|
Post by Tjalle on Aug 29, 2006 10:03:26 GMT 1
Det gick nyss ett program på tv om den legendariske fotbollspelaren Garincha ( Brasse). Jag kunde inte låta bli att notera att killen aldrig såg på fotboll, för han ansåg att det var slöseri med tid. Publiken skulle dock eventuelt kunnat ge sin sista stund på jorden för en fint till. Alltså helt olika perspektiv på något som bägge älskar och tror det är dags för klubbansvariga att få upp ett getöga på vad som händer runt planen. På planen sliter redan alla fult godkänt (kan alltid bli bättre). Positivt för publiken är musiken vid spelstoppen. Speakern som förklarar domarens beslut på ett pedagogiskt sätt. Det kan ju eventuellt föreliga publik som inte förstår varför ihelv ska fighten upp- höra när det såg riktigt bra utt för det egna laget alt nu dög det minnsan när motståndarna fick en TD. Sen matchtavla med klocka väl synlig för publiken. SPONSSORER här har ni chansen att synas.
|
|
|
Post by martin on Aug 30, 2006 10:34:48 GMT 1
Och hur får du publiken till arenorna?
Genom att värva Garincha?
|
|
|
Post by Tjalle on Aug 30, 2006 11:19:56 GMT 1
Livet är en underbar förretelse. Tillexempel det nyföda barnet är genetiskt äldre än modern. Så en ny Garincha och bättre än honom är redan född. Låt oss gå till källan för svensk- football, alltså locka över pöllen fler som födda i den här sporten. VI har nu högskolan att locka med på många orter i Sverige. Jag såg personligen en insats ganska nyligen, som fullt utt täcker vad Garrincha svårligen klarat av. Tänk dig en arena i spöregn. Lagen har sina specialteam inne. Kickern sparkar upp bollen ungefär 55 yards på motståndar- lagets planhalva , redan nu en hyfsad insatts i spöregnet, mottages och föflyttas ungefär 65 yards upp i plan ett helt fantastiskt springspel i tuffas möjliga för- hålande, är en hårsmån från att komma helt fri för en TD närmaste fi en 3 meter. Som ett avanerat cirkusnummer lyckas kickern kasta sig dom här 3 meterna och få en han runt ankeln och fälla lirarn. Bägge har gjort innsatser för sina respektie lag, som gör slutsattsen klar från min begrännsade horissont, Garrincha är värvad flera gånger om i svensk-football. Hur få publiken till areorna, Ljud och ljus måste radikalt förbättras. Pedagogiken från speakern måste upphöjas till regel inte undantag, Ponera att dom flesta i Sverige är nästan lika okunniga som jag när det gäller regler och taktisk dito. Men vi älskar vad vi ser på plan. I form av hederligt Svenskt Jävlaranama. Vi får hjälpas åt att få utt det här, Konst är dock svårt annars är det ingen konst.
|
|
|
Post by hm on Aug 30, 2006 12:14:02 GMT 1
eeh... lite mer knark någon?
|
|
|
Post by Homeros on Aug 30, 2006 12:20:39 GMT 1
Pedagogick alltid viktigast. försvar svårast
|
|
|
Post by martin on Sept 6, 2006 15:04:35 GMT 1
med Tjalle som speaker skulle folk vallfärda till matchen bara för att lyssna på lingvistiska kullerbyttor i tre timmar.
|
|
|
Post by Tjalle on Sept 7, 2006 18:04:14 GMT 1
Tack Martin, Jag känner mig lätt överväldigad av din framställning av minna tallanger, Det gör min son också, med viss fötvivlan i ögonen har han försökt föklara för mig att man kanske borde kunna dom allmänaste reglerna i sporten innan man hänfaller ått speaker drömmar. Jag tyckte innan han passerade ytterdörren, mumlade något om att ansluta sig till Franska- legionens nattsvarta football uttbyte mellan TCHAD och CENTRALAFRIKA. Så sorry men tack i varje fall.
|
|