|
Post by MartinD on Jul 12, 2006 12:32:08 GMT 1
Spekulationer om hur div1 kommer att se ut nästa år.
Kommer Royal Crowns gå upp till superserien lr är det något annat lag som går upp?
Vilka lag kommer att gå upp från div 2?
Kommer något lag falla ur serien? Eller är serien låst?
|
|
|
Post by hehe on Jul 12, 2006 12:43:00 GMT 1
Tyresö och KTH går upp till SS. Sundsvall trillar ner och upp från tvåan kommer tre lag Ystad, Göteborg och Karlskoga
SuperEttan blir för tredje året i rad den roligaste serien i sverige. Men med både KTH och Tyresö i SS kommer våran hösta serie inom nåra år att bli en riktig serie igen
|
|
|
Post by Bc on Jul 12, 2006 13:03:15 GMT 1
KTH har inget i SS att göra. Enda S1 laget som har någon chans där uppe är TRC och jag hoppas dom tar chansen om dom får den.
|
|
|
Post by 66 on Jul 12, 2006 13:17:31 GMT 1
ystad-westerbotten...
|
|
|
Post by Guest on Jul 12, 2006 13:45:37 GMT 1
Serien 2007:
Djurgården IF STU Northside Bulls Uppsala 86:ers Gefle Red Devils Örebro Black Nights Weterbotten Huskies
Nya lag: Göteborg Marvels Y-Town Rockets
|
|
|
Post by pajjj on Jul 12, 2006 13:49:43 GMT 1
Ja DIF har verkligen tappat inför det här året. Vet inte riktigt vad som har skett. Så om de får förfrågan eller ansöker om att få kliva upp i slutet av den här säsongen, så kommer de inte ha mycket att sätta imot.
TRC kliver upp nästa säsong. De klev ner för att arbeta med de egna leden på juniorsidan, nu har de fått ytterligare en S1 säsong under bältet och flera juniorer kliver upp som fullfjädrade seniorer nästa år. Så nu har de bäst förutsättningar att kliva upp, samt att de vill nog inte spela ytterligare en säsong mot det motstånd som S1:an har att erbjuda.
Vet inte om några faller ut, skulle vara Sundsvall isf eller Westerbotten om de själva väljer att ta det steget för att lätta på ekonomin. Annars så är det nog bara påfyllnad som gäller. Och DIV2 har jag ingen koll på så jag lägger inga spekulationer där.
Dock tror jag inte att S1:an blir den roligaste serien för 3:e året irad nästa år. Superserien nästa år kan vara riktigt rolig med TRC, LG, CC, AJ.. och gör inte SMM något drastiskt så kan de nog bli omsprungna av de yngre lagen, on any given sudany. Och JR har faktiskt spelat jämna matcher med de felsta lagen så om de fortsätter kämpa så blir nog nästa års SS serie riktigt spännande.
|
|
|
Post by Sderkise on Jul 12, 2006 14:42:58 GMT 1
Är ganska säker på att inget lag i Södra kommer att gå upp i ettan pga ekonomiska faktorer.
Ystad ville ju inte ens vara med i SS-U19 om de hade gått dit. Lund samma sak som förra året, ekonomi, samt ingen återväxt C4, gick ner till tvåan pga ekonomi och spelarmaterial, ingen egen återväxt. Intressant att se hur det går med Lions kontra Predators nu när de första Predatorspelarna blir för gamla för U19. Halmstad, de få satsa på att överleva hösten och komma igen nästa år.
|
|
|
Post by assa on Jul 13, 2006 9:37:46 GMT 1
DIF har tappat en del, ja, verkar bero en del på personalomsättning. En hel del rookies och ändå går det så bra som det gör...
