|
Post by apbra on Mar 19, 2007 15:36:21 GMT 1
44 spelare, asbra. Vilken fantastisk roster de fatt ihop. Speciellt om man kommer ihag att de hade 72 spelare pa sin seniorroster forra aret. Vad har hant? Skulle inte denna underbara sammanslagning ge "fler spelare" vilket skulle ge "storre konkurrens" och det i sin tur ge "ett battre och mer professionellt lag". Jag tycker mer att det kanns som STU ar en till lovande satsning som runit ut i sanden. Pa natt satt kanns det som att effekten av sammanslagningen forsvunnit om man forlorar 28 spelare. Att forlora 28 spelare fran sin roster pa ett ar ar vall inte sa mycket att hurra for. Vart ar dessa idag? Jag tror att manga av dessa slutat pa grund av konkurrensen som skapades. Toppen, vilka ska ni sla ihop er med nu for att skapa en konkurrens i ert lag, Berga? Solna Taby United Bera United? Gotta hate STU
|
|
|
Post by hmm on Mar 19, 2007 16:08:10 GMT 1
STUs seniorroster hade med flera stycken u19 spelare. jag tror hälften var u19 spelare. Dem enda spelarna dem har förlorat är dem som dragit till college och Ted till SMM, Jacob Hermodsson till u86ers för han ska plugga där.
|
|
|
Post by Och on Mar 19, 2007 16:09:31 GMT 1
Sen så var det många som också hade jobb och andra problem som fick dem att prioritera fotbollen i efterhand.
|
|
|
Post by Bara bra on Mar 19, 2007 16:43:47 GMT 1
Det finns fler spelare idag i Northside bulls idag än vid sammanslagningen.
Självklart blir det en del avhopp när två lag går ihop, men samtidigt har spelare sökt sig till Bulls också, nettot är plus. Och kvalitén är högre.
Apbra är säkert bra på något (apor?), men har dålig kunskap om STU.
|
|
|
Post by Apbra on Mar 19, 2007 18:46:40 GMT 1
Har aldrig pastatt att jag ar har bra kunskap om STU. Jag gar bara efter den information som finns tillganglig pa eran hemsida.
Battre bra pa nagot (apor?) an inget.
|
|
|
Post by aha on Mar 19, 2007 18:48:40 GMT 1
Jaha, som du kanske vet är det gammal information från 2006... men om du kolla på våran hemsida, varför kollade du inte på vårat forum? där det finns den senaste infon.
|
|
|
Post by Apbra on Mar 19, 2007 19:09:55 GMT 1
Jag hade for mig att den senaste informationen postades pa detta forum i ett tidigare inlagg. Om inte det stammer, sa ar jag vall fel ute. Men da kanske vi ska kritisera den som postade det inlagget for att sprida felaktig information Varfor jag inte kollar ert forum?? Sa mycket tid har jag inte over att jag orkar lasa ert forum. Racker ju med att lasa detta forum, ni postar ju anda ert skrap har. Daremot hade jag sa mycket tid over att jag hann jamfora era rosters. Ni som har koll och ar insatta, kan ni da forklara vart dessa spelare har tagit vagen?? Jimmy Wennberg Carl Aspling Mattias Gillfjard Peder Lindroth Tomas Bornetoft Ted Nordstrom Jonathan Klein Strandberg Kim Jaktlund Valdemar Angelov Fredrik Karlsson Magnus Nordback Kostas Papatheodorou Filimon Solomon Peter Lofstrom Johannes Eryd Victor Jernberg Fredrik Bodin 17 spelare, som inte ar juniorer (enligt deras alder) och som har forsvunnit fran er roster sen forra aret. Visst, vissa kanske har slutat pa grund av att de ar gamla, men 17 stycken. Det ar ju nastan ett helt lag. Sa manga slutar inte pa grund av jobb, alder, etc. Dessutom, sa ar inlagget om att ni fatt in nya spelare helt irrelevant eftersom det inte ar det som jag kritiserar. Det spelar ju ingen roll hur manga ni varvat (eller som kommit till er frivilligt), Faktum kvarstar att ni lyckats forlora 17 spelare pa ett ar. Att ni sen ar pa netto spelarmassigt skulle jag vilja se lite belagg for, eftersom ni har trots allt tappat 17 seniorer. (hall i hjalmarna sma forortskids, for har blir det hog niva pa matten.) Det betyder ju att ni maste ha varvat (alt. combacks) minst 18 spelare. Gotta hate sammanslagningar
|
|
|
Post by ABC on Mar 19, 2007 20:37:58 GMT 1
Svingar du inte väl vilt just nu?
Blanda inte ihop en sk buddy-list (som skall underlätta kommunikation och transporter till träning) med rostern för 2007 som kommer inför säsongstart.
Och nej, tvivlar på att någon i Bulls klippt in den sk buddy-list på detta forum, när man kan se den på föreningen egen hemsida.
På kommande roster kommer du finna några av namnen du nämner som borta från föreningen. Intressantast är väl om Valle - numera HC - kommer att spela eller inte?
Sedan har förstås några lämnat. Det tror jag att det beror på personliga skäl.
