|
Post by saff on Jun 18, 2005 11:40:34 GMT 1
vilket/vilka lag plockas upp, limhamn är väl solklara men vilka fler blir det?
|
|
|
Post by undrar on Jun 18, 2005 11:51:56 GMT 1
hur många lag går upp i superserien och hur många åker ur
|
|
|
Post by svarar on Jun 18, 2005 11:53:25 GMT 1
de plockar upp 3, inget åker ur, då sundsvall dragit sig ur och 3 lag drog sig ur innan serien.
|
|
|
Post by finnpajsarn on Jun 18, 2005 12:17:08 GMT 1
frågan är väll vilka vill gå upp?
|
|
|
Post by Douglas on Jun 18, 2005 16:27:40 GMT 1
Frågan är ju inte vilka som spelat bäst, utan vilka som har en organisation som ser lovande ut för framtiden. Jag tycker att SAFF skall titta mycket hårt på detta denna gång, så vi slipper se fler pinsamma avhopp från superserien. Självklart är det självklart att de även skall kvalificera sig spelmässigt, men hellre stora siffror än inga lag eller fåniga avhopp.
|
|
|
Post by Spekulant on Jun 18, 2005 17:22:15 GMT 1
Tror inte det finns tre lag i superettan som vill gå upp till superserien. Limhamn platsar ju helt klart i superserien, men vill de gå upp? Resorna borde de ju bevisat i år att de klarar iaf. Vad gällar Tyresö så har de ju en riktigt bra organiastion men jag tror nästan de vill fortsätta i ettan för att bygga vidare på de yngre förmågorna i laget. Djurgården är har en bra men lite liten organisation, bla. saknas en bra ungdomsverksamhet, men det är ju förståligt med tanke på att man är så nya. En juniorverksamhet är inget som man får gratis.
Som sagt bara en massa spekulationer... Men om inte lag vill gå upp i Superserien så har vi ju ett problem.
|
|
|
Post by TonyMontana on Jun 18, 2005 19:23:23 GMT 1
Jag tror personligen att det enbart är Limhamn som vill och kan gå upp i Superserien. Så det lär bli en 6 lags serie även nästa år, dock utan avhopp. Frågan är dock vilket lag som kliver upp i Superettan, som jag tror kommer att stå kvar även nästa år. Superettan är ett resultat av några misslyckade Div 1 organisationer, som har visat sig vara det bästa man kunde göra för sporten. Jämna matcher, bra organiserade möten, fart och fläkt som drar publik. Så ser Jag det iaf.
Och vilka lag som kliver upp (för att återgå till min frågeställning) har jag ingen koll på. Norrköping och Carlstad B ser lovande ut, dock vet jag inget om det motstånd de har stött på.
|
|
|
Post by AJ Again on Jun 18, 2005 20:35:53 GMT 1
Det är mycket snack om vilka lag som är av "superserieklass" - om man nu kan säga så.. Vi har alla sett lag som vunnit stort i Div. 1 för att sedan torska med stora siffror i Superserien... Med andra ord vet vi inte om lagen håller måttet förrän nästa säsong börjat. Kom då också ihåg att lagen väldigt sällan ser likadana ut året därpå..
|
|