|
Post by Tippnisse on Jun 12, 2006 8:48:46 GMT 1
Westerbotten - STU STU har vind i segeln, westerbotten imponerar inte. Den långa resan och lite busströtthet i benen drar ner siffrorna. 6 - 26
DIF - Uppsala Dif var hypat innan säsongen. Uppsala spelade mycket bra mot Tyresö även fast resultatet kanske säger något annat. Uppsala har för mycket rutin för att låta sig hållas nere av DIF. 7 - 28
Sundsvall - Tyresö David vs. Goliath. I say no more. 0 - 56
Örebro - Gefle Örebro har spelat upp sig lite. Gefle tappade allt när deras import åkte ut för resten av säsongen. Tror på en jämn match. Run vs. Run. 16 - 20 i Gefles favör.
Vad tror ni?
|
|
|
Post by brsrk on Jun 12, 2006 11:12:42 GMT 1
Får man fråga var DIF var hypade före säsongen? Inte lär det väl vara på detta forum i alla fall. Vi har som ambition att bli ett bra superserielag så snart som möjligt. Är det det som sticker i ögonen, och i så fall varför? Vi har aldrig sagt att vi är där nu. Når vi dit nästa år så är det fantastisk, men tar det fem år så tar det fem år. Vår ambition att nå dit kommer inte att ändras.
|
|
|
Post by ss on Jun 12, 2006 11:18:02 GMT 1
i ettan just nu är det bara TRC som ens har i ss att göra, det tror jag de flesta lagen har fattat
|
|
|
Post by brsrk on Jun 12, 2006 11:42:59 GMT 1
Vi har aldrig sagt att vi är där nu. Som sagt...
|
|
|
Post by Tippnisse on Jun 12, 2006 11:48:24 GMT 1
Tippa istället för att diskutera annat.
|
|
|
Post by tipparen on Jun 12, 2006 12:53:36 GMT 1
Westerbotten - STU STU dängde GRD som i sin tur spöat WH, enkel matte säger storseger. Två frågetecken bara: Hur jobbigt är det att åka buss? och hur mycket försvagat va GRD i STU-matchen av avstängningar o skador? 6 - 28
DIF - Uppsala Uppsala är idag bästa lag i norra. Med rutinen man har kommer man att dyrka upp DIF:s bakfält. Djurgården kommer nog att kunna pounda in nån TD, kanske ST kan trycka in en till. 14 - 28
Sundsvall - Tyresö Årets mest givna seger? Tror nog på närmare tresiffrigt än jämnt. Men, underskattning, resor o skolavslutningstider gör att TRCs dagsform kanske inte är på topp. 0 - 80
Örebro - Gefle GRD:s självförtroende verkar ha suttit i ryggraden på deras QB, trasig rygg-> trasigt självförtroende. Den tunna truppen har nu börjat synas effekterna av. GRD har svårt att orka spela bra i 4 kvartar. Örebro har för ensidigt spel för att kunna mäta sig med topplagen, även om springspelet kanske kan det. Omgångens jämnaste match. 16 - 18
|
|
|
Post by brsrk on Jun 12, 2006 13:12:53 GMT 1
Jag diskuterade din post i denna tråd, det är väl högst relevant?
WH-STU STU såg tidigt under säsongen lite krampaktiga ut i avgörande lägen och presterade därför resultat som var under deras förmåga. Nu tycks de ha fått ordning på spelet. Det lilla jag har sett av deras senaste matcher har sett bra ut, och resultaten gör det definitivt. Huskies är ett mycket ungt lag, och det har synts till och från, men de har blivit bättre ju mer de har spelat. De bör ha en betydligt bredare trupp när de spelar på hemmaplan än på låmgväga resor, vilket lär vara en en klar fördel. Men om Huskies skall klara att vinna denna match så tror jag att de är tvungna att sätta första poängen. När de spelade mot oss var de bra så länge det var jämnt, men när de hamnade i underläge blev spelet ganska chansartat. Jag tror dock på att de kan göra en bra match här, men att de tappar på slutet. Resultat: 14-28
SF-TRC Tyresö har imponerat ordentligt så långt i år, och tycks sakna svagheter i truppen. Sundsvall är inte ofarliga på marken, men det skall till ordentlig underskattning från Tyresös sida för att siffrorna inte skall springa iväg ordentligt. Och det tror jag Tyresö är alltför professionella för att utsätta sig för. Men jag tror på en lite sömnig tillställning och inte alltför stora siffror. Resultat: 0-56
ÖBK-GRD Svårtippad match. Gefles form tycks oberäknelig, och man saknar sin QB. Örebro verkar stabila, men saknar spetsen för att kunna dominera en match, oavsett motstånd. Det är lite upp till bevis för Gefle - kan de få tillbaka självförtroendet och spela upp till sin högsta nivå? Jag gissar att de tar sig i kragen och presterar. Sifforna blir dock antagligen ganska låga. Resultat 14-20
DIF-U86 Omgångens kanske viktigaste match, och den för mig mest svårtippade. Jag vet lite för lite om Uppsala för att kunna bedöma dem, och skulle ändå ha svårt att vara objektiv om denna match. Det lär hur som helst bli en fysisk match med små marginaler. Resultat 21-17
|
|
|
Post by Publik on Jun 12, 2006 22:37:06 GMT 1
Huskies - Bulls 6-42 Bulls var riktigt försvagade till matchen mot Gävle och kommer med bättre självförtroende och en bättre trupp till denna match. Tror WH får tufft att stoppa Bulls O.
KTH - Uppsala 14-28 Uppsala med Scott på plan tar hand om detta. Han hittar hålen i KTHs konservativa defense. KTH springer in en och gör en på Sp T.
Sundsvall - Tyresö 0-Hur mycket som helst. Kommentar överflödig.
Örebro - Gävle 21-7 Gävle har tappat sugen. Örebro springer hem en seger. 2 utvisade i Gävle.
|
|
|
Post by KTH on Jun 13, 2006 0:45:56 GMT 1
vm e KTH? vart spelar dom? har dom en hemsida oxa??
|
|
|
Post by Peter on Jun 13, 2006 9:39:00 GMT 1
KTH finns inte mer. KTH gick samman med DIF-AF. KTH spelade sin sista säsong 2004.
mvh fd KTH spelare
|
|
|
Post by football sweden on Jun 17, 2006 17:33:32 GMT 1
finns det några halvtidsresultat från dif-uppsala möjligtvis?
|
|
|
Post by 3de kvarten on Jun 17, 2006 18:39:06 GMT 1
10-7 tredje kvarten
|
|
|
Post by Jim on Jun 17, 2006 20:08:27 GMT 1
Final: DIF 22 86ers 20
|
|