|
Post by qb killah on Sept 22, 2005 12:54:44 GMT 1
vem är nästa? helt klart är ju att ingen svensk qb förrutom CJ i ss kan spela i landslaget
vilka av dessa duger?
Tyresö Michel Jenmert DIF Mikael Svensson Limhamn(fast dessa är väl ss snart) Mattias Hyllén Uppsala Philip Cristoff/Scott Blundon(har redan spelat landskamp) Gefle Per Enqvist Solna Anders Onselius Västerås Daniel Engberg Örebro Andreas Tysk C4 Sorin pandrea/Abel Callabero Täby Erik Granqvist
|
|
|
Post by Tby on Sept 22, 2005 19:11:30 GMT 1
hehe vill inte vara besserwisser men Erik heter Granström, inte Granqvist
|
|
|
Post by norrland on Sept 22, 2005 22:20:25 GMT 1
Hur kan man glömma Jens från Republicans!!
|
|
|
Post by ehem on Sept 23, 2005 13:29:49 GMT 1
handlar nog om förra årets div 1 qbs,
|
|
|
Post by ehem on Sept 23, 2005 13:30:13 GMT 1
mena säsongen
|
|
|
Post by Royal on Sept 23, 2005 15:41:19 GMT 1
Tyvärr är det så att ingen av de div 1 qb duger som starting SS. Det finns en anledning varför alla lag där har amerikanska qbs frånsett JR och se vart de hamnade i serien. Skulle stockholm endast haft CJ så hade det inte blivit SM guld. I sista serie matchen mot JR så spelade han i en halvlek vilken slutade 8-7, inte så bra men det visar på vilken skillnad det är mellan våra importer och våra svenska qbs. Det ska bli spännande och se vilka lag som törs använda svenska vid rodret nästa år för det är inte bra för LL som det är nu när det är nästa bara i div 1 en qb kan få matchtid med tanke på det långsamma tempot.
|
|
Mentalitet fore Spiralbollar
Guest
|
Post by Mentalitet fore Spiralbollar on Sept 23, 2005 16:51:30 GMT 1
De enda lag som har spelare som beter sig som QB´s är Solna, Västerås, Limhamn och Tyresö.
|
|
|
Post by bet on Sept 23, 2005 17:24:52 GMT 1
Limhamns hyllén är lite väl mycket option för landslaget, onselius också, Engberg är fortfarande ung men skulle behöva coaching, så han o jenmert sätter jag pengarna på.
|
|
|
Post by Undrar on Sept 23, 2005 21:42:13 GMT 1
De enda lag som har spelare som beter sig som QB´s är Solna, Västerås, Limhamn och Tyresö. Och det vet du hur? Har du följt alla QBs i div1 på träningar och matcher? Har du koll på hur de beter sig i huddlen, hur de beter sig i mot och medgångar? Jag har svårt att tro att någon har tillräckligt bra koll på spelarna i div1 för att kunna säga vilka som är bra QBs, vare sig det gäller skills eller ledarskap. Det enda jag vet om QBs i andra lag än mitt eget är det jag sett när vi mött de och till viss del det man sett på matchfilmer. Tyvärr kan jag inte säga att jag blivit särskilt imponerad av någon av de tidigare nämnda, men så har jag ju inte heller sett alla matcher.
|
|
|
Post by MrKnow it all on Sept 24, 2005 3:09:16 GMT 1
Jag har sett flertalet av årets Div 1 quarterbacks under både match och träningssammanhang, i ett par år. Men även om sådant inte var fallet så ser man relativt snabbt vem som agerar som en Quarterback.
Efter snart 17 år inom sporten, både i Sverige, Usa och Europa, så anser jag enligt mina tidigare kontakter med olika quarterbacks, att tidigare nämnda är de med mest potential.
|
|
|
Post by skert on Sept 24, 2005 14:07:56 GMT 1
Vem är denna MrKnow it all? Det du säger inger inte allt för mycket förtroende, när du inte går ut med vem du är. Om du nu verkligen har sett alla vid ett flertal tillfällen både på träningar och matcher, borde du ju vara en hyfsat välkänd person. Utan namn tolkar jag ditt uttalande som att du sett flertalet QBs i div1 på match när ditt lag mött dem och att du sett ditt eget lags QB även på träning...
|
|
|
Post by guest on Sept 24, 2005 20:28:44 GMT 1
jag gillar Anders från SC. Tycker han är en bra spelare och schyst spelare också!
|
|
|
Post by Karl Ljung on Sept 24, 2005 23:18:15 GMT 1
Varför skall jag vara välkänd och mitt namn vara nationellt känt bara för att jag kan mycket om olika människor ? Jag har inte varit aktivt inblandad i alla div1´s organisationer o dyl. Jag är ingen märkvärdig offentlig figur. Jag gör dock min hemläxa och håller ett vakande öga över motståndare och folk som intresserar mig. Via filmutbyten och privata resor till träningar och matcher om sådana finns till mitt förfogande. Fanatiker.
Jag har sedan som tidigare nämnt spelat utomlands, innan jag kom till sverige. Där jag fått erfarenhet av hur, just i detta fall, en quarterback skall agera och föra sig själv mot och tillsammans med laget.
Så om mitt namn bör vara välkänt för att man ska få ett erkännande så har jag inget mer att bidra med i denna disskution, eftersom jag inte uppfyller just den punkten. Så härdan efter så bör ingen vars namn inte har skapat rubriker, posta inlägg här som innefattar dennes åsikter. Då han eller hon omöjligt kan ha rätt i sin analys eller uttalande.
|
|
|
Post by frga on Sept 25, 2005 0:47:26 GMT 1
Vet ej varför denna tråd finns under Div 1. Vi vill ju helst ha en Qb som platsar i SS först eller? Men dessa unga spelare ni snackar om "får" väl inte byta lag för att spela i SS, eller ska de vänta på att sitt lag går upp. Kanske ett år med bara Svenska Qb's? lika för alla. Det kommer ju ändå lite folk, jag menar hur många gick på GBM matcher för att se Dax?
|
|
|
Post by Totte on Sept 25, 2005 9:59:45 GMT 1
Bara genom att kalla sig "Mr Know it all" så inger du inte något starkt förtroende. Jag tror att man måste ha lite mer kött på benen innan man går ut med vad du har att säga. Problemet med QB´s i sverige är att det finns ingen QB tradition i sverige. I USA är QB´n nummer ett i laget! Det är honom som HC vänder sig till och det är han som är den självklare auktoritären i laget. Många av oss inom den här sporten har vuxit upp under en era där hela tiden kollektivet har hyllats, och där har det inte funnits utrymme för individuellt tänkande. Vad svensk am.fotboll behöver är ett QB ämne med Zlatan inställning. Många tyckte att han var en skitskalle när han kom fram, kaxig och självsäker, snor en straff för en med spelare, men där han är idag skulle han inte varit utan sin attityd. Så länge jag kan minnas så har lag som satsat i sverige plockat över en amerikan som QB och varför är vi då undrande till varför vi inte får fram någon bra QB. Nej, plantera en jänkar hjärna i en stor skånepåg uppväxt på fläsk och potatis, skicka upp honom till Stockholm så han får lite skinn på näsan (och muskler på kroppen) och sätt honom sedan i ett norrlandslag så han får lära sig underkastelsen i att resa och lära känna sina lag kamrater, sedan har du en svensk QB av klass!
|
|