|
Post by Raider on Apr 3, 2006 18:33:17 GMT 1
Intressant att jämföra en hemsida från en nystartad klubb i Sverige med världsmästarnas hemsida...
|
|
|
Post by Design on Apr 6, 2006 21:48:21 GMT 1
Dock är designen under all kritik, ser ut som skit tycker jag. Bättre kan ni väl? Vad är det som inte är bra? Vore kul att veta så att man har en chans att förbättra sajten. Är det layouten? Är det färgvalet? Är det de grafiska elementen? Är det typsnitten? Som någon redan har nämnt, så är det istort sätt allt du själv rabblar upp som bör få sig ett ansiktslyft. Men Färgvalet är väll den stora boven i det hela. Just nu så skriker färgerna, blir inget flyt i det hela.. texten blir svårläslig osv. Samt att matcha snorgränt med vitt och brunt är ingen höjdare.. någonsin.
|
|
|
Post by En resand Bull on Apr 7, 2006 7:54:44 GMT 1
Sa hoppar man in i den heta disskutionen om design.
Grundproblemet med fargerna pa hemsidan kanske inte ligger i hur sidan ar designad, utan kanske i valet av farger till matchstallet. Sa att klaga pa farger ar en ganska meningslos grej. Eller?
Topploggan: Ar kanske inte snyggaste i varlden, grafiskt sett. Men den fyler utan tvivel sin funktion. Admin/designern har aven forklarat varfor den inte ska vara snyggast i varlden sa ar de ocksa ett dott lopp?
I ovrigt tycker jag som tydligen manga andra pa den har forumlanken att sidan leverar information pa ett mycket proffsigt satt. Latt att orientera sig. Den erbjuder aven information som andra klubbar har glomt att ta upp, tex Depth Chart.
|
|
|
Post by bullsinfo on Apr 8, 2006 16:50:25 GMT 1
|
|
|
Post by Bjrkman on Apr 12, 2006 13:24:16 GMT 1
;)Angående STU:s nya hemsida! En riktigt välgjord hemsida som är väl värd ett besök!! Snygg och detaljrik! Nu kan vi SMM kolla riktigt ordentligt vilka vi vill värva.. OBS ! Ett skämt Leo B.. Kram Björkman Än en gång.. en fantastisk hemsida! Gratulerar!
|
|
|
Post by bulls60 on Apr 12, 2006 17:44:31 GMT 1
Nu kan vi SMM kolla riktigt ordentligt vilka vi vill värva.. OBS ! Ett skämt Leo B.. HAHAHA!!! Stor humor!
|
|
|
Post by LeoBillgren on Apr 12, 2006 22:30:58 GMT 1
En så kallad "dubbel-luring" från den gode Björkman! - Om jag skriver det som ett skämt på forumet tror ingen att vi faktiskt kommer att göra det! Skämt å sido, så länge du håller dig borta från Pro Gym så är det lugnt. De jag tagit med mig dit har ju slutat i rymdimperiets onda uniform
|
|
|
Post by Greger on Apr 13, 2006 9:59:43 GMT 1
Bra hemsida måste jag ändå säga! En sak bara, Arlanda spelar inte på Pinbacken längre. Dem spelar på Midgårdsvallen, med tanke på att länken på Eniro är helt åt helvete Annars kan man säga att er hemsida, är väl gjord. Oavsett vad "experterna" säger, jag är ingen fantast utav färgerna men är det färgerna ni har valt till dräkterna så är det inte mycket att göra åt
|
|
|
Post by bullsinfo on Apr 13, 2006 18:32:06 GMT 1
|
|
|
Post by Sigge on Apr 14, 2006 13:27:15 GMT 1
Förbaskat bra hemsida. Keep up the good work! Kul med presentationer av lagdelar och motståndarlag.
|
|
webmasteratnorthsidebullsse
Guest
|
Post by webmasteratnorthsidebullsse on Apr 14, 2006 22:19:54 GMT 1
En sak bara, Arlanda spelar inte på Pinbacken längre. Dem spelar på Midgårdsvallen, med tanke på att länken på Eniro är helt åt helvete Jag har bett Arlanda-folket att tala om för mig var de spelar (det finns tre arenanamn på deras hemsida: Pinbacken, Midgårdsvallen och Vikingavallen), men har inte fått något svar. Kanske någon här är snabbare?
|
|
|
Post by lassemannen1 on Apr 15, 2006 14:51:09 GMT 1
Jag jobbar själv / driver eget IT-företag så jag tänkte passa på att berömma er för hemsidan. Det viktigaste för en sida för idrottslag är att den ständigt uppdateras, ständigt nya saker/artiklar etc. Sen att jag personligen inte gillar färgerna spelar lixom ingen roll, ni har lyckats bättre än alla andra lag i fotbolls-Sverige.
En sak med design som kan vara värt att fundera på är hur sponsorområdet ser ut till höger, då det vita från bakgrunden flyter in i den boxen. Jag rekommenderar att ni skapar en tydligare kant på sponsorsområdet eller ändrar bakgrundsfärgen så den inte är exakt vit.
I övrigt, KEEP UP THE GOOD WORK!
|
|
|
Post by Walther on Apr 15, 2006 16:31:09 GMT 1
Vi spelar på Midgårdsvallen, tidigare Vikingavallen.
|
|
webmasteratnorthsidebullsse
Guest
|
Post by webmasteratnorthsidebullsse on Apr 16, 2006 9:25:54 GMT 1
Vi spelar på Midgårdsvallen, tidigare Vikingavallen. Tack. Hittar inte den på Eniro. Någon som har en kartlänk?
|
|
|
Post by Walther on Apr 16, 2006 18:34:14 GMT 1
|
|