|
Post by Brees on Aug 6, 2006 15:30:06 GMT 1
Bulls vann en rysare enligt ett sms jag fick.
Nån som var i Uppsala?
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Aug 6, 2006 19:01:14 GMT 1
Bulls vann med 28 - 24 efter underläge 8 - 21 i halvtid.
|
|
|
Post by Bollamora on Aug 6, 2006 20:22:39 GMT 1
Kan någon ge oss en resume över matchen?
|
|
|
Post by LeoBillgren on Aug 7, 2006 17:01:05 GMT 1
Kort resumé:
Northside Bulls kom till Uppsala med en helt otroligt decimerat lag. Över 40 spelare som har licens spelade inte denna söndag. Skälen till detta är många: U19-spelarna som deltog i JEM hade spelförbud, Dukes, semester, skador mm mm. Riktigt uselt att vi inte kunde ställa fler spelre på benen i en viktig seriematch!
Med tanke på detta var jag övertygad över att vi skulle få storstryk. Den känslan föreföll besannad då Uppsala lekande lätt tog ledningen med 21-0 i första kvarten... Sedan kom en otrolig scenförändring. Bulls fick plötsligt bättre kontroll på Uppsalas offense och vårt offense kom igång allt bättre. Efter reducering till 21-8 i andra kvarten gick vi till paus med ett visst hopp.
I paus sa jag att vi kan välja att vika ner oss och skylla på alla som är borta idag, eller att gå ut och scora på vår första TD och ta initiativet i matchen på allvar. Min förhoppning besannades då vi reducerade till 21-16 på halvlekens första possession!
Uppsala förmådde bara skapa ett FG i andra halvlek, för ledning 24-16. Bulls fortsatte producera och kom upp till 24-22 men missade sin XP. Efter en INT av från high school hemkomne Oskar Nellgran fick Bulls chans att ta ledningen för första gången i matchen. Nyckelspelet var ett trickspel för drygt 30 yards på 4:e och 10! Bulls tog sig in i endzone och ledning 28-24 med 1:04 kvar att spela. Uppsala försökte med en mirakel-drive men kastade incomplete in i endzone på matchens sista spel.
Bulls tog därmed en av de mest överraskande vinster jag någonsinn varit inblandad i.
Tongivande spelare i Bulls var QB Anders Onselius, RB Björn Roland, OL Ted Nordström och LB Dan Peterström.
Bäst i Uppsala var DE Jakob Söderström.
|
|
|
Post by 86er on Aug 7, 2006 17:26:32 GMT 1
glöm inte er jättekicker leo
|
|
|
Post by zola on Aug 7, 2006 19:24:02 GMT 1
nummer 52 i 86:ers verkade ha en hel del att göra i Söndags, skrek och gapade på allt och alla.
Han kanske börjar bli gammal, har för mig att han spelade i Arlanda för nåt år sen, han kanske inte plattsade längra
|
|