|
Post by bullsinfo on Mar 31, 2006 17:04:20 GMT 1
Nu kan vi äntligen lansera northsidebulls.se!!!!!
Efter många timmars slit så kan vi nu stolt presentera Sveriges nyaste sajt för Amerikansk fotboll.
På den nya sajten kommer ni kunna ta del av:
Komplett roster Depht chart Presentation av våra coacher och styrelsemedlemmar Snygga bakgrunder till datorn Löpande artiklar om vårt motstånd, först ut är TRC Presentation av våra lagdelar, vi börjar med OL/DL
Vi kommer att jobba med att hålla hemsidan uppdaterad och intresant, fler artiklar om motståndare och lagdelar kommer redan nästa vecka.
NorthsideBulls.se kommer att finnas tillgänglig lunchtid imorgon 1:a April, och vi skämtar inte.
Hoppas att ni får mycket nöje!
/Bulls Info
|
|
|
Post by Magister Munter on Apr 1, 2006 11:16:25 GMT 1
Väldigt trevlig sida, STU! Bra jobbat!
|
|
TJ
Backup
|
Post by TJ on Apr 1, 2006 13:29:50 GMT 1
Innehållsmässigt och strukturmässigt så är sidan suverän. Ni har gjort ett mycket bra jobb. Den enda lilla saken jag tycker är lite konstig är headern på sidan med tjuren och texten. Det känns inte som att den passar in i resten av sidan varken färg eller kvalitetsmässigt. Det ser bla ut som att det finns komprimeringsfel i den gröna texten. Varför inte låta Crazylegs som gjort ett bra jobb med bakgrundsbilder och dyl se över den bilden?
|
|
|
Post by wow on Apr 1, 2006 16:59:59 GMT 1
Grymt bra sida! Riktigt imponerande jobbat och artiklarna var rolig läsning. Alla positioner och alla motståndare ska tydligen komma innan seriestart.
Lätt topp-5 i sverige redan!
|
|
webmasternorthsidebullsse
Guest
|
Post by webmasternorthsidebullsse on Apr 1, 2006 21:38:29 GMT 1
Innehållsmässigt och strukturmässigt så är sidan suverän. Ni har gjort ett mycket bra jobb. Å Webbredaktionens vägnar tackar jag! Den enda lilla saken jag tycker är lite konstig är headern på sidan med tjuren och texten. Det känns inte som att den passar in i resten av sidan varken färg eller kvalitetsmässigt. Det ser bla ut som att det finns komprimeringsfel i den gröna texten. Varför inte låta Crazylegs som gjort ett bra jobb med bakgrundsbilder och dyl se över den bilden? Nja, det är nog inte något komprimeringsfel utan snarare spår av min handpåläggning på texten. Jag har gjort om en font utan ram, men med anti-aliasing till att bli en font med ram och utan anti-aliasing. Crazylegs har gjort ett förslag till topbanner. Jag har dock, helt diktatoriskt, bestämt mig för att inte använda den. Toppbannern är ren på gränsen till trist med flit. Sajtens värde ska ligga i innehållet, inte i bells and whistles. Snart kommer nya sajter till syskonklubbarna Solna Chiefs och Täby Flyers. Dessa kommer ha samma grunddesign, men med andra färgsättningar och (självklart) annat innehåll. Då ligger det ett värde i frånvaron av altlför häftig grafik. mla webmaster@northsidebulls.se
|
|
|
Post by TB on Apr 1, 2006 22:06:00 GMT 1
Vad är det för fel att ha officella tel nr? jag behövde ett nummer...ahhh
|
|
|
Post by Svaret on Apr 1, 2006 22:27:56 GMT 1
Tycker det är kul att Bulls bryter lite ny mark. Depth chart har jag aldrig sett i sverige förut. Kanske för att alla lag är för få SEn tycker jag det är rätt att göra sidan mer riktad till andra än lagets egna spelare. Många sidor ser ut som ett sunkigt intranät. Här finns viktig information för nyfikna föräldrar, nybörjare och resten av oss frälsta. Och är det inte helt fel att det produceras så pass seriösa och insatta artiklar som den om TRC och de egna positionerna. BIG UP BULLS!
|
|
|
Post by Svaret igen on Apr 2, 2006 0:34:16 GMT 1
Såg ni det här?
