|
Post by bullsinfo on Jan 29, 2006 21:05:49 GMT 1
STU Northside Bulls AFC
SAFF har nu via VU godkänt namnet: Solna Täby United Northside Bulls AFC.
Laget kommer att spela under namnet Northside Bulls
Northside Bulls kommer att spela i följande matchställ:
Guldfärgad hjälm med svart galler. Byxa och tröja i mörkgrön med guldrevär i sidorna.
Träningarna har startat med pass på Bosön. Förra helgen så tränade OL/DL, denna helg resten av laget. Totalt så har c:a 70 personer deltagit på träningarna. 5-6 väntas hem från USA och några har haft lumpen och andra förhinder.
Coachstaben kommer att bestå av:
HC/OC: Leo Billgren DC/LB: Valdemar Angelov DL: Niklas Steklmacher RB: Mats Eriksson OL: Import från USA, slutförhandlingar pågår
Nyförvärv är i skrivandets stund inte helt klara, återkommer så fort allt är spikat.
Hemsidan är under arbete och kommer att vara klar inom en månad.
MVH Mikael Haage Informationsansvarig Bulls
|
|
|
Post by publik on Jan 29, 2006 22:32:25 GMT 1
kommer nog vara snyggt, men tråkigt att ni inte kommer på nåt helt eget hela STU konceptet känns så taget från south florida bulls. får väl se sen till våren hur mycket som är "snott" från south florida bulls.
|
|
|
Post by bullen on Jan 29, 2006 23:29:28 GMT 1
|
|
|
Post by Arlanda on Jan 30, 2006 0:09:50 GMT 1
|
|
|
Post by BP on Jan 30, 2006 0:21:10 GMT 1
Ser ut som mingodiskompis PV, Pouria Vassei. Spelade i Solna tidigare och sedan en halv säsong med oss. Trevlig kille med kass musiksmak... Rätt underlig sexuell läggning, hans favoritsida är granny.com...
Stay black bro
|
|
|
Post by Never ending story on Jan 30, 2006 1:33:05 GMT 1
Solna Täby United Northside Bulls American Football Club. - STUNBAFC. Vilket sjudundrans namn!
|
|
|
Post by inte s lngt on Jan 30, 2006 1:44:04 GMT 1
[glow=red,2,300]Laget kommer att spela under namnet Northside Bulls[/glow]
Inte så långt tycker jag.
|
|
|
Post by Erfarenhet on Jan 30, 2006 2:17:44 GMT 1
Jag tror att de kommer heta Täby halva säsongen, om inte RF godkänner namnbytet snabbt, det gäller att man har gjort sin hemläxa med årsmöten i berörda föreningar och att RF förstår vad man gjort, annars tar det tid.
Vi gjorde sammasak förra året i DIF och det gick inte fort trots att vi hade ordning på alla möten och stadgar.
Lycka till! hoppas det går snabbare för Er än för oss.
|
|
|
Post by allvarligt on Jan 30, 2006 5:47:05 GMT 1
är det bara jag som tycker att namnet Solna Täby United Northside Bulls AFK (oavsett hur man delar upp det) låter OTROLIGT töntigt? Allvarligt, hur amerikaniserad kan man bli egentligen. Våga ha lite integritet a la Djurgården (trots att jag hatar den klubben med hela mitt hjärta) och vägra alla amerikanska konstigheter!
|
|
|
Post by allvarligt on Jan 30, 2006 5:47:36 GMT 1
AFC t.o.m, haha
|
|
|
Post by insider on Jan 30, 2006 6:38:41 GMT 1
Kan meddela att det var svårt att få namn godkänt av förbundet. Det var många förslag som var före på vår lista. AFC är bättre än AFF tex, det är ett syftningsfel inbyggt i den beteckningen. Hade vårt helsvenska namnalternativ vunnit omröstningen hade nån skrivit hur töntigt det var. Man kan inte bli älskad av alla.
|
|
|
Post by Va on Jan 30, 2006 8:19:56 GMT 1
VA!? Har Täby och Solna gått ihop?!?!!? Vad skall de heta då? Har de varit några på träningarna?
|
|
|
Post by D Sandberg on Jan 30, 2006 10:38:01 GMT 1
Det är väl inget fel på Northside Bulls. Ganska fränt tycker jag. Mer trist av DIF att INTE kalla sig något häftigt amerikaniserat. Men vart kommer de spela? Sjökryckan eller Bergshamra?
|
|
|
Post by STUart on Jan 30, 2006 11:20:47 GMT 1
Jag är också jävligt anti till det här med engelska namn efter lagnamnet. Låter aaaaas töntigt!
|
|
|
Post by Carzy legs on Jan 30, 2006 12:04:03 GMT 1
"kommer nog vara snyggt, men tråkigt att ni inte kommer på nåt helt eget hela STU konceptet känns så taget från south florida bulls. får väl se sen till våren hur mycket som är "snott" från south florida bulls."
Jag kan inget annat än skratta. Jag måste erkänna att jag inte kan lika mycket om NCAA som jag skulle vilja, eller lika mycket som du verkar veta. Jag tittade faktiskt varken på florida eller något annat lag i världen när jag valde färgerna eller namnet som jag la upp som förslag. MEN jag märker ju nu att de faktiskt har grönt o guld... i sin logo.... men inte på kläderna. Att ens säga att jag snott något från USF tar jag som en förolämpning.
|
|