|
Post by henrik on May 7, 2007 22:26:14 GMT 1
På lördag är det så äntligen dags - säsongspremiär för seniorfotbollen i vårt avlånga land. I Stockholmsregionen firar vi detta med en riktig kickoff-dag på Zinkensdamm.
Vi bjuder på två matcher på samma dag, på samma arena, och dessutom är båda matcherna av derby-karaktär:
kl 14.00 Djurgårdens IF v. STU Northside Bulls kl 18.00 Stockholm Mean Machines v. Arlanda Jets
Entré: 50 kr Om du kommer tidigt (senast halvtid i första matchen) så går du in för endast 20 kr. Upp till 13 år, fri entré.
Försäljning av mat, dryck, kaffe, godis och souvenirer inne på arenan.
Ta med polarna, familjen, grannen eller alla lagkompisarna och hjälp oss göra premiären till en riktig fotbolls-fest!! Välkomna!
|
|
|
Post by guest on May 8, 2007 0:43:30 GMT 1
Men varför ska ni förstöra allt med att ta inträde? Det skulle ha kommit mycket mer folk om ni inte hade gjort det. Amerikansk fotboll i sverige kommer ju aldrig bli stort om ni håller på såhär
|
|
|
Post by gnall on May 8, 2007 1:06:11 GMT 1
fan sluta gnälla nu... 20 kronor e ingenting for att se en fotbolls match! Låt bli att gå på McDonals idag och gå på matchen lördag istället.... fan att gnälla över en 20 lapp....
|
|
djin
Bänkvärmare
|
Post by djin on May 8, 2007 12:59:28 GMT 1
99% av alla sport evenemang i Sverige har inträde. Även DM i Schack. Varför ska inte am-fotboll ha det?
|
|
|
Post by Bra jobbat on May 8, 2007 14:09:19 GMT 1
Bra initiativ DIF och SMM!!!
Kul att se att ni samarbetar istället för att motarbetar varandra.
Det är beklagligt att se folk gnälla om priset, men troligtvis har de så taskig månadsbudget att de inte ens klarar av 20 spänn. Patetiskt!
Keep up the good work and see you Saturday!
|
|
|
Post by wwehd on May 8, 2007 15:30:42 GMT 1
Den typen av människor hade gnällt oavsett hur mycket eller lite det kostat. Hade det varit gratis hade dom väl gnällt över att dom var tvunga att pröjsa tunnelbanan dit, för att inte snacka om upploppet dom hade dragit igång när dom märkte att burgarna kostade pengar dom med.
Alla som är det minsta seriösa vet att uppskatta ert gemensamma arrangemang. Jag hoppas för hela mitt hjärta att det går bra för er, och att ni fortsätter på den inslagna vägen. Kull att se rivaliserande klubbar göra saker ihop.
Lycka till!
|
|
|
Post by Wohooo on May 8, 2007 15:40:56 GMT 1
Den typen av människor hade gnällt oavsett hur mycket eller lite det kostat. Hade det varit gratis hade dom väl gnällt över att dom var tvunga att pröjsa tunnelbanan dit, för att inte snacka om upploppet dom hade dragit igång när dom märkte att burgarna kostade pengar dom med. Alla som är det minsta seriösa vet att uppskatta ert gemensamma arrangemang. Jag hoppas för hela mitt hjärta att det går bra för er, och att ni fortsätter på den inslagna vägen. Kull att se rivaliserande klubbar göra saker ihop. Lycka till! What he said...
|
|
|
Post by henrik on May 9, 2007 8:23:27 GMT 1
Bra initiativ DIF och SMM!!! Kul att se att ni samarbetar istället för att motarbetar varandra. Det är beklagligt att se folk gnälla om priset, men troligtvis har de så taskig månadsbudget att de inte ens klarar av 20 spänn. Patetiskt! Keep up the good work and see you Saturday! Vi har haft ett super-trevligt samarbete med Mean Machines kring det här arrangemanget, och jag ser inget hinder alls till att klubbar arbetar gemensamt - man kan då t.o.m. dela på de resurser man har. Naturligtvis är det lite smidigare när man inte spelar i samma division, men även i samma division tycker vi att klubbarna ska kunna samarbeta. Detta handlar ju inte om matcherna i sig - coacherna och laget sköter ju sitt - utan enbart om hur vi ska kunna dra så mycket publik som möjligt och ta hand om dem på bästa sätt... och vilken klubb i Sverige är motståndare till att dra mer publik till våra matcher?? Vi hoppas på bra väder på lördag och två riktigt spännande matcher!
|
|
|
Post by rekord on May 9, 2007 8:43:54 GMT 1
Såg på Stockholm stads hemsida att publikrekordet på Zinkensdamm är 11 543 pers. Nått att sikta på kanske?
Nä, skämt åsido. Ett lovvärt initiativ av er båda.
Kör förfest på Zinkens på lördag nu alla. Sen kan vi ju gå ut och fira vinsterna/dränka sorgerna!
|
|
|
Post by Crutches on May 9, 2007 9:20:25 GMT 1
Det här gjorde redan min klubb 1823! Dålig stil att härmas när vi var först med allt.... Allvarligt talat, bra jobbat DIF och SMM. Ni får lätt 20 spänn av mig i alla fall...
|
|