Northside Bulls goes east 2006-04-01 Northside Bulls kommer att spela en scrimmage mot Helsinki Roosters. Detta kommer att ske i Finland den 30:e april. Det kommer att vara en mycket bra genomkörare innan seniorlaget två veckor senare möter Tyresö Royal Crowns i seriepremiären.
Tufft motstånd!
|
|
|
Post by Graphics on Apr 2, 2006 3:00:50 GMT 1
Jag tycker det informativa som riktas till utomstående spelare, coacher och andra intresserade, är väldigt bra gjort. Då hemsidan agerar som en informationsportal Om laget, och inte För laget. Mycket bra jobbat.
Men som den grafiker och designintresserade person jag är, så tilltalar inte det grafiska mig. Då menar jag inte själva upplägget av sida, som jag f.ö tycker är välplanerat, men just de färger som figurerar på sidan. De skär sig och sticker i ögonen när man ska läsa. Samt typsnittet i headern är väldigt skakig och 80-tal. Så med ett annat färgschema så hade sidan varit top 3, lätt. Nu ser jag dem som en 5 plats.
Hemsidor som: Västerås Roedeers Stockholm MM Tyresö Royal Crowns Arlanda Jets
.. är väldigt bra tycker jag. Ger en grym grafisk tillfredsställelse och många roliga features, repotage och information om laget.
|
|
|
Post by baSTUba on Apr 2, 2006 8:11:33 GMT 1
Vad är det för fel att ha officella tel nr? jag behövde ett nummer...ahhh Officiella telefonnummer finner du under "Organisation->Styrelse" Hoppas att det var ett sådant nummer du behövde ;D
|
|
|
Post by bullsinfo on Apr 2, 2006 8:25:48 GMT 1
Tack för alla glada hejarop!!!!!!!!
Extra kul att flera har sett att vi föröker rikta sidan till utomstående i första hand. Fler artiklar om motstånd och om våra lagdelar kommer på tisdag.
Mikael Haage/Bullsinfo.
|
|
|
Post by Oki on Apr 3, 2006 8:51:07 GMT 1
Mycket bra informationsmässigt!!! Inget snack att den är med i toppen på den fronten.
Dock är designen under all kritik, ser ut som skit tycker jag. Bättre kan ni väl?
|
|
Guest
|
Post by webmasternorthsidebullsse on Apr 3, 2006 12:02:24 GMT 1
Dock är designen under all kritik, ser ut som skit tycker jag. Bättre kan ni väl? Vad är det som inte är bra? Vore kul att veta så att man har en chans att förbättra sajten. Är det layouten? Är det färgvalet? Är det de grafiska elementen? Är det typsnitten?
|
|
|
Post by Oki on Apr 3, 2006 12:42:23 GMT 1
Det mesta inom formgivningen är dålig tycker jag. Sidan är helt enkelt tråkig. Försök få med bilder i artiklarna på första sidan. Kolla på alla NFL sidor tex media3.steelers.com/Detta är ju inte bara ni i STU som ska ta åt er, jag tycker er sida är utmärkt infomässigt men den kan bli överlägsen med ett snyggt "skal". Du skrev här ovan att ni inte prioriterat "bells and whistles". Är det så smart? Det är ju sånt allmänheten lockas av.
|
|
Guest
|
Post by webmasternorthsidebullsse on Apr 3, 2006 13:19:35 GMT 1
Du skrev här ovan att ni inte prioriterat "bells and whistles". Är det så smart? Det är ju sånt allmänheten lockas av. Bells and Wistles är ett tveeggat svärd. Det finns många tester och undersökningar som entydigt pekar på att B&W försämrar användbarheten på sajter, dvs att de döljer information genom att göra informationen svår att hitta/tillgodogöra sig. Jag inser också att B&W utgör en lockelse, annars skulle det inte finnas i så stor utsträckning. Men tittar man på sajter som är skapade av proffs på sajtanvändbarhet, så är dessa alltid mycket sparsmakade (inte för att jag vill påstå att jag är proffs på sajtanvändbarhet, men jag har låtit mig påverkas av sådana som är det).
|
|