|
Post by STUFootball AIK on Nov 8, 2005 18:03:09 GMT 1
Varför försöker de inte gå in i AIK familjen?
Tänk vad bra det skulle vara yttligare en A-Footabll förening som gå in i en känd stor Sport förening =)
MEDIA, PUBLIK och Grymma Derbyn mot DIF. Det skulle vara något =)
Skulle bara vara bra för A-Football i sverige =)
|
|
|
Post by aha on Nov 8, 2005 18:13:06 GMT 1
då förstår man ihopslagningen av TF/SC...
|
|
|
Post by bra ide on Nov 8, 2005 20:09:27 GMT 1
Håller med. Skulle vara mycket bra ;D
|
|
|
Post by Mkt bra on Nov 8, 2005 20:53:04 GMT 1
Detta var ett av de bästa förslag jag hört på länge! MEN, det skulle ta tid och kosta pengar att spela i AIK's namn. Men det är en mycket god idé! Då skulle våra U19 matcher, DIF(Jag bla.) - AIK, vara bland de största i landet. Publiken skulle vara överflödig. Man skulle till och med kunna ta betalt för matcherna.
|
|
|
Post by Coach on Nov 8, 2005 21:00:14 GMT 1
Tror inte att STU kommer spela som AIK. Skälet är att det finns ett antal personer i STUs blivande organisation som hellre slutar spela än spelar för AIK.
|
|
|
Post by frstr inte on Nov 8, 2005 21:13:03 GMT 1
ooooccch? det är väl lika bra om man skall gå ihop och elitsatsa att ställa sig bakom en etablerad symbol, DÄR snackar vi större möjligheter att få sponsorer i sthlm
|
|
|
Post by STU on Nov 8, 2005 21:14:03 GMT 1
Jag skulle hellre äta upp mina svettiga ingrodda susp än att spela i aik.
STU RULES!!!
|
|
|
Post by Hans on Nov 8, 2005 22:19:06 GMT 1
Tror inte som föregående talare att STU skulle behöva betala för att gå in i AIK. DIF behövde inte betala ett korv öre när de gick in i DIF organisation.
Och till dig som ska äta upp din susp. Bli lite mer proffisionell och tänk lite längre. Det är en sport vi håller på med. Det är precis som med affärer man måste anpassa sig efter marknaden osv. Skit i om det står AIK på tröjan.
|
|
|
Post by LeoBillgren on Nov 8, 2005 22:21:01 GMT 1
Precis, det är sport vi håller på med. Då ska man inte blanda in så hemska saker som AjK Skulle STU bli AjK blir dom i alla fall av med mig på ett effektivt sätt...
|
|
|
Post by Jens on Nov 8, 2005 22:23:10 GMT 1
Om ite Saff klarar av att marknadsföra sporten låt klubbarna göra det. Ett mycket bra förslag. STUF --> AIK skulle vara mycket bra för sporten.
|
|
|
Post by Flame on Nov 8, 2005 22:56:57 GMT 1
Vem vill bli en liten RÅTTA ;->
|
|
|
Post by Dif on Nov 9, 2005 11:59:27 GMT 1
Ja jag lirar i DIF men är född och kommer dö som Flame beskriver det, Råtta! Men vadå, vill man spela seriöst och kunna bli något så får man ju tänka ett steg längre än Billgren och lägga av bara för att det står ett visst namn på tröjan. Då får du helt enkelt lägga av. Låt andra göra sig hörda. I denna sport kan man inte förlita sig på en spelare.
|
|
|
Post by jaja on Nov 9, 2005 14:07:42 GMT 1
ni är villiga att slå ihop två klubbar men inte byta namn för att marknadsföra er? vad hände med"2 klubbar blir 1 jätteseriös klubb"
|
|
|
Post by landsbygdsledare on Nov 9, 2005 14:32:27 GMT 1
Nu blir jag fundersam...... Billgren avvisar kategoriskt ett namnbyte till AIK .. OK det finns säkert skäl till hans förmodade avsky för namnet eller klubben Solna AIK men.... OM detta namnbyte skulle innebära (vilket det troligen skulle göra) ökade sponsorintäkter, mer mediautrymme ( titta på DIF), publikökning med troligen flera 100% tänk bara på derbyna DIF-AIK vad säger Billgren då?? nej tack vi vill inte ha mer, vi har nog!!!!! Dessutom skulle det troligen innebära lättare rekrytering av ungdomar. AIK är ett starkt varumärke, och det skulle vara en dröm för många ledare att få arbeta med ett sådant varumärke. Lika stort som att som spelare få spela under detsamma. Att byta namn på klubben man spelar i eller är ledare för ändrar väl inget annat än just namnet, om det sen ger laget större möjligheter att utvecklas i alla riktningar kanman väl inte bara avfärda det pga namnet!!!
|
|
|
Post by Yea right on Nov 9, 2005 15:07:48 GMT 1
Ja ja Leo Du skulle säkert stanna om du fick $ vem fan bryr sig vad som står på tröjan om det blir bättre för hela fotbollen? en idiot? en fegis? en stofil?. Tänk senariot att få coacha/spela på ett college/NFL lag när man alltid älskat ett annat lag jag vet att ingen, (INGEN) skulle tacka nej pga av ett namn om det verkligen fanns nåt att vinna alternativt att åka "ower there".
|
|