|
|
|
Post by Na on Jul 13, 2006 20:37:35 GMT 1
Guest: genom att södra möter västra i div1 kval, medan östra möter norra så finner jag det otroligt om ett lag från södra och ett lag från västra går upp, utan att något från östra/norra går upp
|
|
|
Post by Difare on Jul 13, 2006 21:03:51 GMT 1
Visst vi har en del rookies 5-6 st starters som spelar sin första säsong någonsin och de gör det på ett imponerande sätt. Om man ska vara ärlig så var vi ju inte så där himla bra förra året. Vi hade "tur" en del matcher. Resultat som 8-8 mot uppsala, 6-0 mot C4, 6-0 mot Gävle och mot solna vann vi med en TD är ju inga direkt imponerande resultat. Vi spelade en riktigt bra match förra året och det var mot Tyresö och det räckte för att gå till final. Å vi har knappast något i Superserien att göra. Är däremot imponerad av vad tyresö har på gång tror det kommer gå lika bra för dem i superserien som för Limhamn. Men ge oss i djurgården 2-3 år sen är vi också med där uppe. Vi ses efter juli!
;D
|
|
|
Post by tnk p att on Jul 27, 2006 18:23:18 GMT 1
det är inte coacher som bestämmer om ett lag ska till ss... om laget inte vill så blir det inte så... man måste tänka på hur många äldre kommer spela kvar om man går upp till ss... eller?
|
|
|
Post by the man on Aug 3, 2006 12:14:31 GMT 1
han måste ha skrivit fel när han skrev kth ;D
|
|
|
Post by skoskav on Aug 8, 2006 14:25:57 GMT 1
den stora frågan är väl om man vill gå upp i ss?
|
|
|
Post by 82 Huskies on Aug 22, 2006 14:22:34 GMT 1
Ystad och Göteborg kan ju omöjligt båda två gå upp i ettan då de spelar kval mot varandra. Lag 1 som kan gå upp: Y-town Rockets - Gbg Marvels Har väldigt begränsad insikt in Västra och Söndra Div 2 men tippar trots allt Ystad som segrare då de trots hårdare motstånd i sin serie tagit sig genom den obesegrad. Lag 2 som kan gå upp: Norrköping Peking Panthers - Luleå Eskimoes Mycket svårare att avgöra då jag själv kvalade mot ett tufft Norrköping förra året. De har förlorat sitt stöd från SMM som istället Berga fått. Norrköping har dock besegrat Berga i alla matcher och det på ett övertygande sätt. Luleå i sin tur har gjort en storsatsning och fått ihop en ok trupp bestående av gamla rutinerade spelare samt nya, allt detta under ledning av en kompetent rutinerad HC. Tyvärr har denna satsning bara fått mig veteligen 2 matcher denna säsong så brist på spelvana kan vara avgörande, i gengäld så är dom fräscha och utvilade. I min mening så kan det här vara en helt öppen match även fast bollen inte är rund.
|
|
|
Post by Jonas 86ers on Aug 23, 2006 11:17:40 GMT 1
Probelemt i Sverige är ju att sporten är så pass liten. För att få en rikstäckande nationell liga krävs god ekonomi, samt stora sponsorer. Ponera nu att både Ystad, Göteborg och Luleå skulle gå upp i 1an. Westerbotten stannar kvar.
Långa avstånd, små spelartrupper som ofta - tyvärr - halveras under säsongens gång, kommer göra så att intresset försvinner.
Jag talar nu givetvis ur mitt eget perspektiv, men att resa bort varannan helg, minst 50 mil åt gången. (Jag syftar nu på lagen längst i söder och norr). Varenda helg under vår och sensommar kommer gå bort. Samt att du tränar 3 ggr i veckan. Visst handlar det om prioriteringar. Men i det långa loppet krävs det att sporten uppmärksammas mer av Riksidrottsförbundet och framförallt Media. Samt att juniorverksamheter frjämjas.
Det är ju jävligt kul att spela fotboll, men som snart 30-åring med fast jobb, familj m.m är det inte alla gånger så kul att ofta vara borta om helgerna och veckokvällar... hur mycket man är älskar sporten!
Någon som håller med? synpunkter?
//Jonas Lindgren DB/RB/WR #1, 86ers
|
|