Jag tror inte du kan finna någon som lämnat Bulls under det gångna året beroende på sammanslagningen.
|
|
|
Post by LeoBillgren on Mar 20, 2007 0:10:25 GMT 1
Se upp, "Apbra", här kommer mer skräp från oss: 1) Vi har fler spelare än 2006. Inflödet är större än utflödet, det kommer upp från U16-lagen till U19 och från U19 till seniorlaget. Dessutom folk som kommer till oss från andra lag. 2) De spelare du påstår att vi har tappat kan vi gå igenom namn för namn (nedan) men faktum är att vår Buddy-list bara består av spelare som visat att de tänker spela. Flera namn tillkommer skulle jag tro, mmen vi gör inte om misstaget att ta med folk på rostern innan de verkligen "committat" till att spela som vi gjorde 2006. Namnen: Jimmy Wennberg Spelade aldrig 2006. Vi hoppas på comeback i år (ej bestämt sig än). Carl Aspling Spelade 2006, osäker på spel i år. Mattias Gillfjard Spelade aldrig 2006, tränade under försäsongen 2006 men kom aldrig till spel. Peder Lindroth Spelade aldrig 2006. Vi hoppas på comeback i år (ej bestämt sig än). Tomas Bornetoft Spelade aldrig 2006. En nackskada avslutade tyvärr hans karriär i förtid. Ted Nordstrom Till SMM. Jonathan Klein Strandberg Spelade en match 2006, avstår 2007 pga axelskadan han ådrog sig i premiären 2006. Kim Jaktlund Spelade 2006, osäker på spel i år pga en knäskada. Valdemar Angelov Är "bara" HC i år. Fredrik Karlsson Spelar inte 2007. Magnus Nordback Spelade 2006, osäker på spel i år. Kostas Papatheodorou Spelade aldrig 2006. Filimon Solomon Spelade 2006, osäker på spel i år. Peter Lofstrom Spelade 2006, siktar eventuellt på comeback i sommar, avstår vårsäsongen pga jobb. Johannes Eryd Spelade 2006, bor inte längre i Stockholm och spelar därför inte kvar. Victor Jernberg Spelade 2006 och spelar 2007. Du missade honom då han fortfarande är junior (och är med på deras buddy-list). Fredrik Bodin Spelade 2006 och spelar 2007. Du missade honom eftersom han står som "Carl-Fredrik Bodin" på Buddy-list. För att summera: Av de 17 vi tappat enligt dig så: ... spelade aldrig 5 st (varav 2 eventuellt spelar 2007). ...spelade 5 st 2006 men är osäkra på spel i år av varierande skäl. ... 4 st försvinner pga skada, klubbyte eller flytt. ...2 st hade du fel på, de spelade både 2006 och 2007. ...1 är kvar som HC istället för spelare + coach. På din lista saknas Jakob Hermodsson som spelar i Uppsala 2007 pga studier där. Med lite mer bakgrundsinfo tycker jag dina siffror känns väldigt normala. Det är 10 spelare som säkert eller möljigen försvinner av de som spelade 2006. Av dessa byter 2 spelare klubb, 2 är skadade och en har flyttat från stan. Alltså kvarstår max fem som inte spelar 2007. Skrämmande? Knappast. Om vi inte hade gjort sammanslagningen så hade det varit betydligt fler som inte spelat fotboll. Men kul att du tar dig tid och är engagerad
|
|
|
Post by okej on Mar 20, 2007 0:12:34 GMT 1
Apbra, alla dem du räkna upp har slutat pga jobb, familj, flyttat till andra ställen, och många har tagit sabbats år, sen är det så att vi i bulls addar inte heller folk på rostern för äns spelare har betalat avgiften.
|
|
|
Post by lennart on Mar 20, 2007 0:55:06 GMT 1
tack leo för att du alltid styr upp och "dödar" rykten som uppstår!
kan vi få lite "riktiga" nyheter kanske..? hur ser det ut -07? några importer? vilka spelare ser ut att ha en bra säsong? vad funkar bäst efter ett år i den nya klubben? intervju med gurra eller er jänkare?
vore kul med lite possetiva saker som skrivs istället för att sprida dynga runt vår kära sport....
|
|
|
Post by LeoBillgren on Mar 20, 2007 1:03:52 GMT 1
Tack för ditt inlägg Lennart, jag är övertygad om att majoriteten av läsarna av detta forum är vettiga och genuint intresserade. Tyvärr syns dyngspridarna mer än de förtjänar, enda botemedlet är att de vettiga stannar kvar och skriver bra inlägg. Annars vinner "the bad guys".
Jag lovar att återkomma med en del av det du efterfrågar inom kort. Vi har mycket positivt att rapportera, och har inga problem med att vara öppna med det som funkat mindre bra under klubbens första år.
|
|
|
Post by Superettan on Mar 20, 2007 7:49:45 GMT 1
Heder till DIF och STU som presenterar vad som är fakta.
Egentligen kanske det är det skitsamma eftersom det är silly season trotts allt men det är kul att några vill vara med och höja standarden på detta forum som nog aldrig behövt det bättre....
|
|
|
Post by Mike on Mar 20, 2007 8:41:20 GMT 1
Vi saknar ju massa iformation från massa div 1 klubbar så som gtb, gävle, norrköping, örebro mfl mfl..skulle va skoj att få lite information, tittar man på respektive hemsidor så får man ju fasen noll och intet med info för kommande säsong... TRIST klart att fotboll inte blir så spännande om man inte skriver något och informerar sina fans
|
|
|
Post by Apbra on Mar 20, 2007 14:42:25 GMT 1
Tack for svaret Herr Huvudhovding. Kul att fa korrekt information, vilket da tydligen inte fanns pa er hemsida eftersom rostern inneholl flera spelare som inte var spelare 2006. Beklagar att jag inte had koll pa allt detta. Men tack for svaret.
Kul kommentar nar man jamfor med Huvudhovdingens. Uppenbarligen gjorde ni det 2006. 5 spelare t o m.
PS. Ni far ju rakna med att fa lite skit. Ni ar ju bland de enda som kommer ut med lite info. Svart att kritisera nagon som haller sig undangomd i skuggorna (typ alla andar D1-lag)
|
|