|
Post by Jonas 1 86ers on May 14, 2007 8:31:26 GMT 1
Reslutat: Uppsala 20 - Gefle 14
Svårt att kommentera objektivt när man själv var med och spelade.
Men i helhet, matchen var mycket jämn och välspelar. Gefle började med att passa in bollen i första quartern med en fin bomb på vänsterkanten. Missad 2-poängare och 6 - 0 i Gefles favör.
Uppsala kontrade dock ganska snabbt genom en pass från Linus Hagwall #6 till WR Jonas Weilander #21 på högerkanten vilket resulterade i 6 - 6. Missad extrapoäng av uppsala och resultatet kvarstod.
Sen gjorde gefle en till td med en 2poängare ochn Uppsala kontrade med en TD dock utan extrapoäng och vi gick in i haltid med 14 - 12 för gefle.
Sedan stod matchen och vägde fram och tillbaka fram till det endast återstod 6min av ordinarie matchtid och UPpsala fick bollen. Efter en fin pass från Linus Hagwall till WR #84 Martin Frisk när det återstod 1.30 var resultatet plötsligt 18 - 14 till Uppsala. Linus QB i Uppsala kallade en audible från spring till en roll-out pass till höger och snabbe WR #12 Ulf Sigvardsson gjorde sig fri i End-zone och 2 poängaren var ett faktum.
Gefle gjorde ett tappert försök att köra på en sista drive för att neutralisera resultatet och gå förbi, men Uppsalas D stoppade Gefle varpå Uppsalas O downade bollen.
Om någon har ett bättre matchreferat får ni gärna kommentera TD 2 för uppsala och gefle då jag inte riktigt minns. Mer än att det var #32 Jonis El-Hessi som sprang in den för Uppsala på en Trap upp i mitten.
Mvh Jonas Lindgren, RB #1 86ers
|
|
|
Post by TD on May 14, 2007 8:52:58 GMT 1
Jo, det var väl istort vad som hände. TD för GRD: Jonathan Brgström, Tom Sundlöf, XP: Per Enqvist. I mitt tycke en jämn match som Gefle lika gärna kunde ha vunnit (men som sagt man kanske är lite färgad.) Bra, juste match med två jämna lag!
|
|
|
Post by en med koll on May 14, 2007 11:57:53 GMT 1
Uppsala gick upp i ledning 12-6 innan Gefle fick sin andra TD och ställningen blev 14-12
|
|
|
Post by Artikel on May 16, 2007 10:38:46 GMT 1
|
|