|
Post by StefanOud on Apr 24, 2006 16:12:04 GMT 1
Den 6 maj klockan 10:00 spelar Arlanda och Djurgården en träningsmatch med alla goda ingredienser - klocka, domare, special teams och så vidare.
Enda begränsningen är att vi måste sluta innan junorerna börjar spela 13:00.
Välkomna!
|
|
|
Post by Anders Hansen on Apr 25, 2006 16:25:21 GMT 1
d**n! 10:00 Det var en tidig match... har man iof hela lördagen ledig sen.
Ses på planen!
|
|
|
Post by Vill veta on May 5, 2006 10:01:16 GMT 1
Varför är det så tyst från Djurgårdens håll? Hur ser laget ut i år, vilka har ni tappat och vilka har kommit till? Laguppställning???
Det är inte ofta man ser spelare från DIF här inne och skriver.
|
|
|
Post by 546 on May 5, 2006 12:23:31 GMT 1
Det lär visa sig imorgon på träningsmatchen. Kan du vänta i cirka 24 timmar till så kommer du få svar på dina frågor.
För övrigt tycker jag bara DIF har 2 bra spelare Ken Kacal och Daniel Wall.
|
|
|
Post by Ok on May 5, 2006 12:28:18 GMT 1
Ingen av dessa spelar i DIF längre har jag hört.
|
|
|
Post by disciplin on May 5, 2006 12:43:57 GMT 1
Man kanske har jobbat med disciplinen i truppen? Disciplin gäller (i alla fall i vår klubb) såväl av som på planen!
Fan va kul! Nu drar det igång! Lycka till alla!
|
|
|
Post by Da Man on May 5, 2006 12:50:01 GMT 1
Jag tror ingen i DIF har tillgång till internet. Det verkar som alla har internet förbud om man är aktiv i klubben.
|
|
|
Post by Brsrk on May 5, 2006 15:42:19 GMT 1
Ingen av dessa spelar i DIF längre har jag hört. Då har du hört fel. Ken spelar.
|
|
|
Post by Jeff B on May 5, 2006 17:14:14 GMT 1
Var spelas matchen? Och hur hittar man dit?
|
|
|
Post by StefanOud on May 5, 2006 18:35:37 GMT 1
|
|
|
Post by Fejk on May 5, 2006 19:26:33 GMT 1
Jag tycker det är en hel del DIF folk som skriver här, de är ju nästan så att DIF är överrepresenterade här inne.. men att de flesta oftast kör med ett fejk alias.
|
|
|
Post by 65 on May 6, 2006 13:26:08 GMT 1
Arlanda vann med 40-50 mot 6. DIF scorade på en kickoff return.
|
|
|
Post by STUart on May 6, 2006 13:37:09 GMT 1
Oj oj oj, nyss hemkommen från träningsmatchen mellan Arlanda - DIF. Snacka om klasskillnad. Arlanda gjorde precis vad man ville medans DIF så ut som ett juniorlag i jämförelse. Tror dock båda lagen var nöjda med dagens genomkörare. Lite halvsoft för Jets medans DIF fick känna på hur det är att spela mot ett superserielag. Dock tyckte jag Arlanda såg rätt klena ut också, om man jämför med övriga superserielag. Frågan är om dom kommer slåss i toppen i år. Jag är tveksam. Jag kunde faktiskt inte hålla räkningen på poängen för det skenade iväg ordentligt. Arlanda passade väl 50% och sprang 50%. Kul att se Marsan i Arlanda, han är riktigt duktig. I DIF fanns det inte många ljuspunkter. Man såg väldigt slöa och tafatta ut. Saknar en hel del atleter. DIF har som målsättning att spela i Superserien 2007! Då behövs rejält med förstärkningar kan jag säga. Det DIF jag såg idag hade inte haft i Superserien att göra över huvudtaget. Frågan är om man är en toppkandidat i årets Division 1??? Troligtvis inte.......man verkar ha tappat en hel del folk. Har för mig att man hade uppåt 50-60 spelare förra året och nu dressade man ca 30 och då vet jag inte om B-laget var där. Kontentan är att det är STOOOOOOOR skillnad på superserien och division ett, tro inget annat. Inte så mycket på storlek men på snabbhet och kunnande är det enorm skillnad. Kul att se hur jäkla läcker Arlandas nya plan ser ut. Planen är av högsta klass och när man dessutom får läktare, kiosk, gym (ryktas det) och omklädningsrum på plats så blir denna "arena" en av sveriges bästa. Kul för Märstalaget! Lycka till både Jets och DIF, det kommer ni nog behöva är jag rädd Kul att se fotboll igen efter ett lååååååååångt vinteruppehåll.
|
|
|
Post by Football fan on May 6, 2006 17:13:05 GMT 1
Oj oj oj, nyss hemkommen från träningsmatchen mellan Arlanda - DIF. Snacka om klasskillnad. Arlanda gjorde precis vad man ville medans DIF så ut som ett juniorlag i jämförelse. Tror dock båda lagen var nöjda med dagens genomkörare. Lite halvsoft för Jets medans DIF fick känna på hur det är att spela mot ett superserielag. Dock tyckte jag Arlanda såg rätt klena ut också, om man jämför med övriga superserielag. Frågan är om dom kommer slåss i toppen i år. Jag är tveksam. Jag kunde faktiskt inte hålla räkningen på poängen för det skenade iväg ordentligt. Arlanda passade väl 50% och sprang 50%. Kul att se Marsan i Arlanda, han är riktigt duktig. I DIF fanns det inte många ljuspunkter. Man såg väldigt slöa och tafatta ut. Saknar en hel del atleter. DIF har som målsättning att spela i Superserien 2007! Då behövs rejält med förstärkningar kan jag säga. Det DIF jag såg idag hade inte haft i Superserien att göra över huvudtaget. Frågan är om man är en toppkandidat i årets Division 1??? Troligtvis inte.......man verkar ha tappat en hel del folk. Har för mig att man hade uppåt 50-60 spelare förra året och nu dressade man ca 30 och då vet jag inte om B-laget var där. Kontentan är att det är STOOOOOOOR skillnad på superserien och division ett, tro inget annat. Inte så mycket på storlek men på snabbhet och kunnande är det enorm skillnad. Kul att se hur jäkla läcker Arlandas nya plan ser ut. Planen är av högsta klass och när man dessutom får läktare, kiosk, gym (ryktas det) och omklädningsrum på plats så blir denna "arena" en av sveriges bästa. Kul för Märstalaget! Lycka till både Jets och DIF, det kommer ni nog behöva är jag rädd Kul att se fotboll igen efter ett lååååååååångt vinteruppehåll. STUart, tack för en informativ/objektiv och trevlig match redogörelse! // Football fan
|
|
|
Post by DIF on May 6, 2006 19:44:18 GMT 1
DIF har ändrat sitt spel litegrann från fjolåret, det är inte danne wall upp i mitten hela tiden
DIF springer en hel del option, deras qb behöll nästan aldrig själv bollen fast han kanske borde ha gjort det, han är ingen vidare passer heller, men å andra sidan fick han otroligt med däng vare sig det var sack eller knockdown från jets
DIF har en otroligt oatletisk OL som har size men känns ändå svaga
på defense såg de väl måttligt bättre ut, ganska dåligt coachad DL Linebackers har size men är lite slöa
|
|