|
Post by guest on May 15, 2006 10:14:53 GMT 1
Tippa omgång 2
|
|
|
Post by svlen on May 15, 2006 10:41:26 GMT 1
;D Devils- Huskies 35-12 TRC- DIF 26-6 86 ers- SF 35-0 ÖBK- STU 12-28
Vad tror ni ??
|
|
|
Post by Tippare1 on May 15, 2006 10:43:15 GMT 1
Gävle-Westerbotten 41-13
Uppsala-Sundsvall 36-8
Tyresö-Djurgården 48-21
Örebro-STU 20-14
|
|
|
Post by Efrahim on May 15, 2006 10:52:17 GMT 1
DIF kommer åka på så mycket stryk så det finns inte. 72-0 till Crowns
|
|
|
Post by qb killah on May 15, 2006 10:57:58 GMT 1
Gefle-Westerbotten 24-6
TRC-DIF 55-0
Uppsala-Sundsvall 72-0(avbruten i början av 4e)
Örebro-STU 12-44
|
|
|
Post by Tippa on May 15, 2006 12:47:10 GMT 1
Gävle vs Westerbotten Norrlandsgrabbarna spelade inte en bra match mot Uppsala, och imponerade inte speciellt på någon front. Så jag tror de får det tungt mot ett lag som är starkare både i luften och på marken än vad Uppsala är. Gävle rullade över ett Sundsvall som inte heller imponerade. Då jag tror att Huskies och Flames håller snarlik nivå, så tror jag på en Gävle vinst.
Resultat: 62-0
Uppsala vs Sundsvall Uppsala spelade inte bra mot Westerbotten, men lyckades ändå vinna med god marginal, och omgång 2 bjuder på snarlikt motstånd. Det blir ytterligare en poängrik match.. tråkigt nog så är det bara ett lag som drar upp målsiffrorna.
Resultat: 46 - 7
Tyresö vs DIF Tyresö har press på sig att ta sig till final, och man har inte hört något speciellt från dem eller sett resultat från några träningsmatcher eller dylikt, så man visste inte riktigt hur de skulle stå upp mot det upphype´ade STU. Men vi fick alla ett rätt hyggligt kvitto på vilken nivå de ligger på även iår. Och om man då kontrar det med DIF´s resultat mot Örebro, lägger man sedan på fjolårets match mellan dessa två lag.. så tror jag Tyresö kommer ge allt för att bevisa att det bara var en engångsföreteelse. Så .. jag ser jag bara en utväg från nästa veckas match, Tyresö kommer bjuda in gästerna till Bollmora för en redig fotbollslektion.
Resultat: 35 - 6
Örebro vs STU Trots att Örebro spelade jämt i omgång 1 mot fjolårets division 2:a, så var det snarare så att det var DIF som var dåliga, och inte att ÖBK var bra. Så jag tror att de får det svårare mot STU´s passorienterade anfall, vilket ger ett mycket högre tempo än vad DIF bjöd på. Så det blir en STU seger.
Resultat: 7 - 28
|
|
|
Post by var du daer on May 15, 2006 18:28:51 GMT 1
Örebro vs STUTrots att Örebro spelade jämt i omgång 1 mot fjolårets division 2:a, så var det snarare så att det var DIF som var dåliga, och inte att ÖBK var bra. Var du på matchen? Jag undrar bara, för det var definitivt inte så att det var en jämn match för att DIF spelade dåligt. Jag säger definitivt inte att DIF inte var värdiga vinnare, för det var dem genom att de lyckades som bäst när det gällde som mest, alltså i slutet av matchen speciellt. Men spelmässigt över 4 qvart så var det absolut jämnt och det var längre perioder där Örebros D var ganska dominerande. Special teams spel och turnovers var det största problemet för Black Knights, återigen mycket tack vara att DIF satte press, men lite mer rutin på en del spelare och ÖBK kommer vara väldigt svårslagna.
|
|
|
Post by info on May 16, 2006 13:04:40 GMT 1
tydligen fattades många för sundsvall mot gefle, tror de kan spela jämnt mot uppsala...
|
|
|
Post by hell yeah on May 16, 2006 14:53:38 GMT 1
gävle - westerbotten 38 - 0 westerbotten håller helt enkelt inte samma klass
uppsala - sundsvall 50 - 0 tro faktikst inte att sundsvall kommer ha en channs på nån stans i den matchen.
tyresö - dif 21 - 12 tajt match som tyresö kommer dra längsta stråt i.
Örebro - stu 6 - 0 tror inte att stu kommer komma nån stans mot örebors försvar, tror inte heller att örebros anfall kommer komma så långt heller men längre i alla fall.
|
|
|
Post by points on May 16, 2006 16:34:13 GMT 1
tror STU gör ganska mycket poäng mot örebro, DIF spelar ett likande offense som ÖBK och de var lätta att förbereda mot
|
|
|
Post by Bulltofta on May 16, 2006 17:23:20 GMT 1
...hoppas STU gör ganska mycket poäng mot örebro
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on May 16, 2006 21:50:35 GMT 1
...hoppas STU gör ganska mycket poäng mot örebro Varför gillar ingen Örebro?
|
|
|
Post by mmmmmmmm on May 16, 2006 23:17:00 GMT 1
För att de var kassa förra året, och har inte förstärkts på något utmärkande sätt.
|
|
|
Post by Jaha on May 17, 2006 7:20:47 GMT 1
För att de var kassa förra året, och har inte förstärkts på något utmärkande sätt. Åh fan... men då så!
|
|
|
Post by huh on May 17, 2006 23:36:31 GMT 1
För att de var kassa förra året, och har inte förstärkts på något utmärkande sätt. - Så då ska man hata dom? Men det är klart att man inte ska stödja ett lag som har det svårt, utan istället hata dom för att de var "kassa året innan." Örebroare: Låt denna ignoranta massa hålla sina jävla ideal för sig själva; i fotbollsettan är det jantelagen som styr. Förresten vann Djurgården med en TD i år, siffrorna var betydligt högre till Djurgårdens favör förra året. (Det måste naturligtvis vara så att Djurgården har blivit dåliga från förra året). OBS *IRONI* OBS. Jag förstår verkligen inte hur du resonerar, ta ditt yadda yadda - snack och åk tillbaka till världen narnia där ditt fotbollslag vinner superbowl i år.
|
|