|
Post by woho on May 28, 2006 16:37:10 GMT 1
72-0 till Tyresö efter full tid.
Örebro fick en utvisad spelare efter ha mordhotat en Tyresöspelare på XP och fick 15+15 yards i bestraffning så Tyresö fick köra kick off på örebros planhalva på 35 yardaren, såg rätt roligt ut.
|
|
|
Post by Hawkeye on May 28, 2006 16:46:34 GMT 1
"Mordhotet" var enligt uppgift riktat mot TRC #77, dvs Mr Strauss Gustavsson. Kul att höra att han inte lagt av sig på "gamla" dar...
Domarna hade tyvärr inte sett vem som gjorde vad i röran, så det blev bara ÖBK-spelaren som åkte...
|
|
|
Post by mer info tack on May 28, 2006 16:48:53 GMT 1
72-0 till Tyresö efter full tid. Örebro fick en utvisad spelare efter ha mordhotat en Tyresöspelare på XP och fick 15+15 yards i bestraffning så Tyresö fick köra kick off på örebros planhalva på 35 yardaren, såg rätt roligt ut. mordhotat??!!!! mer info om detta, snälla. vilken spelare hotade och vilken blev hotad? vad ledde till hotet (förutom att örebro höll på att bli krossade förstås)? nån som vet vad det blir för straff i fortsättningen i såna lägen? avstängning eller?
|
|
|
Post by jaha on May 28, 2006 16:50:23 GMT 1
det kom lite mer info under tiden jag skrev, men nån som vet ännu mer?
|
|
|
Post by asch on May 28, 2006 17:42:41 GMT 1
Varför fokusera på detta enda rötägg? Han gjorde bort sig inför alla inklusive sina lagkamrater då han dessutom stod och väntade i spelargången i halvtid bland småbarnsföräldrar och skulle göra upp och hans stackas medspelare fick åter gå emellan och skämmas. Glöm den pajasen och ge istället en eloge till hans lagkompisar som aldrig gav upp och som slutförde matchen med högt huvud. Respekt till alla örebrospelare som kom för att spela fotboll och gjorde det hårt och riktigt.
|
|
|
Post by man inte var dr on May 28, 2006 17:47:17 GMT 1
man fokuserar på det just för att man inte var där. det var just sån info jag var ute efter, alltså vad egentligen hände. du som var tydligen där vet ju vad som hände, det är lätt då att säga strunta i det. det är klart det är intressant för vi som fick bara höra via detta forum att nåt sånt hade hänt. håller med att lagkompisarna ska få en eloge om de gick emellan och förhindrade ytterliggare dumheter.
|
|
|
Post by Varfr hur on May 28, 2006 18:22:58 GMT 1
Skulle vara intressant att veta vad som föranledde detta mordhot och exakt vad han sade och hur. Jag kan tänka mig att det finns en hel drös med spelare som någon gång under match sagt något i stil med "jag ska döda dig din jävel!"
|
|
|
Post by 56 BK on May 28, 2006 19:22:39 GMT 1
Hehe var inte så farligt, blev tjafs i pilen efter nån ryckte i hans galler osv, han blev förbannad o skrek o hade sig, lämnade planen precis innan domarn slängde flaggan o skicka ut han. För övrigt var det en bra match, vi drev bollen rätt bra men Tyresö är riktigt starka och vann som sagt med dessa stora siffror. Förutom lite fulknep från Tyresö med strypgrepp osv var det en go match och vi spelade en hård men go match. ps. Vem var det föresten som blindsida mig på en kickoff retun (tror jag det var), tror det var en mörk kille.. första för säsongen, han fick en riktig pärla på mig så jag vakna på backen
|
|
|
Post by Mot strypgrepp on May 28, 2006 20:16:11 GMT 1
Nästa gång någon tar ett strypgrepp på er, dra ner er egen facemask allt ni kan mot bröstet. Det borde få dem att sluta om de inte vill riskera brutna fingrar och handled.
|
|
|
Post by Ang on May 28, 2006 20:19:00 GMT 1
Ang utvisningen så var det i all stök och bök på ett extrapoint, varav ÖBKs spelare lackade på en TRC spelare, för ett tillvägagångssätt som båda parter uppenbarligen inte var överrens med. Men det skedde från båda läger... varpå ÖBKs spelare gick upp på högvarv, medan TRCs spelare gick där ifrån. ÖBKs spelare började därpå, medan han blev tillbakatryckt av 4 lagkamrater, veva iväg sparkar som träffade TRC spelaren i ryggen.
Det kastades en flagga, varpå ÖBKs spelare valde att skrika några väl valda ord till domaren.. som inte tvekade att kasta ytterligare en flagga. Det blev utvisning och 15 + 15 i bestraffning. TRC fick kicka bollen från ÖBKs 35e yardline. Man försökte sig på en Onsidekick men misslyckades.
I halvtid såg det sedan ut som om ÖBKs spelare väntade vid omklädningsrummen för att konfrontera samma person som var med i incidenten som tidigare nämnts. Men det var inget mer med det. Massa trashtalk men båda parter gick åt olika håll.
Annars så var det en rätt underhållande fotboll TRC bjöd på. Många stora spel och individuella prestationer. ÖBK hade delvis ett bra runninggame, men orkade inte hela vägen. Tråkigt att siffrorna blev lite stora, annars så var det en rolig match att se.
|
|
|
Post by Haahahahaha on May 29, 2006 7:16:22 GMT 1
mot TRC #77, dvs Mr Strauss Gustavsson. /quote] ;D ;D ;D Otippat!
|
|
|
Post by 9 on May 30, 2006 9:51:25 GMT 1
Lite tråkigt att all energi läggs på ett litet bråk och inget skrivs om 4 kvartar underhållande fotboll.!?
|
|
|
Post by Kolle on May 30, 2006 10:56:34 GMT 1
Kan det vara underhålland fotboll när det ena laget vinner med 72-0?? Jag såg U-sala - GRD i helgen. Det var underhållande fotboll!!! Ovisst till sista sekunden. Det är sådan nerv som den här sporten behöver!!
|
|