|
Post by Guran on Mar 5, 2007 14:41:55 GMT 1
rashid karlsson - svår stoppad köttbulle Helt rätt både med och utan sär skrivning.... ;D
|
|
Thomas TC Carlstedt fd 42 TRC
Guest
|
Post by Thomas TC Carlstedt fd 42 TRC on Mar 5, 2007 23:57:14 GMT 1
Tycker att LB Jens Pettersson Arlanda Jets, Scottish Claymores förtjänas att nämnas i sammanhanget. Matcher mot honom kunde kännas som långa dagar på jobbet
|
|
|
Post by Tim on Mar 6, 2007 19:53:04 GMT 1
;D Jag minns delar av gävles defence på mitten av 90 talet. Det ångvältskänsla när man mötte dom. Tinje Castlind en jätte talang som försvann, Niclas Nerén, Mickael Fjorefors, tror det va neren som tacklade sönder min lårmuskel så den spack och det blev ambulans..
|
|
|
Post by Totte on Mar 6, 2007 21:56:32 GMT 1
Det fanns många "stygga" pojkar i GRD på den tiden. Bröderna Drewes, Widinghof, NC mm.mm
|
|
|
Post by Guran on Mar 6, 2007 22:38:09 GMT 1
En av de äldre legenderna som spelade fram till inte så länge sedan är ju Uppsalas Scott Blundon. Kanske inte den starkaste armen i Sverige men ruggigt pricksäker och en riktigt bra ledare.
|
|
|
Post by M Hammargard on Mar 7, 2007 8:39:11 GMT 1
Fyller väl på med några kändisar
OL: Lars Berggren (Halmstad, C4, München, GBG), Martin Lundberg (ÖBK, München), Bogge (Västerås) TE: Paul Zander (Limhamn) LB: Gordon Kelley (Alelyckan, Halmstad), Knut Lövgren (Arlanda) WR: Aronsson (Västerås) DL: Tyson Guillen (C4) (Ja, han har spelat!), Jörgen Karlsson/Tegefjord (Uppsala, Nordic Vikings) RB: CG Moberg (SMM)
|
|
|
Post by Peyton on Mar 7, 2007 20:06:24 GMT 1
Valle Angelov!
|
|
|
Post by dirty on Mar 7, 2007 20:21:05 GMT 1
Nej Valle är bara dirty...
|
|
|
Post by Gammal och grinig on Mar 7, 2007 21:31:49 GMT 1
Nej Valle är bara dirty... Kan tyvärr bara hålla med - sällan har en så stor talang slängt bort sina fotbollskunskaper genom att spela fult hellre än bra. VA hade varit en given landslagsspelare (och kanske college div 1) om han velat, men motivationen har inte alltid varit den bästa. Vi får väl se om han lyckas bättre som coach, rykten säger att det handlar mer om hjärta än hjärna...
|
|
|
Post by ldre och grinigare on Mar 8, 2007 0:24:29 GMT 1
Nu handlade ju topicen om legender vi minns, inte den bästa eller ärligaste spelaren. Man kan ju faktiskt vara "legend" även om man spelat fult eller ? Själv skulle jag vilja lyfta fram Robert Fredberg "Den riktigt gamla och griniga" från DMM/SMM samt 2 riktigt bra safetys vid namn Johan Wulf och Pelle Andersson båda två från Danderyd MMoch Nordic Vikings om jag inte kommer ihåg helt fel
|
|
|
Post by Gringo on Mar 8, 2007 2:47:10 GMT 1
Andreas Hvass var också en tung faktor för C-4, och var länge en av de bästa i ligan.
|
|
|
Post by Oldie on Mar 8, 2007 9:12:12 GMT 1
Hasse Jarlö NBB
|
|
|
Post by Stockan Rules on Mar 8, 2007 14:02:52 GMT 1
Nu handlade ju topicen om legender vi minns, inte den bästa eller ärligaste spelaren. Man kan ju faktiskt vara "legend" även om man spelat fult eller ? Själv skulle jag vilja lyfta fram Robert Fredberg "Den riktigt gamla och griniga" från DMM/SMM samt 2 riktigt bra safetys vid namn Johan Wulf och Pelle Andersson båda två från Danderyd MMoch Nordic Vikings om jag inte kommer ihåg helt fel Kan bara instämma med ovanstående. Skulle nog vilja kasta in hela DMM laget 1990 som ett gäng Svenska legender.
|
|
|
Post by M Hammargard on Mar 8, 2007 14:21:52 GMT 1
Robert Moberg, Halmstad. Gjorde landslagets första TD någonsin mot Holland 1992(?).
Karl-Magnus "Hippie" Ahlqvist. GBG Giants. Lika bred i käften som han är lång.
|
|
|
Post by 55 on Mar 9, 2007 6:57:41 GMT 1
Jonas Flyckt, denne gigant!!
En av de bästa d-line någonsin i sverige....
Första D-line spelare som blev bästa spelare.... tror det var 95??
|
|