|
Post by kul on Nov 3, 2005 22:18:01 GMT 1
Blir det en Superetta även 2006? Vilka lag i så fall? Vilka vinner?
Sundsvall DIF TRC Uppsala Gävle STU Västerås Örebro Westerbotten Lugi
Är väl de lag som är kvalificerade? Känns som det kan bli minst lika jämnt som 2005!
|
|
|
Post by ja on Nov 3, 2005 22:40:18 GMT 1
STU o DIF i toppen, sundsvall och örebro vinner kanske en match mot varandra
|
|
|
Post by Slutsignal on Nov 4, 2005 1:13:51 GMT 1
1. TRC 2. DIF 3. SUNDSVALL 4. STU 5. GÄVLE 6. VÄSTERÅS 7. UPPSALA 8. WESTERBOTTEN 9. ÖREBRO 10. LUGI Så ser nästa års sluttabell ut. Så nu kan vi hoppa över denna och vidare till 2007!
|
|
|
Post by stuvare on Nov 4, 2005 1:43:15 GMT 1
tror att dif och tyresö gör ss besök efter denna 06säsong...
|
|
|
Post by undrande on Nov 4, 2005 2:46:30 GMT 1
får sundsvall verkligen spela i division 1 drog inte de sig ut?? borde de inte då spela i div 2??
|
|
|
Post by Black Knight on Nov 4, 2005 8:33:37 GMT 1
Jag tror knappast att Örebro hamnar på en niondeplats och Gävle på en femteplats. Båda dessa lag har en stor stomme av unga spelare som utveckalats oerhört de snaste åren. Dessa båda lag kommer att vara i toppen, det lovar jag. Västerås är nog lite over-the-hill och flera gamlingar kommer säkert inte att finnas med detta år. Tyresö känns som klara seriefavoriter på förhand.
|
|
|
Post by Micke on Nov 4, 2005 9:36:26 GMT 1
Lite spännande att många håller TRC och DIF så högt.
SC hade ledningen länge mot TRC men torskade på ork i 4:e kvarten, spelade bla med 6 linjemän den fajten.
Och DIF´s seger över SC var inte heller ngn blowout.
Värt att tänka på..........
|
|
|
Post by Viking on Nov 4, 2005 14:10:29 GMT 1
1. DIF 2. STU 3. SUNDSVALL 4. GÄVLE 5. TRC 6. ÖREBRO 7. UPPSALA 8. VÄSTERÅS 9. WESTERBOTTEN 10. LUGI
|
|
|
Post by Facit on Nov 4, 2005 14:36:23 GMT 1
1. TRC 2. STU 3. DIF 4. GÄVLE 5. SUNDSVALL 6. UPPSALA 7. ÖREBRO 8. WESTERBOTTEN 9. VÄSTERÅS
|
|
|
Post by D1fAn on Nov 4, 2005 14:45:04 GMT 1
Vet vi om det blir just dessa lag som får spela i ettan och ens om det blir en superetta? om det blir superetta med lagen som förekommer på tråden här så tror jag det kan bli spännande värre!
1) TRC Dom kändes som seriens bästa lag efter Limhamn. Dif vann mot dom men över hela året var TRC det bättre laget. Om dom inte tar över en amerikansk QB får dom problem att vinna. Perlan kommer tydligen hem igen.
2) STU Solna var brandskattade på folk med rutin och kilon förra året. Nu blir det ett helt annat läge med comebacks och samarbetet med Täby. Minns att Solna var ganska nära både TRC och DIF redan förra året.
3) DIF Jag tror inte DIF blivit sämre sen förra året men att de andra lagen utvecklats mer eftersom deras trupper är yngre och mer utvecklingsbara. Men DIF har absolut chansen till ny final.
4) Gävle Tror dom är ännu ett lag som är på uppgång och kommer bli allt bättre. Lite tunn trupp och lite svaga på vissa positioner för att gå hela vägen, än.
5) Uppsala Lite för många gamlingar förra året för att hålla i längden. Märktes också efter mitten på förra säsongen att gubbarna hade svårt att hålla tempo och kropparna igång. Utan Scott, Jörgen, Green med flera blir det svårt.
6) Sundsvall Örebro och Solna visade förra året att man inte behöver vara favorit för att man går ner en division. Sundsvall är det sämsta SS-lag jag sett och utan importer och en del äldre spelare tror jag dom kommer märka att superettan är tuff.
7) Örebro Unga och talangfulla men har ett par år kvar i sin utveckling innan dom är i toppstriden. Bara att hoppas att de äldre rävarna orkar vara kvar och ge stadga.
8) Westerbotten Stort steg från norr-tvåan till superettan och Huskies lär behöva några år för för att etablera sig. Ung duktig QB och bra driv i föreningen lovar ändå gott.
9) Västerås Deras lastbilsförare 35+ på linjerna kommer knappast hålla i all evighet och unga talanger ser jag inte så många. Lär inte få några import-studenter i år.
10) LUGI Tror det blir tufft för Lundapågarna i superettan, men har sett för lite för att säga mer.
Sundsvall
Västerås Örebro Westerbotten Lugi
|
|
|
Post by skne on Nov 4, 2005 15:18:54 GMT 1
LUGI kan nog plocka ett par pinnar, de har ett riktigt bra defense och en hel del ss rutin, de plockade sönder cc B totalt i slutspelet. Dock skulle de behöva ett betydligt bättre passing game, de känns lite mycket 1995 över deras offense.
|
|
|
Post by Sluttabell on Nov 4, 2005 16:21:05 GMT 1
1. DIF 2. Tyresö 3. STU 4. Uppsala 5. Gefle 6. Västerås 7. Sundsvall 8. Westerbotten 9. Örebro 10. LUGI
DIF B och Norrköping går upp ur tvåan, medan både DIF och TRC går upp till superserien. Örebro och LUGI får kvala (?) mot Ystad och CC B eller Halmstad.
Troligen spelar följande lag i superettan 2007: STU, Uppsala, Gefle, Västerås, Sundsvall, Westerbotten, DIF B, Norrköping, Örebro och Ystad.
|
|
|
Post by Ocks skne on Nov 6, 2005 10:56:05 GMT 1
Lugi kommer inte att spela i ettan nästa år!
|
|
|
Post by lag 10 on Nov 6, 2005 18:12:44 GMT 1
Vilka blir det istället? Norrköping eller CC B?
|
|
|
Post by Hans on Nov 7, 2005 0:43:57 GMT 1
Till D1fAn Kommer Perlan lira i TRC?
|
|