|
DIF-STU
May 27, 2006 20:14:43 GMT 1
Post by Resultat on May 27, 2006 20:14:43 GMT 1
14-7 första halvlek, 21-7 slutresultat.
Stu inledde med en misslyckad onside som satte upp för DIFs första score.
Första halvlek spelade DIF bra fram tills deras "bäste spelare" Erik Gustafsson bröt nyckelbenet. Flera defensiva interceptions satte DIFs offense i bra lägen. STU hämtade sig i och lyckades scora i slutet av första halvlek.
I andra halvlek fick DIFs defense visa färgen de spelade nästa oavbrutet, så fort offense satte foten på planen åkte de ut lika fort igen pga 4 & out eller fumbles. STU marcherade dock fint med mängder av first downs, jag skulle tro att Bulls hade mer än 300yards utan att scora. DIFs sista drive fick mer än lovlig hjälp av Valle, (nr 50 i STU) han fixade 2 st personal fouls och till slut kunde DIF scora med 5 sekunder kvar.
Inte en välspelad match men DIFs Defens och STUs oförmåga att gå hela vägen på offense avgjorde idag.
Skall bli kul att se returen.
|
|
|
DIF-STU
May 27, 2006 20:37:13 GMT 1
Post by Padre on May 27, 2006 20:37:13 GMT 1
"Skall bli kul att se returen." Kan inte tänka mig att den matchen kommer att bli "kul". Detta var en riktigt dåligt match där det mindre dåliga av två dåliga lag drog det längsta strået. Det var riktigt pinsamt stundtals att se den dåliga kvaliten i div 1. Jag trode vi kunde lägga till tvåan att vara oroliga för om bollen kommer komma hela vägen till qb:n från centern... Nej varken DIF eller Solna (United Bulls, vad de nu heter) kommer vara någon topp placerare i Ettan. Intressant att läsa om Djurgårdens Superserieambitioner till 2007 i matchprogrammet. Dessa planer bör nog sjutas upp ett par tre år. Positivt att se #9 i DIF. Synd att han inte kunde få bättre passningar. #13 I solna gjorde ett bra jobb. Första gången jag sett en screen-pass fake, Qb keep lyckats Onside på första spelet... Trisst call...
|
|
|
DIF-STU
May 27, 2006 21:27:41 GMT 1
Post by N on May 27, 2006 21:27:41 GMT 1
en annan tråkig grej är väl också att djurgården apploderar flaggor...man apploderar ALDRIG flaggor.
|
|
|
DIF-STU
May 27, 2006 21:54:03 GMT 1
Post by F on May 27, 2006 21:54:03 GMT 1
Djurgården sparkade mycket bra idag, gav således inte STU så bra field position.
|
|
|
DIF-STU
May 27, 2006 22:14:10 GMT 1
Post by Coach on May 27, 2006 22:14:10 GMT 1
Nej, det var inte onside kallat på första spelet. Squib + felträff = ser ut som onside...
|
|
|
Post by Huh on May 28, 2006 9:03:18 GMT 1
en annan tråkig grej är väl också att djurgården apploderar flaggor...man apploderar ALDRIG flaggor. Va?!
|
|
|
DIF-STU
May 28, 2006 12:52:27 GMT 1
Post by bullsinfo on May 28, 2006 12:52:27 GMT 1
Hej,
Här kommer statistiken från DIF-Bulls:
Yards Allowed DIF total offense: 43 plays, 228 yards, 3 TD DIF Rushing: 36 för 173 yards, 2 TD DIF Passing 7/14 för 72 yards Yards lost: 3 för-17
Northside Bulls Offense Total Offense: 56 plays, 279 yards, 1 TD Rushing: 21 för 120 yards Passing: 15/35 för 161 yards, 4 INT Yards lost: 1 för -2 yards (Sacks)
Individual Offense Stats
Passing Anders Onselius: 15 av 34 för 161 yards, 4 INT Lars Onselius: 0 av 1
Receiving Jeffery Agiular: 4 för 44 yards Christofer Lundholm: 3 för 42 yards Simon Ahlmgren: 1 för 40 yards Jesper Hermodsson: 1 för 12 yards Anders Olofsson: 1 för 15 yards Björn Roland: 1 för 5 yards Lars Onselius: 2 för 0 yards Albert Ikovic: 2 för 3 yards
Rushing Anders Onselius: 11 för 99 yards Albert Icovic: 7 för 2 Jeffery Aguilar: 1 för 15 yards #28: 1 för 1 yard Fredrik Karlsson: 1 för 3 yards
/Bulls Info.
|
|
|
DIF-STU
May 28, 2006 14:42:11 GMT 1
Post by craze on May 28, 2006 14:42:11 GMT 1
KR yards? det går så segt me filmen för mig
|
|
|
DIF-STU
May 28, 2006 16:33:56 GMT 1
Post by INT on May 28, 2006 16:33:56 GMT 1
Har man 4 INT så ska man inte kunna vinna, hoppas det går bättre i returmötet.
|
|
|
Post by hcbulls on Jun 6, 2006 23:33:21 GMT 1
Jag vet att det tog (för) lång tid, men här är rapporten från denna match... -----------------------------------------------------------------------------------
Northside Bulls @ DIF AF: 7-21
Den tredje omgången i Superettan för Northside Bulls blev en frustrerande och tung förlust, men en lärorik lektion inför framtiden.
