|
Post by guest on Jan 5, 2006 20:06:56 GMT 1
Det är tyvärr en bättre lösning att göra egna serier för dessa båda lagen. I STHLM funkar det givetvis med bra med SAFF:s serier, men ute på landet är det så stor skillnad på klassen att det tyvärr inte ger så mkt att vara med SAFF:s serie. Dåligt för SAFF (som går miste om pengar) men bra för klubbarna som startar egna serier(då det blir extra klirr i kassan i och med mer spelare)
|
|
|
Post by Ej Jkrav on Jan 5, 2006 22:38:07 GMT 1
Exakt! Därför är det enligt mig meningslöst att ha ett formellt krav på att man måste ha j-lagsverksamhet. Det skapar bara problem för klubbarna. Visst, för vissa funkar det bra att ha j-lag i SAFFs serier, men för andra lag är det bättre att ha en egen lösning, alternativt ingen j-verksamhet överhuvudtaget. De lag som har tänkt överleva på lång sikt inser ändå att de måste skaffa sig någon form av j-verksamhet förr eller senare.
|
|
|
Post by Drfr on Jan 5, 2006 23:45:19 GMT 1
Det är därför jag tycker att bara såna krav ska finnas för Superserien tills vidare
|
|
|
Post by Sklle on Jan 6, 2006 0:32:59 GMT 1
Ett J-lag är väl ett J-lag även om de spelar i en egen serie så jag förstår inte problemet. Mer krav på klubbarna så att de skärper sig!
|
|
|
Post by Orolig som fan on Jan 6, 2006 9:48:41 GMT 1
Hoppas SAFF tänker på att det i sommar är fotbolls VM i Tyskland så man inte läger några matcher som krockar. Kommer ihåg säsongen för 2 år sedan då vi möte 86ers (jag spelade för Osquars) samma dag som EM finalen gick. Dock hann jag hem till mitten av den första halvleken men ändå... Usch.. sånt får inte hända igen.
|
|
|
Post by Bc on Jan 6, 2006 15:35:04 GMT 1
Hoppas SAFF tänker på att det i sommar är fotbolls VM i Tyskland så man inte läger några matcher som krockar. Kommer ihåg säsongen för 2 år sedan då vi möte 86ers (jag spelade för Osquars) samma dag som EM finalen gick. Dock hann jag hem till mitten av den första halvleken men ändå... Usch.. sånt får inte hända igen. Are you for real? Antingen spelar man eller så spelar man inte. Handlar om prioritering. Skulle aldrig falla mig in att tänka på rundbolls final om jag spelade själv match. Tur att vi inte spelar i samma lag.
|
|
|
Post by What if on Jan 7, 2006 2:26:47 GMT 1
Inte ens om Sverige skulle gå till final?
Ingenting skulle kunna få mig att riskera att missa en sådan match!
|
|
|
Post by pinsamt on Jan 7, 2006 13:16:29 GMT 1
pinsamt att folk ens överväger att svika sitt eget lag för en rundbollsmatch
|
|
|
Post by Ett bevis till on Jan 7, 2006 14:21:23 GMT 1
Ännu ett bevis för att vi bara är en korpidrott!
|
|
|
Post by spela in kanske on Jan 7, 2006 14:51:34 GMT 1
Har folk glömt bort möjigheten att spela in rundbollsmatchen? Håller med i övrigt att om man är med i laget så är man med på matcherna. Nåt annat låter inte vettigt.
|
|
Jrgen Tegefjordretired
Guest
|
Post by Jrgen Tegefjordretired on Jan 7, 2006 19:19:03 GMT 1
Hoppas SAFF tänker på att det i sommar är fotbolls VM i Tyskland så man inte läger några matcher som krockar. Kommer ihåg säsongen för 2 år sedan då vi möte 86ers (jag spelade för Osquars) samma dag som EM finalen gick. Dock hann jag hem till mitten av den första halvleken men ändå... Usch.. sånt får inte hända igen. Hahaha...Jag vet inte vad man ska säga?? Kanske att det var bättre förr;-)...
|
|
|
Post by DIF 50 on Jan 7, 2006 21:06:41 GMT 1
Kommer ihåg tillfälen då man suttit med motståndarlaget på liten pub någonvart i ingenstans och tittat på rundboll innan man gått ut och spelat sin egen match. Eller när dommarna lät klockan rulla hela matchen bara för att de ville hem och titta på rundboll...
|
|
|
Post by pinsamt on Jan 7, 2006 21:44:42 GMT 1
ja skam att sånna människor håller på med am fotboll
|
|
|
Post by Pack it on Jan 7, 2006 23:33:03 GMT 1
Byfånar, listen up... Killen var sarkastisk. Det är ni som reagerar på det som är pinsamma. Det är ni som gör så att normalt folk skäms för att förknippas sig i ett am fotbolls lag. Gå och lägg er. Länge leve rundboll.
|
|
|
Post by hmmm on Jan 9, 2006 9:32:40 GMT 1
Kan tänkas tänkte han på att det är svårt med publiken om det är en stormatch på TV.
Försök att tänka längre än till er själva, de som nämner det kan tänka sig det
|
|