|
Post by DIF on Jun 12, 2006 17:34:48 GMT 1
|
|
|
Post by nja on Jun 12, 2006 19:05:55 GMT 1
Ser ut som en upphottad version av den förra ? Samt att om man klickar på "Lag" - "Senior" så dyker "truppen" och "tränare" upp ovanför övriga menylänkarna, och den svarta bakgrunden på dessa gör att de smälter samman och blir fruktansvärt irriterande.
|
|
|
Post by Konstruktiv kritik on Jun 12, 2006 22:37:10 GMT 1
Vi är medvetna om detta problem och jobbar som attan på att fixa alla småsaker. Vi kommer kontinuerligt att göra den bättre, se det som en version 1. Har ni ideer på vad man borde lägga till ta bort etc, posta dem gärna här. Lite konstruktiv feedback är alltid bra
|
|
|
Post by Feedback on Jun 13, 2006 11:06:15 GMT 1
Lite feedback..
- Som jag tidigare nämnde, det med menyerna. Bör ändras men det är ni redan igång med.
- Tabellernas bakgrundsfärg skulle se bättre ut om de inte hade samma färg som "grundfärgen" på sidan.
- Play of the week och Hit of the week är en rolig idé. Men i dagsläget så ser man knapt vad som sker tackvare distansfilmningen. Så om det finns möjlighet att få lite mer zoom på händerlserna så skulle denna "feature" fyll sin roll mycket bättre.
- Texten på startsidan "är du intresserad av att börja spela för DIF" ser grötig ut när den överlappar eran logo.
- Ikonerna på startsidan skulle se bättre ut om ni inte tvingade in massa information i dem. D v s att ni har tryckt in en miniatyrlogga på från motståndet, samt massa text osv. Försök att lämna informationen till rubriken för rapporten.
- Om ni inte kommer på något riktigt extravagant för vad ni ska ha under menyn "spel", så tycker jag att ni ska slopa den totalt. Eftersom det bara tar upp extra utrymme, minne och tid att underhålla det, och såå många kommer det inte att sitta på en lagsida och spela ett spel.
- Forumet ser missanpassat ut när det dyker upp i samma fönster som hemsidan. Sätt det hellre i ett nytt fönster. Eller om ni har möjligheten att redigera forumet så att det får en passande färg och form som går ihop med sidan.
Utöver detta så är det väll en helt okej sida.
Detta är självklart mina egna personliga åsikter, och de kanske inte stämmer överrens med allt och alla. Dock så är jag fullt övertygad att dessa ändringar skulle snygga till hemsidan.
Tack för mig.
|
|
|
Post by Micke on Jun 30, 2006 9:12:44 GMT 1
Lite fler tankar om difaf.se
Jag tycker att man förlorar en hel del poäng med fetstil om all text är fetad. Personligen tycker jag att det ger textflödet ett grötigare intryck.
Vidare tycker jag att länkar ska vara tydligare, exempelvis på sidan för matchrapporter, visa att det är matchnamnet som är länken och inte skribenten, t.ex genom ovanstående om fetstil.
Är det det optimala att på rostern enbart kunna välja en position för att se vem som spelar? Jag tänker att i vår sport som fortfrande ofta bevittnas av närmast anhöriga, som kanske inte vet vad förkortningarna betyder, kan det vara bra ett se namnen i en lista, för att sen kunna sortera in positionsvis.
Några tankar...
|
|
|
Post by Bc on Jul 7, 2006 17:59:17 GMT 1
varför gör dif skilnad mellan corner och db i rostern?
|
|
|
Post by TB on Jul 8, 2006 1:02:05 GMT 1
Kanske för att några bara är cb och andra är mer all purpose och kan spela safety också
|
|
|
Post by jag on Jul 8, 2006 16:15:37 GMT 1
det vore kul om ni hade lite info om erat B-lag oxå typ en roster..
|
|
|
Post by brsrk on Jul 23, 2006 14:03:24 GMT 1
Tack för feedbacken! Efter att ha varit på semester ett tag skall vi ta tag i sidan igen. Se den nuvarande som ett första steg mot en ny bra sida. Den skall fortsätta utvecklas.
Ang. CB/DB så stämmer det att vissa spelar både safety och corner, medan andra enbart corner.
Angående b-laget så skall vi lägga till lite information så att det blir tydligt vilka som spelar var. Som det är nu så är det en spelarlista för alla seniorspelare.
|
|
|
Post by Frslag on Aug 1, 2006 13:23:54 GMT 1
Sen en Rosterför U-19 och U-16 skulle oxo sitta bra
|
|
|
Post by brsrk on Aug 1, 2006 16:46:38 GMT 1
Jepp. De små liven gnatar själva på mig om det ständigt... Jag har slöat till lite under sommaren bara. Det kommer, snart.
|
|
|
Post by webdesign on Aug 1, 2006 17:08:16 GMT 1
ta en lång lista på alla i resp. åldersgrupp, senior-u19-u16-peewee, istället för att bara kunna se positionsvis. skulle iaf jag välja att föredra, ser mycket bättre ut, och det blir en "större lista" för ögat.
|
|
|
Post by Herr Ljung on Aug 1, 2006 19:40:32 GMT 1
Rent utseendemässigt måste jag tyvärr konstatera att sidan ser bedrövlig ut. Kan ni inte få hjälp av någon kunnig inom Djurgårdens IF (Alliansföreningen)?? Det borde finnas ett gäng som vill hjälpa till. Informationsmässigt och idémässigt så är det ok men sidan måste se bättre ut. Se på t ex www.marvels.se/ som verkligen har lyckats med både design och innehåll. Tycker ni borde använda PHP med MySQL i botten så ni får en mer dynamisk och lättuppdaterad hemsida.
|
|
|
Post by brsrk on Aug 2, 2006 13:43:46 GMT 1
Utseendet kan man ju ha olika åsikter om, och det är något vi jobbar på. Bedrövlig tycker jag nog är ett väl starkt ord, jag tycker den är rätt ok, om än inte så slipad i dagsläget. Vad gäller tekniken så är sidan redan baserad på php och MySQL till stor del.
|
|