|
Post by RR on May 7, 2006 21:00:37 GMT 1
Dif kommer att få dyng torsk i år och dessutom äta upp denna papperstiger som man själv varit med och skapat!
|
|
|
Post by DIF 50 on May 8, 2006 9:33:19 GMT 1
Tycker alltid att det är lika kul att läsa sådant här. På ngt vis är det skönt att vara underdog. Men som tidigare skribent lade in så är det mycket nytt i år. Skall bli kul att se hur det funkar. Tror inte att det är många som kommer känna igen vad vi håller på med.
|
|
|
Post by HAHA on May 8, 2006 9:38:37 GMT 1
Underdog....nja mer stryk hund
|
|
|
Post by STUart on May 8, 2006 10:02:44 GMT 1
DIF 50 --> Du verkar vara den enda från DIF som skriver här, så jag tänkte ställa några frågor till dig? Jag var och såg matchen i helgen och var förvånad över hur tunn trupp ni har. Var verkligen alla där? Hur är det med b-laget, får ni ihop folk dit över huvudtaget?
Skulle vara kul att se en laguppställning på a- och b-lag. Nyförvärv etc?
|
|
|
Post by plutten on May 8, 2006 10:19:45 GMT 1
Om det var DIF´s a-lag som spelade mot Arlanda så undrar jag hur dåligt deras b-lag är...
|
|
|
Post by Brsrk on May 8, 2006 10:33:07 GMT 1
Vi åkte på rejält med pisk eftersom vi gjorde en pinsamt dålig match. Arlanda var bättre individuellt över hela laget, men skillnaderna var på de flesta punkter inte så gigantiska. Dock var det en del nyckelpositioner där Arlanda hade ett stort övertag, exempelvis QB (Arlandas QB imponerade med sin passningssäkerhet) och en och annan riktigt hal runningback. Den främsta skillnaden låg i Arlandas säkerhet kontra våra konstanta missar i samspelet.
Vad gäller laget och uppställningar så saknade en hel del erfarna spelare. Vi startade fem rookies (2RB, 1 DT, 1CB, 1LB) , tre 19-åringar (LB, TE, CB) samt åtminstone tre spelare på helt nya positioner (DT, LB, SS). Jag är övertygad om att spelet kommer att fungera bättre vad säsongen lider. Det är ingen ursäkt för vår dåliga insats mot Jets, men kanske en fingervisning om att de som med glädje förutspår vår nära förestående nedflyttning till division fem östra norrmalm kan komma att bli aningen besvikna.
|
|
|
Post by DIFare on May 8, 2006 10:43:42 GMT 1
Ha ha... Den där sista slutklämmen gillade jag.
Kul att se att en sann Djurgårdare har både självkritik och sköntironisk humor...
Att det inte är så många DIF:are som skriver här beror nog bara på att vi inte tycker att det dirket utvecklar oss som spelare - dock är det ju intressant att följa vad alla andra "vet" om oss!
|
|
|
Post by DIFare2 on May 8, 2006 16:38:02 GMT 1
DIF 50 --> Du verkar vara den enda från DIF som skriver här.
|
|
|
Post by reaper on May 8, 2006 23:08:34 GMT 1
nån som vet hur det gick för dif mot carlstad på deras träningsläger i påsk? Jag hörde att att dem nästan nollade carlstad, släppte in nån hal td bara.. Om man ska förstå hur bra/dåligt dif är så kanske det är en intressantare match att utgå ifrån, just eftersom dem hade sinna starters där.
förresten, tycker det känns jävligt oseriöst när en spelare skriver inlägg som "skönt att vara underdog" och representerar sig som en del av en sån stor förening som dif.
|
|
|
Post by Hohoho on May 9, 2006 6:32:25 GMT 1
nån som vet hur det gick för dif mot carlstad på deras träningsläger i påsk? Jag hörde att att dem nästan nollade carlstad, släppte in nån hal td bara.. Om man ska förstå hur bra/dåligt dif är så kanske det är en intressantare match att utgå ifrån, just eftersom dem hade sinna starters där. förresten, tycker det känns jävligt oseriöst när en spelare skriver inlägg som "skönt att vara underdog" och representerar sig som en del av en sån stor förening som dif. ;D d**ned if you do, d**ned if you don't...
|
|
|
Post by Brsrk on May 9, 2006 8:13:40 GMT 1
nån som vet hur det gick för dif mot carlstad på deras träningsläger i påsk? Jag hörde att att dem nästan nollade carlstad, släppte in nån hal td bara.. Om man ska förstå hur bra/dåligt dif är så kanske det är en intressantare match att utgå ifrån, just eftersom dem hade sinna starters där. Vi spelade betydligt bättre mot Carlstad, det är sant. I försvaret var det inte så många spelare som inte var med mot Arlanda, några stycken bara, men däremot har folk flyttat runt lite sedan dess. Sedan gjorde vi helt enkelt en bättre insats där. Då var det bara jag som gick bort mig, mot Arlanda var det mer kollektivt hjärnsläpp. Arlanda var faktiskt skickligare på att utnyttja våra brister än vad Carlstad var. Men det skall tas med en stor skopa salt, eftersom Carlstadmötet var en scrimmage sex veckor före säsongsstart, det här var en riktig match en vecka före, så jämförelsen är ju inte rättvis mot Carlstad.
|
|
|
Post by plo on May 9, 2006 14:19:05 GMT 1
Ingen som kan lägga upp matchen mellan Arlanda-DIF???
|
|
|
Post by Robin 58 DIF on May 11, 2006 10:28:24 GMT 1
arlanda - sundsvall 58 - 6, 21 maj 2005 arlanda - jämtland 58-0, 15 maj, 2005 arlanda - jämtland 72-0, 5 juni, 2005
arlanda - djurgården 42-6, 6 maj 2006
Ser man lite till resultaten så trots att arlandamatchen verkligen sög för vår del, med ett stort antal rookies, spelare på nya positioner, förvirring och yrväder på planen, kan man ändå säga att det var ett resultat som kanske ingen av oss var nöjd med, men det tog ner oss lite på planen igen och efter att ha synat oss själva veta vad vi går för. Förra säsongen var vi ett lag som spelade ett otroligt fysiskt defense. Det är något vi kommer vara ännu bättre på iår med start mot örebro, garanterat!
Så i slutet av säsongen tror jag många djurgårdare kommer vara nöjda med säsongen som spelats, med en ordentlig genomförare innan tack vare arlandas tuffa spel.
|
|
|
Post by 34 on May 11, 2006 11:48:19 GMT 1
Jämnför inte en träningsmatch med en SS match. Hade Arlanda gått 100% hela matchen och inte roterat folk så hade det blivit mer än 42 i baken för DIF.
|
|
|
Post by fatal on May 11, 2006 14:57:31 GMT 1
Tror nog även att om man leder en SS-match med 72-0 så roterar man nog ganska mycket på folk även en RIKTIG SS-match. Så kämpa på Djurgården!
|
|