådare
|
|
|
Post by agne on Jun 4, 2007 12:23:47 GMT 1
Fälleben !? Är inte det danska? eller?
|
|