|
Post by SuperSerien on May 18, 2007 20:05:08 GMT 1
Är det något lag i Div 1 Som har målsättningen att ta steget upp till Superserien redan till nästa säsong?
Alla klubbar siktar väl uppåt får man hoppas, men jag undrar om det är nån klubb som har SuperSerien som uttalad målsättning till nästa säsong?
|
|
|
Post by DIF 22 on May 18, 2007 23:51:49 GMT 1
Vi i DIF-AF har som uttalad målsättning att vinna serien och ta oss till superserien i år. Vi har kvalat alla år vi funnits och i år blir det gången vi vinner det kvalet
|
|
|
Post by nisse on May 19, 2007 9:36:22 GMT 1
riiiiiiiiiiiiiiight
|
|
|
Post by hmmmm on May 19, 2007 23:46:43 GMT 1
Helt rätt att satsa uppåt, men hur realistiskt är det i år?
Seniorerna har bara spelat en match så det är svårt att bedömma kvalitet på laget i år. Dock förlust, 0-1.
B-kaget är usla, två raka torsk och poängen 0-69 imponerar inte.
Underifrån? Nja junisarna rosar inte marknaden direkt. U19 är 0-4 med smaskiga poängen 7-192. U16 inte mycket bättre, inte alls faktiskt: 0-3 och en katastrofal poängskillnad även där.
Så det jag försöker säga är helt enkelt: Är DIF mogna att gå upp, även om seniorerna skulle krångla sig fram till en serieseger? Känns inte som de är på rätt spår än, även om jag förstår att det är tungt att starta från scratch. Men det har gått tre år nu och kurvan pekar inte spikrakt uppåt tycker jag.
|
|