Marvels i serie ledning
Guest
|
Post by Marvels i serie ledning on Jun 2, 2007 20:39:17 GMT 1
Intressant att se att gbg kommer från ett DIV II rakt in i ettan och rakt upp i serie ledning. Visst gbg har spelar material sen superserien men jag kan inte sluta tänka på Ystad.
Jag såg kvalet mellan gbg och Ystad förra året och Ystad var minst lika bra som gbg, det var marginaler i alla fall i den matchen. Följde såklart mitt trogna marvels gäng hela det året, tvärr såg jag bara Ystad spela en match men det är lite orättvist.
Ystad hade legat topp 3 i DIV I iår så frågan är egentligen. Är alla lagen i Div I värda platsen?
|
|
|
Post by jaha on Jun 2, 2007 21:19:40 GMT 1
men om man ska börja på med sånt så kan vi hålla på tills kosserna kommer hem "men de är ju bra och dom slog dom ochblablabla
|
|
|
Post by GbgLover on Jun 2, 2007 22:49:34 GMT 1
Jo, jag tror oxå att Ystad hade klarat sig riktigt bra i Div.1...
|
|
|
Post by resor on Jun 2, 2007 23:03:17 GMT 1
En sak som många division2-lag glömmer bort är resornas inverkan på laget.
Se bara på Westerbotten ifjol, dom verkade bra i "förhandssnacket", men när säsongen och resorna satte igång. Då räckte man inte till. Man spelade hyfsat jämnt resultatmässigt hemma, men borta va inte bra. Ystad torde väl hamna i samma situation, eller har man den bredden i truppen att man klarar av att några nyckelspelare är skadade + att några andra inte har möjlighet att vara borta en helg för en bortamatch?
|
|
|
Post by Ystad on Jun 3, 2007 9:48:23 GMT 1
Förra året hade vi i Ystad en roster på omkring 55-60 spelare i senior laget isst ett 20 tal spelare var u19 men alla dem 20 spelade seniorerna också..
Vi var omkring 30 på varje tärning utomhus och inomuhs var vi mellan45-50 varje gång. Vi hade en bred trupp med spelare som Ola schöön, roger ljunggren som nu spelar med limhamn. även en väldig massa f.d junoirlandslagsmän samt nublivna j landslags män.
Klart att resorna kamnske hade tärt på truppen helt klart men tror vi hade klarat oss fint i DIV I med samma trupp..
|
|
|
Post by BOOM on Jun 5, 2007 7:04:25 GMT 1
Rhinos hade bara spelat jämnt mot Marvels/STU i årets div. 1... resten hade vart en s.k. walk in the park
|
|
|
Post by Rocker on Jun 5, 2007 7:16:18 GMT 1
Det här är samma resonemang som för ett par säsonger sedan när SE startade, då hävdade somliga att toppen av SE skulle klara sig galant i SS utom kanske mot SMM och CC. Tyresö är där nu, vi väntar och ser hur det går för dem. Skillnaden ÄR större än man tror!!
|
|
|
Post by Miffe on Jun 5, 2007 12:47:02 GMT 1
nuts, Varför spelar inte Rhinos i Ettan då om dom nu är så bra ?
|
|
|
Post by brsrk on Jun 5, 2007 14:25:54 GMT 1
Jag såg kvalet mellan gbg och Ystad förra året och Ystad var minst lika bra som gbg, det var marginaler i alla fall i den matchen. Följde såklart mitt trogna marvels gäng hela det året, tvärr såg jag bara Ystad spela en match men det är lite orättvist. Ystad hade legat topp 3 i DIV I iår så frågan är egentligen. Är alla lagen i Div I värda platsen? Göteborg har fått tillbaka en bunt spelare inför detta år som spelat i SS när Marvels var nere i tvåan. Framför allt linjespelare. Med tanke på att de lever högt på att ha seriens bästa linje så går årets lag knappast att jämföra med förra årets. Om Ystad skulle få tillskott av motsvarande kvalitet så skulle de säkert klara sig mycket bra i ettan, men man kan inte dra några slutsatser av att de klarade sig bra mot förra årets upplaga av Marvels. För övrigt anser jag att diskusionen är fullkomligt irrelevant. Om lagen "förtjänar" sin plats i serien? Seriesystemet går ju ut på att man spelar där tidigare säsongers meriter har placerat en. Om ett division 2 lag har kvaliteter som skulle föra dem till toppen av superettan så kommer de helt enkelt vinna tvåan och därmed flyttas upp. Samtidigt kommer lag som inte "förtjänar" sin plats i ettan att flyttas ner till nästa år. Så spekulationer är meningslösa, de får visa vad de kan på plan nästa säsong i stället.
|
|
|
Post by oui on Jun 8, 2007 19:30:29 GMT 1
Om Ystad är så bra som folk säger så borde de ta steget upp i Div 1. Det är ju bara en massa farmarlag i vägen. ;D
|
|