|
Post by heyhey on Jan 30, 2006 12:22:26 GMT 1
"kommer nog vara snyggt, men tråkigt att ni inte kommer på nåt helt eget hela STU konceptet känns så taget från south florida bulls. får väl se sen till våren hur mycket som är "snott" från south florida bulls."Jag kan inget annat än skratta. Jag måste erkänna att jag inte kan lika mycket om NCAA som jag skulle vilja, eller lika mycket som du verkar veta. Jag tittade faktiskt varken på florida eller något annat lag i världen när jag valde färgerna eller namnet som jag la upp som förslag. MEN jag märker ju nu att de faktiskt har grönt o guld... i sin logo.... men inte på kläderna. Att ens säga att jag snott något från USF tar jag som en förolämpning. ;DLåt junisarna jiddra. Ödsla inte energi på sådant.
|
|
|
Post by publik on Jan 30, 2006 13:04:13 GMT 1
Jag kan inget annat än skratta. Jag måste erkänna att jag inte kan lika mycket om NCAA som jag skulle vilja, eller lika mycket som du verkar veta. Jag tittade faktiskt varken på florida eller något annat lag i världen när jag valde färgerna eller namnet som jag la upp som förslag. MEN jag märker ju nu att de faktiskt har grönt o guld... i sin logo.... men inte på kläderna. Att ens säga att jag snott något från USF tar jag som en förolämpning. [/quote] Att du tar det som en förolämpling så får du göra det, det var inget menat mot dig, hade inte ens en aning om att du lagt förslaget. tycker det ser grymt lika ut, sist jag kollade på USF så hade dom guld runt deras siffror och namnet på tröjan om jag inte mistar mig. www.southfloridabulls.com/Multimedia/slide_img/100_73330006.jpgTycker bara det är märkligt att hela STU Bulls är så himla lika USF som har samma lag namn och nästan identiska färger (som det låter på beskrivningen) och´man har bara tagit det på helt måfå.
|
|
|
Post by lika som br on Jan 30, 2006 13:09:27 GMT 1
Med så många lag som det finns i NCAA vore det väl konstigt om det inte blev likt något av demm eller?
|
|
|
Post by D Sandberg on Jan 30, 2006 14:00:21 GMT 1
BRa tanke faktiskt. Finns ju "Bara" 119 lag i Div 1-A
|
|
|
Post by kungen on Jan 30, 2006 19:24:36 GMT 1
Va ju faktiskt så att färgerna som va tängta till bulls va hel röd med svart, sen i en omröstning så valde vi att heta bulls och sedan röstade vi om färgerna o då vart det grönt o guld, som egentligen va ett helt annat förslag från början
|
|
|
Post by Kribbe on Jan 31, 2006 14:23:03 GMT 1
Så det är töntigt att TRC kör i Nebraskas gamla matchdräkter då? Det är ju faktiskt PRECIS samma som Cornhuskers..
|
|
|
Post by DIFare on Jan 31, 2006 14:55:41 GMT 1
;D
Vi då?! Vi kör ju Djurgårdens färger och heter KTH. ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by publik2 on Jan 31, 2006 21:40:26 GMT 1
Japp det är lika töntigt, I tyresös fall är ju hela conceptet taget från Nebraska. Allt från "black shirts" till deras match dräkter.
|
|
|
Post by bullsinfo on Feb 1, 2006 19:59:52 GMT 1
Nu är Bulls nya logga klar. Den vi kommer att använda i första hand är den vita. De övriga kommer att användas på en del kläder etc. Håll till godo...... nurdman.se/images/stu/Mikael Haage
|
|
|
Post by fiiiiint on Feb 1, 2006 20:28:49 GMT 1
jodå, tycker den ser rätt bra ut. skönt val av färger till dräkterna också. Tjuren ser dock en smula trött ut... Hur som helst, kul med lag som tänker framåt (då menar jag sammanslagningen och inte dräkterna...). Lycka till!
|
|
|
Post by men on Feb 1, 2006 20:38:57 GMT 1
jodå, tycker den ser rätt bra ut. skönt val av färger till dräkterna också. Tjuren ser dock en smula trött ut... Hur som helst, kul med lag som tänker framåt (då menar jag sammanslagningen och inte dräkterna...). Lycka till! hur menar du nar du sager att dom tanker framat, de tanker val snarare bakat, att 2 lag gar ihop gor val bara att det blir mindre matcher, farre foreningar och mindre intresse, daligt, trakigt och vardelost..
|
|
|
Post by phett on Feb 1, 2006 20:56:21 GMT 1
finns aldrig nån bredd fördel med att slå ihop två lag, kan inte ens de pheta killarna i Northside Bulls motivera. Nej detta gör de ju bara för att Solna vill tillbaka till SS illa kvickt...
|
|
|
Post by Eller on Feb 1, 2006 22:44:38 GMT 1
Eller för att Täby annars skulle ha lagt av. Så de skulle ändå varit 1 lag mindre denna säsong, om sammanslagningen inte skulle tagit plats.
Jag möter hellre Ett bra lag med bredd, där det är konkurrens om startingpositionerna. Än två dåliga lag som måste starta folk som bara är på ett par få träningar i veckan, men dyker upp på match. Scenariot är påhittat, men det var för att få fram tanken.
|
|
|
Post by ja on Feb 1, 2006 23:02:27 GMT 1
ja eller så vänder vi det från "solna var goda som släppte in täby" till om täby lagt ned sitt alag hade de kanske kunnat bygga på sin goda juniorsatsning och fått en stabil organisation utan solnas "hjälp"
|
|
|
Post by sdes on Feb 1, 2006 23:19:14 GMT 1
Egentligen så är det ju ett lag till nu ;D efter som att både solna och täby kommer finnas kvar 1+1=3
|
|