|
Post by Tips on Aug 14, 2006 8:04:04 GMT 1
DIF 34 ÖBK 13
TRC 48 STU 7
UPP 40 SF 6
WH 20 GRD 13
|
|
|
Post by Tips 2 on Aug 14, 2006 8:21:50 GMT 1
DIF vs ÖBK 21-14
TRC vs STU 65-0
U86 vs SF 35-7
WH vs GRD 14-20
|
|
|
Post by Tippare 3 on Aug 14, 2006 8:32:14 GMT 1
DIF vs ÖBK 22 - 6 TRC vs STU 45 - 6 U86 vs SF 28 - 12 WH vs GRD 14 - 14
|
|
|
Post by Pyjamas on Aug 14, 2006 12:30:40 GMT 1
Omgångens enda överraskning blir att Örebro vinner.
|
|
|
Post by Omgang 9 on Aug 15, 2006 0:38:52 GMT 1
DIF vs ÖBK Örebro gjorde en bra match förra omgången mot STU. Framförallt deras defense, som lyckades bra med att neutralisera luftrummet. Samt att verkligen kliva fram på defense och stänga ner runspelet. Det sistnämnda kommer bli otroligt viktigt mot DIF i nästa omgång, då DIF kommer med ett hårt köttande offense ur Power I formation med vissa inslag av pass. Dock gäller det för ÖBK att prestera på offense för att kunna ge deras defensiva lagdel lite andrum och vila. Kan bli en tajt match, men DIF bör stå som segrare om man minimerar alla misstag och kliver upp ett snäpp på O-line så att de kan utnyttja luftrummet också.
Resultat: 27 - 12
TRC vs STU Tyresö kommer av en skön seger mot ärkerivalerna DIF. Där man vann mot dem trots ett väder som inte gynnade deras spelstil. Ett styrkeprov som de klarade galant och jag tror att de känner det själva. STU får det tufft att prestera mot ett i dagsläget väldigt inkört TRC defense som fått ny spelglädje i form av förra omgångens seger. TRC kommer likt förra mötet mellan dessa lag, att läsa sönder STUs defense och med en bättre fysiskt starkare lagmotor, flytta bollen och STU försvarare med minimala problem.
Resultat: 56 - 0
U86 vs SF Uppsala vann mot Westerbotten i förra mötet, trots en lite halv klantig insats. Och försöker man bara att minimera de misstagen, så kommer SF inte vara några större problem. Dock så spelade Sundsvall stundtals riktigt bra fotboll mot Gävle, och man märkte att de verkligen ville vinna och såg sin chans att få en seger. Vilket jag även tror de ser i den här omgångens möte mot U86ers. Så samma sak gäller här.. minimera alla misstag och på med vinnarskallen. Så kan det här kanske bli en jämn match.
Resultat: 20 - 14
WH vs GRD Gävle vann en jämn och hård match mot Sundsvall och det är nog det enda som håller dem flytande inför det här mötet. De har gått och degat ner sig lite och går de in i den här omgångens möte mot WH med en inställning att de redan har vunnit, eller att det inte finns något mer att spela om. Så tror jag WH faktiskt kan ha en chans. Får man bara igång runspelet, eftersom passpelet inte klickar så bra, så kan man nog jobba sig in i matchen och leverera på Gävles desperation och uppgivenhet.
Resultat: 12 - 26
|
|
|
Post by TippArne on Aug 15, 2006 1:52:26 GMT 1
DIF 24 ÖBK 12 Jag önskar att jag kunde tippa med ÖBK men de har inte playmakers eller tyngd att vinna mot Dif tyvärr. Dif är bra på att minimera misstag och spela på motståndarens svagheter. Dif har inte material att vinna mot bra lag som TRC men det blir final igen, vilket de säkrar med denna vinst.
TRC 48 STU 14 TRC är överlägset bäst i serien och skulle nog slå både Jämtland och Arlanda också. Kan inte se att de kommer ha några större problem denna vecka heller. Poängen lär fortsätta att rinna in med jämna mellanrum och defense släpper bara ett fåtal stora spel. STU får ingen cred på detta forum, det är ett som är säkert. 5 raka segrar med seniorerna räcker tydligen inte, extra starkt nu på slutet när de fått spela utan sina juniorer.
UPP 28 SF 6 Uppsala är även i år överskattade, de har ett par bra receivers och så länge Scott spelade var deras offense ett hot. Nu är det inte lika vasst med en skakig OL och ett defense som inte är speciellt starkt. Tyvärr är Sundsvall för svaga för att göra match av detta.
WH 12 GRD 20 Hur många spelare får Devils med sig till Umeå? Där finns nog svaret på hur jämn denna match blir. Gävlepojkarna har ju haft en tendens att vika ner sig när man inte lever upp till försäsongshypen. Jag undrar om 20 man kommer med upp till Ume? Huskies har fått känna på att ettan är en bra mycket bättre serie än de trodde och det lär bli ännu en förlust i helgen. Men bristande motivation i Gävle kan ge Huskies en jättechans att slippa sistaplatsen när serien är slut.
|
|
|
Post by TD on Aug 15, 2006 6:26:34 GMT 1
Jag kan garantera att GRD inte viker ner sig för att man inte har något att spela för. Varje match är en möjlighet att vinna och det räcker att spela för. Att vara nära att besegra DIF trots 0-14 efter 7 min. och att krångla sig ur SF´s grepp med minuten kvar visar att motivation finns. Men jag tror att den största motivationen finns i att visa alla som slutat under pågående säsong (för att Devils är ett loosergäng) att man reser sig på 9 och slutför säsongen som man vill börja nästa! "With pride and happines!"
TD
|
|
|
Post by nsaff on Aug 16, 2006 20:42:21 GMT 1
verkar som Båda Nsaff(umeå/Sundsvall) matcherna i denna omgång saknar dommare och riskerar inställning, hoppas det ordnar sig
|
|
|
Post by live on Aug 20, 2006 11:01:01 GMT 1
|
|
|
Post by Kameraman on Aug 20, 2006 11:46:19 GMT 1
Är det nån kameraman som kommer följa spelet med kameran, eller är den bara fast riktad mot ena planhalvan??? Kul idé annars.
|
|
|
Post by fischelbyxa on Aug 20, 2006 14:05:18 GMT 1
|
|
|
Post by Arne on Aug 20, 2006 19:06:51 GMT 1
Slutresultat DIF - ÖBK 27-7
|
|
|