DIF öppnade matchen väldigt imponerande med en drive för TD där man sprang gång på gång, både mellan tackles och på utsidan. Bulls försvar hade inget att sätta emot och 7-0 var ett faktum. DIF såg ut att vara vida överlägsna och känslan var att det skulle springa iväg till stora siffror. Nu blev det inte så eftersom DIF tappade momentum då flera nyckelspelare skadades, samtidigt som Bulls defense spelade allt bättre.
Offensivt ville det sig inte riktigt för Bulls, DIF satte tung press på QB Onselius och vårt running game. Offense producerade yards och first downs men tappade ork, koncentration och flera gånger också bollen under de drives som vi ständigt fick starta långt ner på egen planhalva tack vare bra spel av DIF:s special teams.
I slutet av andra kvarten kom dock en reducering till stånd då Bulls defense lyckades ta bollen och ge ge offense bra läge mitt på planen. Onselius scramblade in de sista yardsen och med lyckad spark var ställningen därmed bara 14-7 i DIF-favör i halvtid.
Under andra halvlek spelade Bulls defense fantastiskt bra stundtals. Man skapade turnovers och tvingade hela tiden DIF att lägga sina planer att utöka ledningen på hyllan. Tyvärr var inte Bulls offense lika heta. Man fortsatte att producera yards och snygga spel stundtals men sammantaget räckte det inte till för fler poäng, därtill var flaggorna och turnovers allt för många. I slutet av matchen drev DIF bollen ner till Bulls redzone med bara ett fåtal sekunder kvar på matchuret. Istället för att ta ett knä så tryckte man in en sista TD och slutresultatet 21-7, halvlekens enda poäng trots ett antal chanser för Bulls att kvittera.
Sammanfattningsvis var det en ganska dålig och slarvig match från Bulls, även om defense kommer undan med ett godkänt betyg. Inte heller den ganska månghövdade publiken kan ha tyckt det var speciellt underhållande att tillbringa kvällenpå Zinkensdamm. DIF’s spelstil är mer effektiv än underhållande och Bulls gjorde allt för många misstag för att vara njutbara att se. Viktiga lärdomar från denna match för Bulls del kommer dock vara nyttiga inför framtiden och den långsiktiga satsning som projektet Northside Bulls är.
//Bulls Media
|
|
|
Post by hmm on Jun 8, 2006 15:44:18 GMT 1
Jag vet att det tog (för) lång tid, men här är rapporten från denna match... ----------------------------------------------------------------------------------- Northside Bulls @ DIF AF: 7-21 DIF’s spelstil är mer effektiv än underhållande //Bulls Media ???Konstigt att man satser på att vara effektiva istället för att vara underhållande...
|
|
|
Post by QWERTY on Jun 8, 2006 17:50:31 GMT 1
Jag vet att det tog (för) lång tid, men här är rapporten från denna match... ----------------------------------------------------------------------------------- Northside Bulls @ DIF AF: 7-21 DIF’s spelstil är mer effektiv än underhållande //Bulls Media ???Konstigt att man satser på att vara effektiva istället för att vara underhållande... Those BASTARDS!
|
|
|
Post by Skansen on Jun 8, 2006 20:15:55 GMT 1
Vill tacka HCBulls för en bra sammanfattning av en spännande, men kanske inte så välspelad match. Coach Billgren är en sann förebild för sporten i Sverige på många sätt, bl a med sina objektiva och kunniga referat. Vill man feltolka detta, beror det sannolikt mer på kunskapsluckor än något annat...
Sveriges landslag har tur som fått en sådan kunnig coach - grattis!!
|
|
|
Post by hcbulls on Jun 8, 2006 22:24:55 GMT 1
Lika bra att förklara, så ingen känner sig trampad på tårna. Det jag ville få fram var att matchen inte var speciellt vacker att se på, från ett åskådarperspektiv. I vårt fall handlade det främst om att "vilja men inte kunna" spela underhållande denna dag. I DIF:s fall behövde man inte ta till sånt som publik (ofta, inte alltid) anser som rolig fotboll. Man kunde springa med bollen, spela defense och fieldposition. Det ger ofta vinster, men inte alltid den neutrale åskådarens beundran.
Det var inte ett betyg på DIF:s spelbok från min sida. Bara så ni vet...
|
|