|
Post by dommarbrist on Aug 10, 2006 21:19:19 GMT 1
hört att SF-GRD kommer bli inställd pg av dommarbrist, fyfan om detta händer tom i div1...
|
|
|
Post by Royal on Aug 11, 2006 8:44:17 GMT 1
Så typiskt svenskt att man får skit för man är lite kaxig och tror på sitt lag.
|
|
|
Post by Nelly Furtado on Aug 11, 2006 10:46:26 GMT 1
Ojojojojoj ni i DIF kommer få smaka på hur det känns att möte det bästa laget i Sverige för tillfället, var så säkra. Vill inte ens tippa resultat då jag spelar själv, men löjlig utklassning kommer det bli, i vanlig Royal Crowns anda. Gör er redo att gråta. Du hade ju kunnat säga det på ett annorlunda sätt så hade förmodligen inte folk reagerat. Ser absolut inga fel i att vara en aning kaxig eller vara taggad men du skämmer ut dig själv och erat lag när du klämmer ur dig något sådant. "Gör er redo att gråta" Jag gråter när jag tänker på hur gammal du kan vara.
|
|
|
Post by dommare on Aug 11, 2006 10:48:57 GMT 1
Vem har blivit tilldelad denna match? Jamtland?
|
|
|
Post by Stockholmare on Aug 11, 2006 11:14:39 GMT 1
Ännu en som försöker att kasta mer skit på Jamtland!!! Kan inte tänka mig att Jamtland har något med Er serie att göra. Sopa rent framför er egen dörr innan ni fortsätter sparka på den som redan ligger.
|
|
|
Post by fd HC on Aug 11, 2006 13:26:36 GMT 1
Mina 2 cent...
Uppsala 44 Westerbotten 0 Uppsala vill nog vinna efter ett par tunga förluster i slutminuterna. 86ers defense är inte solida, men Huskies är tandlösa på offense och poängen lyser med sin frånvaro. Uppsala kommer nog sätta en del poäng på tavlan trots att Scott lämnat över till Linus.
Tyresö 45 Djurgården 0 Tyresö är klart bäst i ligan och DIF har snubblat sig fram. Imponerande av Dif att lyckas vinna utan skönspel. Deras defense är ganska bra och likaså sp teams men Tyresö är för explosiva för att det ska spela nån roll. Coach E har inga problem att stänga ner en så statisk attack som Difs om han bara ser till att hålla Erik Gustafsson under uppsikt.
Gävle 40 Sundsvall 6 Gävle visade livstecken senast mot Dif och spelar för sin heder. Tror dom är för fysiska och tända för ett Sundsvall i utförsbacke.
Northside Bulls 38 Örebro 30 Omgångens enda spännande match. Örebro är svårbedömda och vem vet vilka de får med sig på bussen? Bulls lider av att ha U19 slutspel samma dag och det tror jag mest är negativt för defense som kan ha en jobbig dag personalmässigt. Ett lite bättre passningsspel och hemmaplan tror jag avgör.
Värt att notera: Södra konferensen dominerar totalt i denna serie. Uppsala slog visserligen Örebro men alla andra möten mellan norr och söder har slutat med syd-seger. Läge för seedning inför 2007?
|
|
|
Post by 666 on Aug 11, 2006 16:54:00 GMT 1
www.northsidebulls.se/står inge info på deras sida hur man hittar till planen... Läste att dom skulle spela på sjökrigsskolan, hittar ingen info om det på eniro heller, så nu kan väl nån vänlig själ beskriva....!
|
|
|
Post by Tyresspelare on Aug 11, 2006 17:50:06 GMT 1
|
|
|
Post by HC Flames on Aug 11, 2006 18:03:59 GMT 1
hört att SF-GRD kommer bli inställd pg av dommarbrist, fyfan om detta händer tom i div1... Det finns domare till matchen och den kommer att spelas som schemalagt. Detta har blivit bekräftat idag via NSAFF. Alltså 13,00 på Kubens IP söndagen den 13 augusti. Ang. domaresituationen i NSAFF bör man tänka på att det endast finns fyra lag i seriespel i årets serier, varav ett av dom spelar i Superserien, utav dom övriga så spelar två lag i di. 1 och den sista planerar att spela kvalserien till div.1 utan att ha spelat en ordinarie seriematch då dom var ensamma om att ställa upp i div. 2 norra. Förra året så var det två superserielag och tre div. 2 lag som var i seriespel i NSAFF, och likaså året innan. Under dessa förutsättningar så får man vara glad för att det inte har blivit några inställda matcher under åren pga domarbrist. Visst det kan se lite mörkt ut ibland men i slutändan så löser det sig i NSAFF med domare. Och förhoppnigsvis så håller det sig så i fortsättningen och blir bättre. Inför denna match så kommer det inte någon preview ifrån Sundsvall, men förhoppningsvis så kömmer det att dyka upp en inför nästa helg nu när vår hemsida är uppe igen. mvh Gustav Mesaros HC Sundsvall Flames
|
|
|
Post by Internetkillen on Aug 11, 2006 18:04:35 GMT 1
www.northsidebulls.se/står inge info på deras sida hur man hittar till planen... Läste att dom skulle spela på sjökrigsskolan, hittar ingen info om det på eniro heller, så nu kan väl nån vänlig själ beskriva....! Var inga problem att hitta en karta över sjökrigsskolan på Bulls sidan, kolla på schemat så hittar du....
|
|